Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:47:13 GMT

«برجام» قربانی زیاده‌خواهی دوسویه شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۰۷۹۹

«برجام» قربانی زیاده‌خواهی دوسویه شد

«حسام الدین آشنا» روز دوشنبه در رشته توییتی نوشت: برجام قربانی زیاده خواهی دوسویه شد؛ دلواپسانی عرب زبان و عبری زبان که به آمریکایی‌ها می‌گفتند چرا زیاد دادید و کم گرفتید و دلواپسانی فارسی زبان که به ایرانی‌ها می‌گفتند چرا کم گرفتید و زیاد دادید. هر دو طرف به ظاهر بسیار بیشتر می‌خواستند ولی در عمل هر دو بسیار کمتر بدست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری افزود: آن چه بولتون در کتاب خود درباره کارکرد و ارزش برجام برای ایران نوشته است بار دیگر عظمت تلاش سرداران سیاسی ایران را می نمایاند. بولتون معتقد است که برجام ایران را قوی‌تر می‌کرد بدون آن که بتواند توان نظامی یا امنیتی ایران را کنترل کند یا کاهش دهد.

آشنا همچنین در رشته توییت دیگری به بخشهایی از سخنان  «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» اشاره کرد و به نقل از او نوشت: «این توافق اگر چه به ظاهر باید تهدیدات ناشی از برنامه تسلیحات هسته ای ایران را حل می‌کرد اما هیچ کاری نکرد، بلکه در حقیقت، با ارائه یک راه حل قلابی، توجهات را از خطرات منحرف می کرد و موجب رفع تحریم‌های اقتصادی می‌شد- که رنج و فشار قابل توجهی به اقتصاد ایران تحمیل کرده بود -و  در عین حال به تهران اجازه می‌داد اساساً بدون مانع عمل کند.»

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به نقل از بولتون ادامه داد: «علاوه بر این، این توافق به طور جدی تهدیدات دیگری را که ایران ایجاد کرده‌ب ود برطرف نکرد. برنامه موشکی بالستیک این کشور (تلاشی کاملاً پنهان برای توسعه حامل‌های سلاح‌های هسته ای). نقش مداوم آن به عنوان بانکدار مرکزی جهان در زمینه تروریسم بین المللی؛ و فعالیت بدخیم دیگر آن در منطقه، از طریق مداخله و قدرت گرفتن روزافزون نیروی قدس، بازوی نظامی خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در عراق، سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر آیت الله‌های ...تهران با رهایی از بند تحریم‌ها و بهره مند شدن از انتقال ۱۵۰ میلیون دلار پول پالت در هواپیماهای باری و آزاد شدن حدود ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی در سطح جهان، دوباره فعالیت خود را ادامه دادند.»

برچسب‌ها برجام تروریسم یمن سوریه لبنان حسام‌الدین آشنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تروریسم یمن سوریه لبنان حسام الدین آشنا برجام تروریسم یمن سوریه لبنان حسام الدین آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل گاو زبان در گیلان

ییلاقات اشکورات رحیم آباد رودسر استان گیلان با ۴۷۰ هکتار مساحت زیرکشت و برداشت ۲۲۰ تن قطب تولید گل گاوزبان کشور بعنوان پایتخت گل گاو زبان ایران شناخته شده است.تصاویر زیر برداشت گل گاو زبان در روستای آغوزبن کندسر اشکور می باشد به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077140 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود