Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی حلاجی گفت: طلاق و فقر فرهنگی در شهرستان نیشابور بیداد می‌کند و برای حل این مشکل به دنبال گسترش حضور اساتید در مساجد هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی حلاجی، مسئول بسیج اساتید نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس به مناسبت روز بسیج اساتید گفت: بسیج باید کارهای روی زمین را باید به دوش بکشد و طلایه دار این موضوع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اغنا، شناسایی، جذب، آموزش و ساماندهی و حفظ افراد از وظایف بسیج است و هر رشته متناسب با جامعه هدفش باید از ظرفیت خود برای رسیدن به این اهداف استفاده کنند.

فرمانده بسیج اساتید شهرستان نیشابور گفت: اساتید از اقشار مرجع هستند و بسیج اساتید مرجع رجوع برای خانواده، دوستان، دانشجویان و عامه مردم است و یکی از اهداف ما این هست که این مرجعیت را به باورشناسی برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: اساتید می‌توانند عالمانه از اسلام و انقلاب دفاع کنند و وظیفه دارند در عالی‌ترین سطح از آن استفاده کنند.

حلاجی بیان داشت: دانشگاه اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور، تربیت استاد طراز انقلاب از وظایف و اولویت‌های ما است.

وی اظهار داشت: بست تفکر بسیجی در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها از دیگر وظایف ما است و هر استادی که دلش برای انقلاب و کشور بزند در دایره بسیج است.

حلاجی خاطر نشان کرد: تلاش برای زمینه مناسب جهت اهداف انقلاب و ارتقاء اندیشه و توسعه خدمت به کشور در دانشگاه‌ها، کمک به ارتقاء معرفت و آگاهی‌های دینی و ارتباط حوزه و دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این بسیج بوده است و کانون اندیشمندان حوزه و دانشگاه نیز در نیشابور فعالیت خود را آغاز کرده است.

مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور تصریح کرد: اساتید بسیجی نباید تنها به توصیف مشکلات کشور اکتفا کنند و باید راه‌حل‌های عملی ارائه نمایند و از وقت و علم خود هزینه پرداخت کنند.

حلاجی اظهار داشت: در راستای اهداف خود در راستای تمدن نوین اسلامی و تولید قدرت نرم بیشتر و دانشگاه طراز انقلاب اسلامی و مسئله محور تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: از سال ۸۱ فعالیت خودمان را آغاز کرده‌ایم و اعضا، دوره‌های متعدد جنگ نرم را دیده‌اند و در پایگاه‌های بسیج بحث بصیرت افزایی نیز داشته‌ایم و هم‌اکنون در حال شبکه‌سازی بسیجیان هستیم.

مسئول بسیج اساتید شهرستان نیشابور عنوان داشت: پیوست نگاری فرهنگی یکی از ضروریات کار است و بسیج اساتید در این موضوع ورود کرده است و از شما می‌خواهیم که هر وقت مسئولین این مطالب را نپذیرفتند شماها رسانه‌ای کنید.

وی افزود: کل اساتید شهرستان نیشابور ۲۶۰ نفر است که از این تعداد، ۲۴۳ نفر استاد بسیجی در شهرستان نیشابور حضور دارند که ۱۶۵ نفر از این تعداد فعالین ما هستند و ۶۰ نفر از این تعداد بسیجیان خواهر هستند.

حلاجی در پایان بیان داشت: طلاق و فقر فرهنگی در شهرستان نیشابور بیداد می‌کند و برای حل این مشکل به دنبال گسترش اساتید مسجد محور هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف تقدیر از برگزیدگان علمی رده‌های دفاعی، دانشگاه‌ها اقشار و نواحی بسیج در سپاه استان برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد در این مراسم با اشاره به ظرفیت های موجود در استان قم گفت: ظرفیت‌های انسانی، علمی، نخبگانی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی ادامه داد: در واقع باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده بشود و حرف‌هایش شنیده شوند تا بتوانیم با این همکاری‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم و این زنجیره و شبکه کامل شود.

فرمانده سپاه قم با تأکید بر اینکه حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت نخبگان داشته باشیم بیان داشت: برای تولید علم و جهش تولید این دو محور با هم دیگر ارتباط مستقیم دارند و باید همه در یک جبهه قرار بگیریم و بر اساس نظام مسائل استان کار انجام شود.

او افزود: نظام مسائل استان بر مبنای بهره مندی از ظرفیت هایی مثل اقشار بسیج،قشر بسیج مهندسین صنعت،کشاورزی و سایر اقشار مرتبط تعریف می شود و در صورت تحقق آن به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

سردار موحد با اشاره به ظرفیت مجمع عالی بسیج استان به عنوان بازوی توانمند کار و تولید گفت: در صورت تصویب طرح های نوین تولیدی و دانش بنیان نخبگان در مجمع عالی بسیج که با حضور استاندار و سایر سازمان ها برگزار می شود، تمامی دستگاه های ذیربط ملزم به اجرا و تحقق آن طرح ها خواهند بود.

وی اذعان کرد: مهم است که دانش آموزان و دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و توانمندی‌های موجود در استان را ببینند که در نتیجه موجب ارتقای انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان شود.

در پایان از منتخبان عرصه جهاد علمی و فناوری سپاه و نواحی مقاومت بسیج استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه