Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: لایحه ساماندهی پیاده‌روها فقط به ده گروه شغلی با رعایت ضوابط تعیین‌شده اجازه بهره‌برداری از پیاده‌روها را می‌دهد.

 به گزارش ایسنا، سید علی مفاخریان در جلسه کمسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری که با موضوع بررسی طرح ساماندهی استفاده اصناف از پیاده‌روها (ساپ) برگزار شده بود، با تأکید بر لزوم وجود چنین لایحه‌ای برای بهبود وضعیت موجود پیاده‌روها اظهار کرد: بخش زیادی از پیاده‌روهای شهر تهران هم‌اکنون در تصرف واحدهای صنفی است و افراد سودجو بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای از آن بهره‌برداری و حقوق شهروندان را تضییع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تصویب و اجرای لایحه مورد بحث به ساماندهی فضاهای شهری می‌انجامد.

وی با اشاره به لایحه مستثنا شدن شهرداری از قانون مالک و مستأجر مصوب ۵۹ و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: بر اساس اسناد فرادست پیاده‌روها در حوزه اختیارات شهرداری تهران است و شهرداری و شورای شهر مجاز به تعیین تکلیف نسبت به وضعیت محورهای پیاده‌رو هستند.
 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه تصریح کرد: فاز مطالعاتی برای آیین‌نامه اجرایی این لایحه در حال انجام است تا طی آن شناسایی ظرفیت‌ها، ارزیابی عملکرد بهره‌برداران، آسیب‌شناسی شرایط موجود و ارائه پیشنهادهای کارآمد به‌دقت بررسی شود و در همین مرحله از نظرات کمیته بررسی هم بهره‌مند می‌شویم.

مفاخریان با اشاره به این که ۴۰۰ هزار واحد صنفی در شهر تهران فعال‌اند که کمتر از ۱۵۰۰ واحد صنفی مخاطب لایحه ساماندهی پیاده‌روها می‌شوند، گفت: همان‌طور که بر اساس نظر اعضا در جلسه‌های پیشین اصناف مجاز در این لایحه افزایش پیدا کرد. واحدهای کتاب‌فروشی و گل‌فروشی و صنایع‌دستی هم مشمول این لایحه شدند تا علاوه بر ایجاد انتفاع به سرزندگی شهری هم بیانجامد.
 وی درباره روند بهره‌برداری از ظرفیت پیاده‌روها برای کسبه گفت: واحدهای صنفی متقاضی، باید درخواست خود را برای بهره‌برداری از این طرح به کمیته اجرایی ارائه کنند. کمیته اجرایی به ریاست شهردار منطقه و عضویت شرکت‌های ساماندهی صنایع و مشاغل و شهربان و حریم بان، معاونت امور شهری در مناطق تشکیل خواهد شد و مسئولیت اجرایی امور را بر عهده خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در این خصوص افزود: کمیته اجرایی پس از وصول تقاضا از سوی واحدهای صنفی، از محل بازدید و با بررسی ظرفیت آن منطقه، همین‌طور ارزیابی وضعیت پروانه کسب متقاضی درباره این درخواست تصمیم‌گیری می‌کند.

 مفاخریان در پایان تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که در حال حاضر پیاده‌رو در تصرف مشاغل مختلف شهر است اگر قرار بر ساماندهی باشد باید فضای موجود را به صنوفی اختصاص دهیم که به بهبود حیات شهری و اقتصاد شهری کمک می‌کنند و از سوء استفاده سایرین از فضاهای عمومی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم که هیچ یک از پیاده‌روها به تصرف هیچ نوع صنفی دربیاید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ساندهی صنایع و مشاغل شهر، در این جلسه اعضای شورای شهر با کلیات طرح موافقت کردند؛ اما تصویب آن را منوط به مطالعات تطبیقی تکمیلی اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساماندهی مشاغل تهران شهرداري تهران ساماندهی صنایع و مشاغل صنایع و مشاغل شهر پیاده روها بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان