Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای مرحله دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم‌آباد تامین شد.

خادمی  افزود: در جلسه‌ای با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور، معاون وزیر نیرو و رییس شرکت گروه مپنا تفاهم نامه تامین اعتبار و ساخت فاز دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم آباد منعقد شد و تمامی تجهیزات مورد نیاز این مرحله ساخت داخل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه نیروگاه خرم‌آباد از پروژه‌های جهش تولید است اظهار داشت: بخش اول این پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امسال به بهره برداری رسید.

او  ادامه داد: تولید برق این نیروگاه در صورت تکمیل ۱۰۰۰ مگاوات خواهد بود در حالیکه نیاز استان به برق در زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و مصارف خانگی ۶۰۰ مگاوات است و با توجه به وصل نیروگاه خرم‌آباد به شبکه سراسری کشور، مازاد تولید برق آن به سایر استان‌ها صادر خواهد شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده تمامی تجهیزات مورد نیاز فاز دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم آباد ساخت داخل کشور و توسط شرکت گروه مپنا تولید و مراحل ساخت و تکمیل فاز دوم این طرح بر اساس تفاهم نامه بزودی آغاز می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان احداث شده است.

فاز اول این نیروگاه شامل ۲ واحد گازی است که هرکدام ظرفیتی معادل ۱۶۲ مگاوات دارند و با بهره برداری از این واحد‌ها در خردادماه امسال ۳۲۴ مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد.

فاز نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که این واحد نیز تا پایان سال به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان تامین اعتبار سیکل ترکیبی خرم آباد دوم نیروگاه فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی امروز در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهار کرد: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است و اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

مکفی ادامه داد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران