Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس گزارش روزنامه گاردین، یک چهره مخالف سرشناس عربستانی که در کانادا در تبعید زندگی می‌کند، اظهار کرد که اخیرا مقامهای کانادایی به او هشدار دادند که عربستان او را به عنوان "هدف بالقوه" سوءقصد تعیین کرده‌ است.
به گزارش خبرگزاری آریا، عمر عبدالعزیز 29 ساله، فعالی که دارای ارتباطی نزدیک با جمال خاشقجی، روزنامه نگار به قتل رسیده در کنسولگری عربستان در استانبول بوده، به گاردین گفت، ‌اعتقاد دارد که جانش در معرض خطر است و کانادایی ها اطلاعات معتبری درباره برنامه احتمالی حمله به او در دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ویدیو بلاگر و فعال مخالف عربستانی که در توئیتر حدود نیم میلیون دنبال کننده دارد،‌ علنا درباره مبارزه‌اش با پروپاگاندای حکومت عربستان و استفاده این حکومت از ترولهای اینترنتی در توئیتر صحبت کرده است.
در سال 2018 پژوهشگران در شرکت سیتیزن لب در دانشگاه تورنتو که به بررسی جاسوس افزارها می پرداختند، به عبدالعزیز گفتند که به باور آنها تلفن همراه او توسط شبکه‌ای مرتبط با حکومت عربستان هک شده است. در زمان وقوع این هک، عبدالعزیز دارای ارتباط منظمی با جمال خاشقجی،‌ ستون نویس واشنگتن پست بود.
بعد از هک شدن او چند عضو خانواده عبدالعزیز و دوست وی در عربستان دستگیر شدند. به رغم اینکه عبدالعزیز سالهاست در تیررس اقدامات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار دارد اما هشدار اخیر نشان از وجود تهدید جانی معتبری علیه او است.
او تصریح کرد: مقام های کانادا اطلاعاتی را درباره وضعیت من کسب کردند مبنی بر اینکه من احتمالا به عنوان یک هدف بالقوه حمله تعیین شده‌ام. محمد بن سلمان و گروهش می‌خواهند به من آسیب وارد کنند. آنها می‌خواهند دست به کاری بزنند اما من نمی‌دانم که برنامه آنها ترور است یا آدم‌ربایی. واقعا نمی‌دانم اما یک جای کار مطمئنا می‌لنگد.
او خاطر نشان کرد، این نخستین بار است که پلیس کانادا مستقیما او را فراخوانده است.
عبدالعزیز عنوان کرد: آنها از من پرسیدند درباره این مساله چه فکر می‌کنم؟ من گفتم که خوشحال هستم.
عبدالعزیز با خنده ادامه داد: احساس می کنم که دارم کار موثری انجام می‌دهم. می‌دانید اگر شما کاری در راستای آزار دادن محمد بن سلمان نکنید این به این معنی است که چندان خوب کار نمی‌کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانادا فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی از زحمات تیم سلمان

 این مستند به چگونگی مراحل پیش تولید مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی، بزرگترین پروژه تاریخ سینمایی پرداخته بود.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • لرستان در سوگ بنیانگذار مکتب تشیع
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی