Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مقام کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک در استان یزد با بیان این‌ که قوانین حقوق کودکان به ۱۳ دستگاه مرتبط ابلاغ شده است، گفت: شناسایی عوامل مخاطره آمیز در بحث کودکان از جمله ضرورت‌های اجرایی برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک است.

«فاطمه دانش‌یزدی» در جلسه شهر دوستدار کودک یزد که روز گذشته در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای کودکان سطح شهر و جامعه، اظهار کرد: طبق قانونی که در ۵۱ ماده و درتاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به تأیید شورای نگهبان رسیده و در چهار فصل تدوین و ابلاغ شده است،‌ حمایت از کودکان و نوجوانان یکی از ضرورت‌های اجرایی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بومی سازی قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و افزود:‌ این مهم عزمی ملی نیاز دارد و تمام مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

مقام کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک در استان یزد در ادامه با بیان این‌ که طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۴ نسبت به بومی‌سازی قوانین حقوق کودکان اقدام شده است، گفت: در سال ۹۵ این کنوانسیون به صورت بومی‌سازی تأیید و به ۱۳ دستگاه مرتبط ابلاغ شده است.

دانش‌یزدی با اشاره به اهمیت تشکیل چهار کارگروه تخصصی در ذیل کنوانسیون حقوق کودک استان یزد، تصریح کرد: مهمترین کارگروه در این حوزه بحث حمایتی و فرهنگی جامعه هدف را دنبال می‌کند که متولی اصلی آن شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

این مسئول در ادامه ادارات دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، اداره کل زندان‌ها و دستگاه‌های مردم نهاد را از جمله ظرفیت‌های حائز اهمیت برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک دانست و بیان کرد: شناسایی عوامل مخاطره‌آمیز در بحث کودکان از جمله ضرورت‌های اجرایی برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رایزنی‌های انجام شده با وزیر دادگستری در بحث شهر دوستدار کودک، خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت جهانی یزد، این مهم از سطح استان فراتر رفته و مسئولان شهر یزد در بحث حقوق کودکان باید در سطح بین المللی کار کنند.

این مقام کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک در یزد تهیه پروپوزالی برای تدوین برنامه‌های در دستور کار ضروری دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس کودک با محوریت هویت ثبت جهانی از جمله اقدامات حائز اهمیت در این حوزه است.

دانش‌یزدی راه‌اندازی پویش«کودک ماشین تولید درآمد نیست» را از دیگر طرح های پیشنهادی برای یزد به عنوان شهر دوستدار کودک عنوان کرد و گفت: بحث آگاه سازی و حساسیت شهروندان نسبت به کار کودکان و مشارکت شهروندان برای کاهش این آسیب اجتماعی ضروری است.

وی حمایت از سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه کار و حمایت از کودکان فعالیت می‌کنند را از جمله برنامه های در دستورکار دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم با هم افزایی بین بخشی بحث کارهای پرخطر حوزه کودکان مرتفع و با کمک همه نهادهای مرتبط این معضل اجتماعی ریشه کن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد شهر دوستدار کودک استاندار يزد شهر دوستدار کودک حقوق کودکان بین المللی حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است