Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:06:26 GMT

خانواده نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۷۹۳

خانواده نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

ایسنا/کردستان مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: خانواده باید با آموزش صحیح به فرزندان و ایجاد بستری آرام و به دور از تنش، خانه را به کانونی مطمئن برای فرزندان تبدیل کند.

سیدصباح قریشی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خانواده باید با آموزش صحیح به فرزندان و ایجاد بستری آرام و به دور از تنش، خانه را به کانونی مطمئن برای اعضای خانواده تبدیل کند که موجب کاهش استرس و اضطراب خواهد شد و به تبع آن آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، باید با اقدام به آموزش درست و صحیح به مخاطبین خود، آنان را به یاری‌گران زندگی تبدیل کنند تا ضمن کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و..  اعتماد اجتماعی به عنوان مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

قریشی عنوان کرد: طرح یاری گران زندگی اولویت مهم این شورا در بحث پیشگیری بوده که در 60 درصد مدارس استان کردستان اجرا شده است.

رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، خاطرنشان کرد: کانون یاری‌گران یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی است که در 20 درصد مدارس و دانشگاه‌های استان اجرا شده است.

قریشی در پایان عنوان کرد: علاوه براقدامات ابلاغی ستاد مرکزی، طرح های ابتکاری و خلاقانه مانند طرح دادرس با یاری‌گران و اجرای100 نمایش خیابانی در مدارس اجرا و همچنین در کنار برنامه‌های مدون و مصوب کمیته، برنامه‌های مختلفی برای گرامی‌داشت هفته مبارزه با مواد مخدر، هفته سلامت، هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس نیز برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسیب های اجتماعی یاری گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران پس از بازدید از دو پایگاه خدمات اجتماعی در بهشت زهرا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا، برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر، این افراد را به مددسرا‌ها منتقل کنند.

احمد احمدی صدر افزود: برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، پایگاه‌هایی را در بهشت زهرا ایجاد کردیم و قصد داریم تعداد مددسرا‌های نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به همه آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در بهشت زهرا به خدمات نیاز دارند، خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت رشد ۸۰۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج