Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فیلم انیمیشن "چرت و پرت" از تولیدات سال جاری این مرکز به کارگردانی رامین ملامحمدی در اولین فستیوال بین المللی فیلم هند با موضوع بیماری کرونا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره شد.

وی بیان کرد: اولین جشنواره بین المللی فیلم هند در مورد ویروس کووید ۱۹ از ۵ خرداد لغایت ۱۴ خرداد به صورت مجازی در ایالت "اودیسای" هند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را تبادل تجربه، دانش، اطلاعات و ایده‌های فیلم سازان سراسر دنیا و به اشتراک گذاشتن نگاه هنرمندانه آنها در مواجهه با مقوله ویروس کرونا عنوان کرد.

وی بیان کرد: خانم مارین بورگو از کشور فرانسه، آقای مانی رام از کشور هند، آقای قدرت اله تقوی از کشور افغانستان و آقای ریچارد از کشور کنگو داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشتند.

رقابت ۸ فیلم از حوزه هنری استان در جشنواره

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع ۷۰ اثر از ۲۲ کشور جهان در این جشنواره به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۲ فیلم متعلق به هنرمندان ایران بود و جالب اینجاست که از این تعداد، ۸ فیلم از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که در این جشنواره به رقابت با فیلمسازان دنیا پرداختند.

وی افزود: لوح سپاس و دیپلم افتخار فیلم سازان ایرانی شرکت کننده در این جشنواره، توسط آقای "ماهشوار رائو" مدیر جشنواره مذکور، به خانم "مینا هادیان" معاون کنسولگری و مسئول بخش دیپلماسی عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند اهدا گردید.

وی اظهار داشت: فیلم کوتاه چرت و پرت در قالب طنز، داستان سیزده بدر کرونایی یک خانواده بوده که به مدت سه دقیقه تولید شده و در اینستاگرام حوزه هنری استان قابل مشاهده است.

اسلامی تصریح کرد: طی سه ماه اخیر این مرکز با هدف فرهنگسازی برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به تولید بیش از ۱۸ فیلم در قالب‌های موشن گرافی، انیمیشن، استاپ موشن، داستانی، مستند و نماهنگ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرده است که این فیلمها در شبکه‌های مجازی به نمایش درآمدند.

کد خبر 4955082

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا حوزه هنری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انیمیشن ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی استانداری سمنان بیرجند ایلام مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه مواد مخدر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم

احمد رمضی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری «هفته هنر انقلاب اسلامی» که طی روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت، توضیح داد: «هفته هنر انقلاب»رویدادی است که به واسطه تلاش همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و دربرگیرنده ابعاد مختلفی است که فارغ از آنچه در یک هفته انجام می شود، می توان کارهای زیادی انجام داد. فعالیت هایی که خوشبختانه به واسطه طراحی هایی که در این زمینه صورت گرفته هر سال روند رو به پیشرفتی را طی کرده و پتانسیل بالای این مسیر را نشان می دهد.

وی افزود: به اعتقاد من یکی از مهم ترین امتیازاتی که در برگزاری «هفته هنر انقلاب» وجود دارد، مشخص شدن ابعاد مختلف و ارزشمند هنری است که به واسطه خلاقیت و توانایی هنرمندان پیشگام و جوان این عرصه توانسته دربرگیرنده آثار ارزشمندی باشد و نشان دهنده ظرفیت بالای هنر انقلاب اسلامی و جایگاه مهم آن در عرصه فرهنگ و هنر است. همین کلید واژه عنوان دلگرم کننده ای برای هنرمندان انقلاب است که می تواند موجب هم نشینی فرهنگی هنرمندان پیشکسوت این عرصه با جوان ترها شود. هنرمندانی که هرسال از آنها تجلیل می شود و این رویداد می تواند امیدواری های زیادی را به آنها منتقل کند.

سرپرست جدید مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امروز شاهد حمله همه جانبه امپراتوری رسانه ای در جریان فعالیت های فرهنگی و هنری کشور هستیم که با برنامه ریزی تضعیف هنر انقلاب را نشانه رفته اند اما وقتی رویدادی به نام «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری و تعدادی دیگر از مجموعه های برگزار می شود، نشان دهنده قدرت و برنامه ریزی استراتژیکی است که مایه دلگرمی هنرمندان می شود. نقطه عطفی که نباید جایگاه آن را در پیشرفت هنر انقلاب فراموش کرد.

رمضی گفت: هرچه قدر کارکرد این رویداد بیشتر و مبتنی بر کارشناسی باشد قطعا موجب انگیزه های بیشتری میان هنرمندان انقلاب می شود. البته که بی تردید چنین نگاهی نباید در برگزاری «هفته هنر انقلاب» خلاصه شود. چرا که ما می توانیم با برگزاری رویدادهای پژوهشی و محافل صمیمی که به صورت ماهانه یا فصلی برگزار می شود، کلیدواژه «هنر انقلاب» را فقط معطوف به «هفته هنر انقلاب» نکنیم و تلاش کنیم تا به واسطه این دیدن ها و نشست ها و بودن ها خودمان را دایم به روز رسانی کنیم. شرایطی که خوشبختانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و همچنان نیز در حال گسترش است.

وی در پایان تاکید: طرح مباحث تئوریک در حوزه هنر انقلاب فارغ از کارهای اجرایی که در این زمینه انجام شده و می شود، امری ضروری و مهم است که می توان آنها را در خارج از «هفته هنر انقلاب» نیز انجام داد. این فعالیت ها در شرایطی که هنر انقلاب در تیررس بدخواهان و حملات رسانه ای متعددی قرار دارد دربرگیرنده اتفاقات خوبی است که غیر از تبیین هرچه بهتر و دقیق تر واژه هنر انقلاب، موجب ایجاد گفت‌وگو میان هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه می شود. موضوعی که می تواند در به روز رسانی و تعریف اینکه «هنر انقلاب چیست؟» ما را به سرفصل ها و مباحث تحلیلی هدایت کند که قطعا اتفاق خوبی است.

کد خبر 6087197 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی