Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:07:54 GMT

فروش چهار میلیونی سینماها در روز اول بازگشایی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۴۶۳

فروش چهار میلیونی سینماها در روز اول بازگشایی

اطلاعات سمفا و سازمان سینمایی کشور نشان می‌دهد که تنها ۳۴۸ بلیط سینما در روز یکم تیرماه به فروش رفته که اکثر آن‌ها مربوط به فیلم‌های اکران نشده "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) طرح تازه سازمان سینمایی بود که در سال گذشته معرفی شد. این سامانه قصد دارد تا از بلیط فروشی در سینما انحصار زدایی کند و سامانه یکپارچه‌ای به وجود آورد ضمن اینکه در راستا سیاست‌های شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمارهای فروش روزانه بر روی این سامانه قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمفا درست در روزهای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها به مرحله بهره‌برداری رسید که همین مسئله باعث شد تا ساز و کار آن مشخص نشود. حالا و همزمان با بازگشایی سالن‌های نمایش، سینما ایران یک عنصر جدید دارد. سازمان سینمایی کشور امروز (دوم تیرماه) آمار استخراج شده در سمفا درباره میزان فروش بلیط برای روز اول بازگشایی سینماها را منتشر کرد.

این آمار نشان می‌دهند که در بین سینماهای عضو این سامانه که بخش بزرگی از سینماهای کشور را شامل می‌شود، تنها ۳۴۸ بلیط به فروش رفته است. اغلب این بلیط در زمان پیش فروش فروخته شده‌اند و به همین دلیل مربوط به فیلم‌های "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف ۲" هستند. فیلم‌هایی که در دقیقه ۹۰ از اکران انصراف دادند، اما طبق آخرین اخبار بار دیگر از چهارشنبه (چهارم تیرماه) به پرده نقره‌ای باز خواهند گشت.

با آغاز به کار چهار درگاه فروش بلیت متصل به سمفا به نام‌های آپ، ایرانتیک، سینما بلیت و سینما تیکت، میزان فروش هر فیلم به تفکیک روز، سالن، سانس، قیمت بلیت و فروشنده (نام درگاه فروش) در قالب دو جدول منتشر شد.

سینماهای عضو سمفا در روز اول اکران جمعاً چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروش داشتند که جدول آن در اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 429959

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما فیلم سینمایی سینما ایران سازمان سینمایی کشور سمفا بلیط سینما شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

 مهدی خسروی بنجار مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب و افزایش ظرفیت مسافر، پرواز های فوق العاده در مسیر تهران زاهدان تهران در روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه و در مسیر مشهد زاهدان مشهد در روز پنج شنبه هفته جاری برقرار شد.

وی اشاره کرد؛ رزرو بلیط این پروازها با نرخ مصوب بر روی سایت های معتبر فروش در دسترس می باشد و مسافرین گرامی می توانند مستقیما سایت فروش یا از آژانس های هواپیمایی بلیط تهیه نمایند.

 تاکنون ظریف این پروازها تکمیل نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری