Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فعال کارگری گفت: بعد از ایجاد تعاونی مهر در سال ۸۶ در خراسان رضوی برخی تعاونی‌ها هنوز منازل را تحویل نداده‌اند و این وظیفه دولت است که نسبت به این مهم نظارت کند تا قشر پائین جامعه صاحب مسکن شود. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: قانون اساسی صراحت دارد که برای افراد کم درآمد باید دولت در حوزه تامین مسکن نقش حمایتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بعد از ایجاد تعاونی مهر در سال 86 در خراسان رضوی برخی تعاونی‌ها هنوز منازل را تحویل نداده‌اند و این وظیفه دولت است که نسبت به این مهم نظارت کند تا قشر پائین جامعه صاحب مسکن شود.

سهرابی گفت: از سوی دیگر شاهد کمبود نقدینگی و فشار بازار هستیم اما مسکن عمران به استناد مصوبه هیئت دولت اعلام کرده اگر کسی به بانک معرفی نشده است باید سود 4 درصد را به 18 درصد را برسانیم.

اخذ 20 میلیون تومان از قراردادهای مسکن مهر قانونی است/هدایت: مشغله کاری معاون استانداری زیاد استگزارش| پروژه «مسکن مهر» دهدشت پناهگاه معتادان شده است + تصاویروزیر راه و شهرسازی: نهضت تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور راه افتاد

وی افزود: دولت باید باری از دهک‌های پائین جامعه بردارد اما با این مسئله عملا در حال فشار وارد کردن است و اعضای تعاونی‌ها باید این فشار را پرداخت کنند و دولت باید به عنوان ناظر این قضیه به کارفرما فشار بیاورد تا پروژه زودتر به اتمام برسد.

این فعال کارگری تصریح کرد: تعاونی‌های زیادی هنوز خانه‌ها را تحویل اعضا نداده‌اند و مشکلات زیادی به وجود آورده‌اند و مراجعات متعدد ما نیز چاره‌ساز نشده و بسیاری از کارگران مشهد نیز در این تعاونی‌ها چشم انتظار دریافت منازل هستند.

سهرابی بیان کرد:هنوز پروژه مسکن مهر تمام نشده دولت استارت مسکن اجتماعی را زده؛ فرد قرار بوده با 32 میلیون صاحب مسکن شود اما مسکن مهر گلبهار اکنون بالای 200 میلیون تومان قیمت دارد و دولت باید از ابزارهای خود برای به ثمر رساندن این پروژه‌ها استفاده کند.

مشاور حقوقی کانون عالی شورای اسلامی کار کشور تصریح کرد: در شرایطی که کرونا جامعه را فلج کرده این تصمیمات فشار را به جامعه کارگری افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/281/ ت

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاونی ها مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد

عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات در افزایش حق مسکن و سایر موارد را منتفی کرد.

به گزارش مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

 

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند، اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است، حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم
  • واگذاری زمین به ۷۰ هزار مشمول جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در کشور
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم