Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@12:41:42 GMT

شیرجه روی موج مرگ/ بی‌گدار به آب نزنید!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۱۳۵

شیرجه روی موج مرگ/ بی‌گدار به آب نزنید!

آبتنی و شنا کردن در مناطقی که برای شنا کردن ممنوع هستند، خطرات بسیار زیادی از جمله غرق شدن را به همراه دارد و گاهی تلخ ترین حوادث در یک آبتنی خیلی ساده رقم می‌خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، هوا روز به روز گرم تر می شود، تابستان با همه زیبایی که دارد از راه می رسد، در این روزهای داغ تابستان آبتنی و شنا کردن لذت خاصی دارد، لذتی که انگار با هیچ تفریحی قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام تابستان سفر رفتن به اوج خود می رسد، برخی از خانواده ها به شهرهایی سفر می کنند که دارای جاذبه های تفریحی باشد، برخی هم ترجیح می دهند یک روز تعطیل را با خانواده به یکی از مناطق طبیعی شهرخودشان بروند و چند ساعتی از طبیعت لذت ببرند.

بسیاری از خانواده ها برای تفریح تمایل دارند که اطراف رودخانه ها یا جاهایی که آب وجود دارد را انتخاب کنند تا از صدای خروشان شدن آب به آرامش برسند اما گاهی همین رودخانه ها و اطراف سدها، افراد را وسوسه می کند که در این روزهای گرم، آبتنی می چسبد.

 

 

حادثه خبر نمی دهد، جمله ای که همه ما هزاران بار آن را شنیده ایم اما گاهی غفلت از همین یک جمله خانواده هایی را داغدار کرده است و تنی به آب زدن گاهی به قیمت جان یک انسان تمام می شود.

رفتن در آغوش طبیعت بسیار لذت بخش است، رفتن کنار رودخانه، آبشارها و سدها می تواند تفریح مفرحی باشد اما با دیدن آب، شنا کردن بدون توجه به مهارت و یا عمق و ارتفاع آب، انسان را به سوی مرگ می کشاند.

کم نیستند افرادی که مسافر بوده و در رودخانه ها و سدها برای شنا کردن وارد آب شده و بعد از چند ساعت جسد بی جان آنها به خانواده هایشان تحویل داده شده است.

تفریحی که قرار بود لذت بخش باشد حالا تلخ ترین خاطره یک خانواده می شود که یکی از عزیزان خود را بر اثر شنا در مناطق ممنوعه از دست داده اند.

 

شیطنت‌های کودکانه و آب بازی‌های خطرناک

کودکان آب بازی را بهترین بازی می دانند، برایشان خطر معنایی ندارد می خواهند با آب بازی از همان لحظه با آب بودن استفاده کنند، گاهی غفلت والدین در تفریحاتی که می روند منجر به مرگ کودکان می شود و کودک برای بازی سرازیر رودخانه می شود و …

 

این که مدام تاکید می شود در هنگام بیرون رفتن مراقب فرزندان خود باشید به همین خاطر است که کودکان بدون توجه به خطر، برای بازی با آب، پا در رودخانه می گذارند و در صورتی که حجم آب زیاد باشد کودک را با خود می برد.

گاهی نوجوانان در تابستان برای فارغ از گرمای هوا به دنبال رودخانه یا پشت سد هستند تا در کنار سایر دوستانشان از تابستان لذت ببرند، بدون توجه به علائم و هشدارهای “شنا ممنوع” شیرجه هایی در آب می زنند که ممکن است همین شیرجه روی موج مرگ باشد.

سال گذشته ۱۲۷۵ نفر در کشور بر اثر غرق شدن جان خود را از دست دادند، آماری که نشان می دهد بدون توجه به خطر غرق شدن در رودخانه ها و پشت سدها و یا در استان های شمالی انسان هایی جان خود را از دست داده اند.

 

غرق شدن ۲۹ نفر در لرستان

در استان لرستان جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که هر ساله در فصل تابستان دیدن از جاذبه ها بیشتر می شود، در کنار سفر به این مناطق و شنا کردن افرادی در رودخانه ها جان خود را از دست می دهد به طوری که سال گذشته۲۹ نفر در استان لرستان غرق شدند و از این تعداد ۲۲ نفر جان خود را بر اثر غرق شدن از دست داده اند.

 

صارم رضایی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا، گردشگران و مسافران از شنا کردن در رودخانه و سدها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هر ساله در فصل تابستان گردشگران زیادی به مناطق مختلف از جمله کنار رودخانه ها، سدها و آبشارها سفر می کنند و گاهی تصمیم به شنا در این رودخانه ها می گیرند که در برخی موارد منجر به مرگ می شود.

رضایی تصریح کرد: با توجه به بارش های خوبی که در استان لرستان صورت گرفت رودخانه ها پر از آب شده ولی به دلیل مشخص نبودن عمق آب، شنا کردن در این آبها بسیار خطرناک بوده و خطر غرق شدن را به دنبال دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: سال گذشته ۲۹ نفر در استان لرستان غرق شدند که با کمک نیروهای هلال احمر هفت نفر از آب نجات یافتند و متاسفانه ۲۲ نفر جانباختند که از همه گردشگران و افرادی که به مناطقی سفر می کنند که دارای رودخانه است تقاضا داریم که به هیچ عنوان برای شنا کردن اقدام نکنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر در استان لرستان غرق شدند که چهار نفر نجات یافتند و پنج نفر بر اثر شنا در مناطق ممنوعه جان خود را از دست داده اند.

 

 

آمار غرق شدگی در لرستان ۴۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از کاهش ۴۵ درصدی آمار غرق شدن در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۹ نفر در استان لرستان غرق شدند که چهار نفر به موقع نجات یافتند و پنج نفر جان خود را از دست دادند.

رضایی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ نفر در آب های لرستان غرق شدند که سه نفر با امدادرسانی هلال احمر نجات یافته و ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سه ماهه نخست امسال نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی آمار غرق شدگی در لرستان است.

 

 

وی بیان کرد: روز گذشته نیز جسد یک جوان که در بیرانشهر غرق شده بود پس از دو روز از آب بیرون کشیده شد.

 

خودداری از حضور در مکان های خطرناک

رضایی با اشاره به این که با آغاز فصل تابستان سفرهاها اوج می گیرد، افزود: از مسافران و گردشگران تقاضا داریم به هیچ عنوان در سفرها در رودخانه ها اقدام به شنا نکنند چرا که گاهی خروش آب بسیار زیادی بوده و فرد را با خود می برد.

 

وی اظهار داشت: البته امسال با توجه به شیوع کرونا و تدابیری که از طرف همه دستگاه ها در ممنوعیت حضور گردشگر در نظر گرفته شده، انتظار داریم که آمار غرق شدگی امسال کاهش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: در حالی که به دلیل شیوع کرونا در یک شرایط اضطراری هستیم و استان لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد، انتظار داریم کسانی که به لرستان سفر می کنند از حضور در مکان های خطرناک خودداری کنند.

رضایی افزود: شهروندان در صورت بروز مشکل و یا حادثه ای با شماره ۱۱۲ هلال احمرتماس بگیرند تا نیروها برای امدادرسانی و کمک سریعا به محل حادثه اعزام شوند.

وی بیان کرد: حتما افراد در هنگام سفر و تفریح به علائم و تابلوهای شنا کردن ممنوع توجه داشته باشند تا حادثه تلخی رخ ندهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نفر در استان لرستان غرق شدند لرستان غرق شدند جان خود را از دست دست داده اند رودخانه ها بدون توجه سفر می کنند خانواده ها سال گذشته شنا کردن آمار غرق سه ماهه نفر جان بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره از بارش‌های پراکنده در استان خبر داد و افزود: بیشترین بارش ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.
وی از عشایر و کوهنوردان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

 

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • ۲ نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند | ویدئوی جست و جوی امداگران برای یافتن اجساد
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • فیلم| غرق شدن دو جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه + فیلم
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • (ویدئو) ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند
  • جسد یکی‌از غرق شدگان رودخانه نازلو ارومیه پیدا شد