Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:28:57 GMT

چگونه متخصص چشم خوب را بیابیم؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۳۶۸۴

چگونه متخصص چشم خوب را بیابیم؟

انتخاب دکتر چشم پزشک برای مراقبت از چشم یک تصمیم مهم در مورد مراقبت‌های بهداشتی چشم خواهد بود.

به گزار ش ایسنا، بنابر اعلام پی جو، از این گذشته، شما باید به دکتر چشم پزشک خود اعتماد کنید. یک دکتر چشم پزشک خوب در ایران که به شکل معمول قطب چشم پزشک و جراحی‌های چشمی در خاورمیانه است. سخت نیست.

دکتر چشم پزشک:

اما قطعا هر کسی در جستجوی بهترین است و چشم نیز یکی از نقاط حساس بدن انسان است و حس بینایی شاید زیباترین حسی است که هر کسی دارد؛ بنابراین وب‌سایت پی جو بهترین‌ها را در حوزه چشم پزشکی و دکتر متخصص چشم پزشک به شما معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن ابتدا بیان می‌کنیم که دو نوع دکتر چشم وجود دارد بینایی‌سنج و دکتر چشم پزشک یا جراح چشم و هرکدام را تعریف و کار آن‌ها را بیان کرده و سپس بهترین دکتر چشم خوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

دکتر چشم پزشک چه کسی است؟

دکتر چشم پزشک (MD) دکتر متخصص چشم است که نسبت به معالجه و درمان چشم و بینایی ماهر است و متخصص خوبی است. چشم پزشکان برای انجام معاینات چشم، تشخیص و درمان بیماری، تجویز داروها و انجام جراحی چشم آموزش‌دیده‌اند. آن‌ها همچنین نسخه‌هایی را برای عینک و لنزهای تماسی می‌نویسند. چشم پزشکان به شکل عمومی 4 سال دانشکده، 4 سال دانشکده پزشکی، یک سال کارآموزی و حداقل سه سال اقامت در بیمارستان را در بیمارستان‌های چشم پزشکی انجام می‌دهند.

اپتومتریست‌ها:

بیشتر بینایی‌سنج‌ها برای موارد معمولی چشم (مانند چشمی که خشک‌شده باشد و یا عفونت داشته باشد) و برخی بیماری‌هایی که به شکل مزمن در چشم به وجود می‌آیند (مانند گلوکوم) درمان پزشکی می‌دهند؛ اما برخی از موارد چشمی که نیاز به درمان بوسیله دکتر چشم پزشک دارند، به‌خصوص در صورت نیاز به عمل جراحی یا مراقبت‌های ویژه دیگر که باید حتماً به یک متخصص چشم مراجعه کرد.

کدام پزشک چشم را باید ببینم: اپتومتریست یا دکتر چشم پزشک؟

وقتی چشم شما هیچ مشکلی ندارد و هم‌چنین ضروری نیست که درمان خاصی روی ان انجام شود به درمان تخصصی پزشکی یا جراحی نیازی ندارد، نوع پزشک چشم شما برای معاینه معمول چشم انتخاب می‌کنید به‌صورت ترجیح شخصی است. یک بینایی‌سنج به شکل معمول تمامی معاینات چشم را انجام می‌دهد و می‌توانید بیماری چشم را در هر فردی مدیریت کند و نسخه‌هایی برای عینک و یا معالجات عمومی چشم بنویسد.

اگر از قبل مشکل پزشکی چشم دارید - مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا یا آب مروارید و یا هر نوع بیماری خاص چشمی از جمله عیوب انکساری - لازم است به دکتر چشم پزشک که آموزش‌دیده و ماهر در زمینهٔ نظارت و معالجه وضعیت شماست، مراجعه کنید. در بسیاری از موارد، به این معنا است که مراقبت از چشم یا جراحی، توسط متخصص چشم آموزش‌دیده انجام می‌شود. در چنین مواردی، اپتومتریست (چشم پزشک عمومی) ممکن است شما را به یک همکار که در معالجه بیماری شما متخصص است ارجاع دهند.

دکتر چشم

پیدا کردن یک متخصص چشم خوب:

همه افراد به این موضوع آگاه هستند که چشم بسیار حساس است و هر کسی قطعا می‌خواهد از مراجعه به یک دکتر چشم پزشک خوب اطمینان حاصل کند، بنابراین در سایت پی جو با توجه به تحقیقات انجام‌شده بهترین دکتر چشم پزشک را در ایران به شما معرفی می‌کند. باید بدانید که قطب چشم پزشکی در ایران و بهترین متخصصان چشم در شیراز هستند که معمولا از سراسر ایران برای درمان چشم خود به این شهر مراجعه می‌کنند و تقریبا می‌توان گفت اکثریت افراد از کار این متخصصان بسیار راضی هستند. در سایت پی جو اسامی برخی از آن‌ها را ارائه داده و شما می‌توانید برای آگاه شدن از شماره و آدرس آن‌ها با ما در ارتباط باشید.

لیستی از دکتر چشم پزشک خوب:

- دکتر محمد زمانی: متخصص چشم، جراح چشم

- کلینیک تخصصی چشم پزشکی دکتر توللی، جراح و متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه

- مرکز چشم پزشکی دکتر اصلانی

- دکتر بابک باقری، جراح و متخصص چشم

- دکتر علی صادقی سروستانی، جراح و متخصص چشم

بیمه بینایی و انتخاب دکتر چشم پزشک:

اگر بیمه بینایی دارید یا یک بیمه نامه درمانی که مراقبت از چشم را در برمی‌گیرد این موضوع نیز می‌تواند یکی از عوامل انتخاب دکتر چشم باشد، تعیین اینکه آیا وی تحت عنوان بیمه شما یک ارائه دهنده مجاز است یا خیر، نیز دارای اهمیت زیادی است.

سخن پایانی:

سایت پی جو به شما کمک می‌کند بهترین متخصص چشم را پیدا کنید و حتی این سایت به امر نوبت‌دهی نیز می‌پردازد که این‌گونه در وقت شما نیز بسیار صرفه‌جویی می‌شود. باید بدانید که یک دکتر چشم خوب به‌راحتی می‌تواند معالجه چشم شما را انجام دهد در حین اینکه ارتباط خوبی با بیمار خود دارد؛ بنابراین با توجه به تحقیقات انجام‌شده سایت پی جو از کاربران مربوطه می‌توانید به‌راحتی به این لیست از چشم پزشکان اعتماد کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پی جو متخصص چشم چشم پزشکی دکتر چشم پزشک سایت پی جو چشم پزشکی متخصص چشم چشم خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران گفت: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان بود و امروز در چهارمین خدمات جهادی به ۴۰۰ مددجوی پاکدشت خدمات رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، گروه جهادی پزشکی صبح امروز با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) پاکدشت به 400 مددجوی این شهرستان خدمات‌رسانی کردند.

علی نشاط رئیس اداره بهداشت کمیته امداد استان تهران در حاشیه این اردوی جهادی با اشاره به فعالیت گروه‌های تخصصی پزشکی در کمیته‌های امداد شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به دستور اکید رئیس کمیته امداد و تأکید مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گروه‌های جهادی متخصص برای خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند و مددجویان کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ارزش خدمات‌دهی گروه‌های جهادی پزشکی در سال 1402 مبلغی بالغ‌بر 10 میلیارد تومان بود. این خدمات‌دهی در سال جدید نیز ادامه داشته و این چهارمین حضور و خدمات‌دهی در استان تهران است.

نشاط در ادامه تصریح کرد: خدمات ارائه شده در قالب خدمات کمتر دیده شده در بیمه پایه است که به‌صورت تکمیلی و تجمیعی برای درمان کامل مددجو به آن پرداخته و تا درمان قطعی ادامه خواهد داشت.

استفادهذ 400 مددجو از خدمات پزشکی متخصصان گروه جهادی پزشکی

کوروش امیری در ادامه با اشاره به آغاز کارگروه جهادی متخصص در کمیته امداد اظهار داشت: برای سومین بار است که گروه‌های جهادی پزشکی با هماهنگی کمیته امداد کار خود را در بخش مددجویان آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به حضور 400 مددجو کمیته امداد در این دوره پزشکی بیان کرد: این گروه جهادی با حضور پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف چون روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، اطفال، عفونی، مامایی، داخلی، شنوایی‌سنجی، پرستاری و داروساز به وضعیت درمان 400 مددجو رسیدگی می‌کنند که از این تعداد 300 مددجو بیماریشان محرز و آزمایش‌های نخستین در یک ماه گذشته انجام و امروز در راستای ادامه درمان حضور یافتند.

رئیس کمیته امداد پاکدشت با اشاره به هزینه داروها تأکید کرد: داروهای تجویز شده که نقش مهمی در درمان بیماران داده می‌شود همه رایگان است و اگر تشخیص داده شود بیماری نیازمند ادامه درمان در روزهای بیشتر دارد با پزشکان متخصص هماهنگ می‌شود تا ادامه درمان هم به‌صورت کاملاً رایگان انجام شود.

امیری در پایان با اشاره به‌ضرورت حضور گروه‌های جهادی متخصص پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن پزشکان متخصص در شهرستان نیاز فعال شدن گروه‌های جهادی متخصص با هماهنگی‌های لازم احساس می‌شود در همین راستا پایش بیماران از طریق مددکارها و واحد درمان کمیته امداد در قالب گروه‌های مددکاری درون‌سازمانی پایش و امروز برای شروع و یا ادامه درمان دعوت شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!