Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری در راستای مقابله با شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست استاندار قم در چهل و دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه استان قم موج اول شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: قم همچنان در وضعیت زرد است و با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن رفتار ویروس در ایام پیش رو، ضروری است تا تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در اماکن، اجتماعات و سایر مراکز تجمع در دستور کار مسئولان و عموم مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با بیان اهمیت استفاده از خدمات غیر حضوری، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای خدمت رسان اهتمام خود را بر توسعه فراگیرتر خدمات الکترونیکی و پاسخگویی غیر حضوری به مردم قرار دهند.

سرمست به عملکرد بخش‌های اجرایی در ارائه خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌های استان در راستای رسیدگی به شکایات مردمی و اجرای بخشنامه‌های جاری در این حوزه، مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی رتبه بالای استان در بسط زیرساخت‌های مجازی و تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات غیر حضوری از تمام ظرفیت‌های دستگاه متبوع خود بهره برند.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر توفیقات ستاد کشوری مبارزه با کرونا، ادامه داد: اتخاذ سیاست‌های دولت تدبیر وامید، طی سالهای گذشته، و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه سلامت و اجرایی ساختن طرح تحول نظام سلامت کشور، سبب شد تا در کنار حمایت‌های بی دریغ مقام معظم رهبری و همکاری همه جانبه مردم، کشور ایران بعنوان یک الگوی موفق در مهار بیماری کرونا در سطح دنیا مطرح شود.

سرمست همچنین به نمود عملی فناوری‌های جدید و طرح‌های دانش بنیان در کشور اشاره و تصریح کرد: توفیقات شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریم، توانمندی و تاب آوری نظام اقتصادی کشور را تحت مدیریت اقتصادی بدون وابستگی به درآمد‌های نفتی را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه خدمات الکترونیکی قم سلامت توسعه خدمات الکترونیکی قم سلامت غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است