Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیرنائومیکس به تازگی شرکتی جدید تاسیس کرده است تا با استفاده از نانوذرات لیپیدی و پلی‌پپتیدی روی توسعه واکسن ضدکرونا کار کند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت سیرنائومیکس (Sirnaomics) اعلام کرد که شرکت جدیدی به نام آران‌ای‌ایمیون (RNAimmune) را تاسیس کرده است. این شرکت که به‌صورت اسپین‌آف از سیرنائومیکس ایجاد شده قرار است به‌صورت مستقل در حوزه زیست‌دارویی کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شرکت جدید با استفاده از فناوری تحویل نانوذرات پلی‌پپتیدی و لیپیدی کار می‌کند. آران‌ای‌ایمیون قرار است به‌صورت اختصاصی از RNA پیغامبر استفاده کند، فناوری که لیسانس آن به‌صورت انحصاری در اختیار این شرکت بوده و می‌توان از آن برای تولید دارو و واکسن استفاده کرد.

آران‌ای‌ایمیون برای پیش‌بینی و اعتبارسنجی اپیتوپ (بخشی از مولکول آنتی‌ژن که آنتی‌بادی به آن متصل می‌شود) از یک الگوریتم هوش مصنوعی اختصاصی استفاده می‌کند.

آران‌ای‌ایمیون در نظر دارد واکنس کووید ۱۹ را با طراحی منحصر به فردی تولید کند به طوری که در آن از mRNA استفاده شده‌است. در این واکسن، رهایش mRNA با استفاده از نانوذرات لیپیدی انجام می‌شود که طراحی این واکسن زیر نظر دکتر دونگ شن انجام خواهد شد. شن پیش از این پروژه‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف درمانی کار کرده است. او با شرکت‌های جانسون اند جانسون و آسترازینکا در این پروژه‌ها همکاری کرده است.

آران‌ای‌ایمیون اعلام کرده که شرکت سیرنائومیکس این حق را دارد که سرمایه‌گذاری خود را به‌صورت سهام در شرکت آران‌ای‌ایمیون نگه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا فناوری نانو نانوذرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است

منصور نعیم‌آبادی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: برای هماهنگی و تحقق آمبولانس و اورژانس دریایی نشست‌های مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی افزود: توسعه ناوگان و افزایش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بویژه راه اندازی آمبولانس دریایی یکی از موارد مهم برای ارتقای سلامت مردم و خدمت رسانی بهتر در حوادث مختلف ترافیکی زمینی، دریایی و بحران‌های احتمالی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با فعال شدن آمبولانس دریایی انتقال بیمار از اسکله‌ها در شهر‌های ساحلی به دیگر شهر ساحلی یا حتی دریا به ساحل فراهم می‌شود و بدین طریق سرعت انتقال بیماران در حوادثی مانند سیل که احتمال قطع شدن راه‌های زمینی وجود دارد، افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵، راه اندازی اورژانس دریایی سرعت خدمت رسانی به مصدومان را افزایش و مسیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی با توجه به ساحلی بودن بیشتر شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده، کوتاه‌تر می‌کند.

نعیم آبادی تصریح کرد: بنادر و دریانوردی مدتی است که در این راستا پیگیری و مطالعات لازم را به انجام رسانده و اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر همکاری در حفظ، نگهداری و راهبری آمبولانس دریایی، در ایجاد اسکله‌های دسترسی به خشکی برای اورژانس دریایی اقدام کنند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت