Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:50:29 GMT

از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۰۸۱۷

از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان چه خبر؟

ایسنا/کرمان معاون امور عمرانی استاندار کرمان آخرین وضعیت پروژه های عمران شهری کرمان را تشریح کرد.

دکتر "سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های عمران شهری کرمان، گفت: بیشتر تقاطع های غیرهمسطح شهر کرمان که در سه چهار سال اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، به‌بهره‌برداری رسیده اند و فقط دو تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان و چهارراه امیرکبیر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که عملیات نصب سگمنت های این دو پل آغاز شده است، تصریح کرد: برای تقاطع غیر همسطح امیرکبیر ۵۱۰ سگمنت باید نصب شود که تاکنون ۴۰ سگمنت آن نصب شده است و برای پل شهدای خلبان نیز باید ۶۱۰ سگمنت نصب شود که تا این لحظه ۱۲ سگمنت آن نصب شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه هر کدام از این دو پروژه مشکلات خاص خودشان را دارند، اظهار کرد: باتوجه به تغییراتی که در معاونت شهرداری کرمان رخ داده مقداری اختلاف نظرهایی در نحوه اجرای پروژه امیرکبیر وجود داشته اما عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان به دلیل اینکه منطقه خاکی بود در بارش‌های ابتدای سال و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود بنابراین این پروژه مقداری از برنامه زمان بندی تعیین شده عقب مانده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر از ابتدای این هفته با سرعت بیشتر انجام شده تا بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را به بهره برداری برسانیم اما در پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای خلبان به دلیل معارضاتی که در اطراف این پروژه وجود دارد به ویژه معارضات تیرهای برق فشار قوی و با توجه به شروع فصل گرما نمی‌توانیم برای جابجایی این معارضات فعلا برق منطقه را قطع کنیم لذا مقداری عملیات اجرایی آن به تعویق افتاده است.

آیت اللهی موسوی زمان افتتاح این دو پروژه را سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: شاید با فشار کار بیشتر بتوانیم تقاطع غیر همسطح امیرکبیر را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم اما تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان قطعا در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای پروژه‌های عمران شهری بزرگی، همچون تقاطع‌ های غیر همسطح در شهر کرمان برای سال جاری برنامه ریزی شده است؟ اظهار کرد: پروژه بزرگ شهر کرمان در حال حاضر همین دو تقاطع غیرهمسطح و پروژه‌هایی که از قبل مانده بودند، هستند که در حال پیگیری آنها می باشیم که متاسفانه بعضی از آنها به دلیل مشکلاتی فعلا متوقف شده‌اند.  

معاون امور عمرانی استاندار کرمان از پروژه تل کابین کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه قول داده است که امسال این تله کابین را به بهره‌برداری برساند و قرار بود شهریورماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد که به‌دلیل شیوع کرونا ویروس مدتی کار تعطیل شده بود و در نتیجه مقداری زمان بهره‌برداری این پروژه به تعویق افتاده اما قطعا تا پایان سال جاری این پروژه به‌ اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری کرمان اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی تقاطع غیرهمسطح تقاطع غیر همسطح بهره برداری عملیات اجرایی شهر کرمان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند