Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@19:44:17 GMT

بولتون حمایت از بایدن را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۰۸۱۱

بولتون حمایت از بایدن را تکذیب کرد

سخنگوی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا ضمن تکذیب خبر حمایت وی از نامزد حزب رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال، گفت او نه به ترامپ و نه به بایدن، رأی نمی‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید حمایت از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به نوشته وبگاه هیل، «سارا تینزلی» سخنگوی بولتون با صدور بیانیه‌ای گفت: «این اظهارات نادرست است. آقای سفیر (بولتون) هرگز نگفت که در حال تدارک برای رأی دادن به بایدن است».   تینزلی در ادامه توضیح داد: «او به طور مداوم طی روزهای اخیر گفته که به یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار رأی خواهد داد. بگذارید تمام شک‌ها را برطرف کنم، او نه به ترامپ رأی می‌دهد، نه به بایدن».   این در حالی است که روزنامه «تلگراف» پیشتر به نقل از بولتون مدعی شده بود: «به عنوان کسی که پشت صحنه ریاست جمهوری ترامپ را دیده است مجبور است از رقیب ترامپ یعنی بایدن حمایت کند».  کتاب خاطرات بولتون قرار است ۲۳ ژوئن، سه روز دیگر منتشر شود. کتابی که کاخ سفید را به تقلا برای ممانعت از انتشارش واداشته و می‌تواند برای دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر (حدود پنج ماه دیگر) گران تمام شود.   کاخ سفید با مطرح کردن شکواییه‌ای علیه بولتون با این ادعا که کتاب مذکور حاوی اطلاعات محرمانه است و برای امنیت ملی آمریکا خطر به شمار می‌آید، می‌کوشد مانع انتشار افشاگری‌های بولتون شود، تلاشی که تاکنون بی‌نتیجه بوده و با توجه به نزدیک بودن زمان انتشار کتاب، به نظر می‌رسد دیگر کارساز نباشد.   با نزدیک شدن زمان انتشار کتاب و حضور بولتون در رسانه‌های مختلف برای تبلیغ کتابش، درگیری لفظی میان ترامپ و این مقام سابق دولت وی بالا گرفته است. رئیس جمهور آمریکا پیش از طرح این شکوائیه، گفته بود بولتون با انتشار کتابش ممکن است که قوانین آمریکا را نقض کند.    ترامپ که از زمان برکناری بولتون همواره از وی انتقاد کرده است اخیرا در یک پیام توئیتری در واکنش به کتاب که قرار است به زودی منتشر شود نوشت: «من سرانجام با "استیو اشمیت" مشاور سیاسی شکست خورده، اتفاق نظر پیدا کردم که وی جان بولتون دیوانه را مردی نفرت‌انگیر دانسته که در انجام وظیفه‌اش در حمایت از آمریکا شکست خورد و تاکید کرده که هرگز به وی نباید اجازه داده شود تا دوباره در دولت فعالیت کند.» منبع: فارس   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین