Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهرات درباره اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب و احتمال ورود آن به ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو اظهارداشت: سال گذشته به بررسی تمام ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو تهران پرداخته شد و در این مطالعه نقاط احتمالی که امکان بروز مشکل در آنها وجود دارد در6 دسته بر اساس اولویت، اصلاح و رده‌بندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام عنوان کرد: در این مطالعه در مجموع، 275 نقطه از ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس نتایج به دست آمده حدود 9 درصد از ورودی‌ها در معرض خطر وقوع سیلاب و 73 درصد نیز فاقد این مشکل است.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: اعداد به دست آمده بیانگر این است که خوشبختانه تعداد اندکی از ورودی ایستگاه های مترو تهران هنگام وقوع احتمالی سیلاب در معرض خطر آب گرفتگی قرار دارند که می‌توان در مجموع آنها را در 24 نقطه دسته بندی کرد.

امام عنوان کرد: با انجام این مطالعه در صورت وقوع احتمالی سیلاب در شهر تهران می‌دانیم که کدام یک از ایستگاه‌ها و کارگاه‌ها در معرض خطر سیلاب و آب گرفتگی قرار دارند؛ در نتیجه اقدامات مورد نیاز را به سرعت انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که برخی از اقدامات در این خصوص نیازمند گذر زمان است، اظهار کرد: این اقدامات باید توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام شود که طی بررسی های انجام شده در برخی از نقاط شهر نیاز به اصلاح اَنها توسط معاونت خدمات شهری و همکاری شهرداری مناطق هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران در مورد ضرورت مدیریت یکپارچه و جامع سیلاب شهری، اظهار کرد: تهیه طرح‌های بهبود ظرفیت هیدرولیکی و وضعیت عملکردی مجاری جمع‌آوری آب‌های سطحی که مجاور ورودی ایستگاه.های مترو قرار دارند، مستلزم همکاری معاونت‌ها و نهادهای متولی در شهرداری تهران بر اساس اولویت بندی نتایج مطالعات تحلیل ریسک سیلاب است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سیلاب شهرداری مترو معرض خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری