Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش ترم آینده به صورت ترکیبی برگزار می‌شود اما با این وجود دانشگاه‌ها در انتخاب شیوه آموزش مستقل هستند، گفت: به سازمان امور دانشجویان پیشنهاد دادیم پذیرش دانشجویان خوابگاهی در ترم آینده به یک سوم کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم در نشست خیرین آموزش عالی که امروز در وزارت علوم برگزار شد، در خصوص زمان بازگشایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای ترم آینده در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در اواخر ترم جاری تحصیلی هستیم و این ترم عمدتا به شکل مجازی طی شد بخش واحدها و دروس عملی را در باقیمانده تابستان خواهیم گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ما امسال ترم تابستانی نداریم و سال های گذشته معمول بوده است که برخی از دانشگاه ها ترم خود را از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می کردند. بنابراین برای اینکه دانشگاه ها با یک هماهنگی بیشتری ترم آینده خود را شروع کنند قرار شد تاریخ ۱۵ شهریور ماه را برای شروع ترم آینده اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر هر دانشگاهی بخواهد ترم آینده خود را زودتر آغاز کند منعی برای آن وجود ندارد اما قطعا باید تلاش کنیم دیرتر از ۱۶ شهریور دانشگاه ها بازگشایی نشود اما باید تلاش کنیم دیرتر از آن اتفاق نیفتد.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: زمان شروع سال تحصیلی برای دانشجویان جدید الورود نیز به دلیل اینکه زمان آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها با تاخیر برگزار می شود به دلیل زمانبر بودن تصحیح پاسخنامه ها و اعلام نمرات همچنین انتخاب رشته و تعیین قبولی ها با تاخیر برگزار می شود در واقع حداقل زمانی که لازم بود برای سازمان سنجش در زمینه اعلام نتایج عنوان شود حداکثر نیمه دوم مهر ماه عنوان شده است و بلافاصله در اولین فرصت نیمسال تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود نیز شروع خواهد شد که قطعا این زمان دیرتر از آخر مهر نخواهد بود.

دکتر غلامی همچنین در خصوص زمان بازگشایی خوابگاه های دانشجویی نیز گفت: قرار است برای دانشجویان فعلی آموزش را ترکیبی یعنی به شکل مجازی و حضوری برگزار کنیم اما دانشگاه ها خود در این زمینه برنامه ریزی خواهند کرد. مشکلی که وجود دارد این است که باید ظرفیت خوابگاه ها با توجه به تعداد دانشجویانی که وجود دارد کاهش یابد و به سازمان امور دانشجویان پیشنهاد شده است که حداقل ظرفیت پذیرش در خوابگاه ها به یک سوم کاهش یابد تا مشکلی را از نظر بهداشتی ایجاد نکند و دانشگاه ها نیز با توجه به تقویم حضور دانشجویان پذیرش آنها در خوابگاه ها را نیز مدیریت کنند.

وزیر علوم همچنین یادآور شد: هر دانشگاهی این اختیار را دارد وضعیت حضور دانشجویان در خوابگاه ها را بر اساس برنامه های حضور آنها در دانشگاه ها را مدیریت کند بنابراین یک برنامه عمومی در این زمینه اعلام نخواهد شد بلکه بسته به وضعیت و امکانات دانشگاه ها در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و دانشجویان نیز باید در این زمینه اطلاعات را از دانشگاه محل تحصیل خود کسب کنند تا در جریان این باشند که آموزش آنها با چه ترکیبی شروع خواهد شد.

دکتر غلامی در خصوص وضعیت آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که مشغول رساله و یا پایان نامه خود هستند در حال حاضر در دانشگاه ها حضور دارند و کسانی که نیاز به آزمایشگاه و کارگاه دارند برنامه ریزی های لازم انجام شده است و موارد مربوط با پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت می شود. امیدواریم در ترم بعدی نیز با همین پروژه ای که تعریف شد دانشجویان ارشد و دکتری که واحدهای درسی دارند در اولویت پذیرش قرار بگیرند و ادامه تحصیل دهند.

وی تاکید کرد: ما برای دانشگاه ها یک نسخه مشخص نمی پیچیم و حتما همه مسئولین دانشگاه ها برای ارائه بهتر خدمات بهتر آموزشی حساسیت کافی را دارند. امیدواریم ترم آینده نسبت به ترم فعلی خدمات بهتری را ارائه بدهیم.

وزیر علوم همچنین در خصوص احتمال افزایش اجاره بهای خوابگاه و ژتون تغذیه نیز گفت: در جلسه ای که به این منظور تشکیل خواهد شد حساسیت ها را درک کرده و آنها بررسی خواهیم کرد. در عین حال که عموما صندوق رفاه حداقل هزینه ها را پیشنهاد می کند و در این زمینه مراقب دانشجویان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم خوابگاه دانشجویی آموزش مجازی دانشگاه ها خوابگاه ها وزیر علوم ترم آینده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

محمدنبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت دانشگاه‌های آمریکا و سیل اعتراضات به سیاسیت های خصمانه آمریکا در حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی، و به دنبال این اعتراضات اخراج اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها در صدر اخبار جهان است.

وی افزود: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، بر روی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.

احمدی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند.

کد خبر 6096172

دیگر خبرها

  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا