Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:14:41 GMT

راهنمای خرید سمعک نامرئی از دیدگاه سمعک ساعی 

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۲۸۱۳

راهنمای خرید سمعک نامرئی از دیدگاه سمعک ساعی 

بیشتر افرادی که به مرکز ما برای خرید سمعک مراجعه می‌کنند، تمایل دارند که سمعک آن‌ها دیده نشود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سمعک ساعی، آن‌ها تمایل دارند که سمعک‌شان مخفی باشد و برای دیگران قابل رویت نباشد. تمایل به استفاده از سمعک نامرئی از سمعک پشت گوشی بیشتر است،  به‌ویژه در افرادی که برای اولین بار قصد استفاده از سمعک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمعک به شما کمک می‌کند تا بهتر بشنوید، همچنین اگر وزوز گوش دارید، این دستگاه کوچک می‌تواند به کاهش توجه و اختلال ناشی از وزوز گوش کمک کند تا نشانه‌های وزوز برای شما قابل‌ تحمل باشد.

سمعک‌ها از نظر شکل ظاهری (طراحی) و سطح تکنولوژی به‌کار  رفته در آن‌ها انواع مختلفی دارند:

انواع سمعک ازنظر شکل ظاهری:

سمعک نامرئی (CIC و IIC)

سمعک داخل کانال (ITE)

سمعک داخل گوشی (ITE)

سمعک پشت گوشی (BTE)

سمعک رسیور داخل کانال (RITE و RIC)

انواع سمعک ازنظر سطح تکنولوژی:

پایه (Basic)

متوسط (Mid-Range)

پیشرفته (Advanced)

عالی (Premium)

سمعک نامرئی

 سمعک‌ها از نظر شکل ظاهری انواع مختلفی دارند. سمعک نامرئی کوچکترین سمعک داخل گوشی است. به سمعک «نامرئی داخل مجرا» (invisible in canal) و سمعک «کاملا داخل مجرا» (completely in canal) سمعک نامرئی می‌گویند. همچنین به‌صورت مخفف به این سمعک‌ها IIC  و CIC نیز می‌گویند.

سمعک IIC از سمعک CIC کوچک‌تر و مخفی‌تر است، بنابراین استفاده از واژه نامرئی برای این سمعک صحیح‌تر است. قبل از تولید IIC، سمعک CIC کوچکترین سمعک موجود بود، به همین دلیل به سمعک کاملا داخل مجرا (CIC) هم سمعک نامرئی می‌گویند، اما این مدل در همه افراد مخفی نیست.

اکنون، سمعک IIC کوچکترین و سمعک CIC کوچکترین و قوی‌ترین سمعک نامرئی هستند. برخی از سمعک‌های CIC که رسیور خیلی قوی دارند را می‌توان برای کم‌شنوایی‌های شدید تا عمیق (۹۰ دسی‌بل) تجویز کرد.

در تجویز سمعک CIC و IIC قالب‌گیری مهم‌ترین قسمت است. در صورتی‌ که قالب‌گیری به‌ درستی و از عمق مجرای گوش شما انجام نشود، هنگام غذا خوردن و صحبت کردن سمعک به‌راحتی از گوش شما بیرون می‌آید و سوت (فیدبک) می‌زند، صداهای گفتاری به‌خوبی تقویت نمی‌شوند و شما فقط صداهای محیطی را می‌شنوید.

در نظر گرفتن عوامل شخصی مانند نوع و میزان کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش و همچنین قالب‌گیری صحیح در تجویز سمعک نامرئی اهمیت زیادی دارند. بیشتر افراد تمایل دارند که از این نوع سمعک‌ها استفاده کنند، اما با توجه به عوامل شخصی این مدل ممکن است برای همه مناسب نباشد.

مزایای سمعک نامرئی

اندازه کوچک

کیفیت صدای طبیعی

احتمال بروز فیدبک (سوت) کمتر

نویز باد کمتر

معایب سمعک نامرئی

برای همه کم‌شنوایی‌ها مناسب نیست

در معرض جرم گوش

برای افرادی که بینایی و مهارت دستی ضعیفی دارند، مناسب نیست

کوتاه بودن طول عمر باتری

قیمت سمعک نامرئی

قیمت سمعک با توجه به سطح تکنولوژی به‌کار رفته در آن تعیین می‌شود؛ و اندازه سمعک در قیمت آن تاثیری ندارد. هرچه سطح تکنولوژی سمعک پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن‌هم بیشتر است.

به‌عنوان نمونه، سمعک نامرئی دارای سطح تکنولوژی متوسط با سمعک نامرئی دارای سطح تکنولوژی عالی از نظر ظاهری، اندازه یکسانی دارند؛ اما قیمت سمعک نامرئی دارای سطح تکنولوژی عالی از سمعک نامرئی با سطح تکنولوژی متوسط بیشتر است، به دلیل این‌ که سمعک نامرئی دارای سطح تکنولوژی عالی از نظر تکنولوژی پیشرفته‌تر است.

بهترین سمعک برای من کدام است؟ از نظر ظاهری و از نظر تکنولوژی کدام سمعک برای من مناسب است؟

انتخاب بهترین سمعک برای شما، بستگی به عوامل مختلفی از قبیل شکل و اندازه مجرای گوش، نوع و میزان کم شنوایی و نیازهای شنیداری شما و همچنین سلیقه، سبک زندگی و بودجه شما دارد. حتی ممکن است میزان ترشح جرم گوش و سایر عوامل شخصی در انتخاب بهترین سمعک موثر باشند.

از نظر ظاهری اگر شما تمایل دارید که از سمعک نامرئی استفاده کنید، باید شکل و اندازه مجرای گوش داخلی شما برای تجویز این مدل مناسب باشد. همچنین اگر مبتلابه عفونت مزمن گوش میانی و پارگی پرده گوش هستید یا کم شنوایی شما در حد شدید تا عمیق است، سمعک نامرئی برای شما انتخاب مناسبی نیست.

انتخاب بهترین سمعک از نظر تکنولوژی بستگی به نیازهای شنیداری شما و سبک زندگی شما دارد. سبک زندگی افراد بسیار متفاوت است، به همین دلیل سمعک‌ها برای نیازهای شنیداری متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند.

اگر فعال هستید و بیشتر اوقات خارج از خانه و مشغول به کار هستید، توصیه می‌شود که از سمعک‌های دارای تکنولوژی پیشرفته استفاده کنید، اما اگر بیشتر اوقات در خانه هستید، در یک محیط آرام مطالعه می‌کنید یا تلویزیون تماشا می‌کنید، سمعک‌های دارای تکنولوژی پایه یا متوسط پاسخگوی نیازهای شنیداری شما هستند و نیازی به استفاده از سمعک‌های دارای تکنولوژی پیشرفته ندارید.

توصیه می‌شود قبل از انتخاب و خرید سمعک به سوالات زیر پاسخ دهید و درباره آن‌ها با شنوایی‌شناس خود صحبت و مشورت کنید:

از نظر ظاهری سمعک من چه شکلی باشد؟

آیا بیشتر اوقات خارج از خانه هستم؟

آیا به شنیدن صدای موسیقی یا تماشای تلویزیون علاقه‌مند هستم؟

آیا در طول روز ساعات زیادی در حال مکالمه با تلفن هستم؟

در کدام محیط‌ ها به بهتر شنیدن نیاز دارم؟

در سمعک ساعی سعی ما بر این است که با توجه به نوع و میزان کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش و نیازهای شنوایی که شما دارید و همچنین سلیقه، شیوه زندگی و بودجه‌ای که شما برای حل مشکل شنوایی‌تان در نظر گرفته‌اید و فارغ از هرگونه تعصب روی برند و مدل خاصی بهترین سمعک را برای شما انتخاب و تجویز کنیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمعک نظر ظاهری بهترین سمعک مجرای گوش کم شنوایی برای شما سمعک ها سمعک CIC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشاگرد مدال افتخار ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر والی، برادر حاج عبدالله والی در نشست جشنواره والی گفت: امروز بشاگرد بیش از ۸۶ پزشک دارد و بیشتر مسئولان آن از مردم بومی منطقه هستند.

او گفت: دیدگاه حاج عبدالله این بود که آینده بشاگرد باید به دست مردمان آن ساخته شود و این دیدگاه از  دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) سر چشمه گرفته شده بود.

برادر حاج عبدالله گفت: بیشترین طلاب استان  بشاگردی هستند و در کل استان به خدمت رسانی مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

   

 

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • خطا روی کریستیانو رونالدو توسط بازیکن نامرئی! / فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی