Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام کوشکی روز دوشنبه با بیان اینکه کشاورزان کامیارانی در سال زراعی جاری، ۸۲ هکتار زمین زراعی را به کشت کلزا اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵۰ تُن کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت نخود پاییزه، انتظاری و زودهنگام این شهرستان ۷۰۰ هکتار است که کار برداشت آن نیز آغاز شد، افزود: برای نخود پاییزه در سال جاری پیش‌بینی تولید ۸۴۰ تُن محصول و نخود بهاره نیز پنج هزار و ۵۰۰ تُن برآورد شده ضمن اینکه سطح زیر کشت نخود بهاره در کامیاران ۱۱ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخریب هفت بنای غیر مجاز در اراضی زراعی کامیاران

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران همچنین از تخریب هفت بنای غیرمجاز در اراضی زارعی این شهرستان خبر داد و گفت: این کار در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام شد.

کوشکی اضافه کرد: این بناها در مسیر جاده روستای بلان پایین دست کانال آب پایاب سد گاوشان و مسیر جاده روستای رمهنگ و توبره ریز به صورت غیرمجاز احداث شده بود که با حکم مقام قضایی تخریب شد.

وی از کشاورزان، باغداران و بهره برداران خواست قبل از تصمیم به ایجاد و ساخت خانه کارگری، فنس کشی و ساخت استخر  و حوضچه‌های آب در زمین‌های زراعی و باغ‌ها، برای دریافت مجوز ساخت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها گندم کردستان اراضی کشاورزی خرید تضمینی کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کردستان اراضی کشاورزی خرید تضمینی کامیاران گندم کردستان اراضی کشاورزی خرید تضمینی کامیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی