Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام آمره‌ای با تشریح فعالیت کمیته محتوایی فرهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برگزاری چهارمین جشنواره «کرامت» با همکاری کانون‌های مساجد کشور، اعزام سفیران آستان کریمه اهل‌بیت(ع) به ۵ استان و برگزاری آئین‌های شادباش، ازجمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کمیته محتوایی و فرهنگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به ریاست آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای دهه کرامت (بازه زمانی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع)) ویژه برنامه هایی متنوعی را به تناسب شرایط کرونایی کشور تدارک دیده است که با حجت الاسلام «محسن آمره‌ای»، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) درباره آنها گفتگو کرده ایم و مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

فعالیت کارگروه محتوایی فرهنگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت چه برنامه هایی را برای این ایام تدارک دیده است؟

 

کارگروه محتوایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به ریاست آستان کریمه اهل بیت(ع) طی جلسات حضوری و مجازی شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل بیت(ع)» و تک مصرع «هر چه داریم از تو داریم» را برای ویژه برنامه های این ایام انتخاب و اسامی روزهای این دهه را نیز تعیین کرده که به ترتیب عبارتند از: «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی»، «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم»، «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت»، «خانواده مهدوی، محور جامعه مهدوی»، «امامزادگان، الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری»، «حضرت شاهچراغ(ع)، اسوه عدالت و امین ولایت»، «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت»، «رفاه و امید در سایه جهش تولید»، «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب»، «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برای ایام بزرگداشت دهه کرامت با توجه به شرایط کرونایی کشور چه تدارکی دیده است؟

 

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طبق روال سال های پیش جشنواره مردمی «کرامت» را در دستور قرار داده که چهارمین دوره آن در همه استان ها با هدف فعال سازی تشکل های مردمی برگزار می شود.

شعار هر سال برنامه های آستان در دهه کرامت این است که «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» چراکه اهل بیت(ع) سفارش کرده اند همانطور که در حزن ائمه(ع)، عالم محزون و همنوا با امام زمان(عج) عزادار می شود در ایام شادی آن حضرات(ع) هم باید شاد باشیم. از این رو، برنامه های جشنواره دهه کرامت در سه بخش برگزار می شود.

 

درباره بخش های سه گانه جشنواره مردمی «کرامت» در سال 99 توضیح دهید.

 

محور نخست «حدیث کرامت» است با هدف شناخت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) در سه گروه کودک، نوجوان و عموم مردم.

محور دوم، پویش «آذین بندی محلات و مساجد و منازل» و سومین محور، پویش «فدای دخترم» با هدف تکریم دختران است. ذیل این پویش جشن های مجازی، خانگی و محلی با هدف تکریم دختران برگزار و گزارش آن با مراجعه به سایت جشنواره و ثبت نام و ارسال، ثبت می شود و بعد از قرعه کشی پایانی که بعد از دهه کرامت برگزار می شود، متبرکات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

 

برنامه حضور خادمان آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در استان ها در این ایام به چه ترتیبی است؟

 

سفیران کریمه اهل بیت(ع) با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا، به پنج استان مازندران، لرستان، یزد، اصفهان و ایلام سفر کرده و با حضور در برنامه های رسانه ای این استان ها و نیز دفتر ائمه جمعه، از خانواده مدافعان سلامت تقدیر می کنند.

 

افتتاح دهه کرامت در آستان کریمه اهل بیت(ع) با چه برنامه هایی همراه است؟

 

آئین تعویض پرچم گنبد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عصر امروز (دوشنبه، 2 تیرماه) در صحن امام رضا(ع) برگزار می شود.

همچنین، آئین خطبه خوانی خادمان آستان و آغاز جشن های دهه کرامت و افتتاحیه جشنواره مردمی «کرامت» فردا (سه شنبه، سوم تیرماه) از ساعت 8 صبح در صحن صاحب الزمان(عج) آستان با حضور ارادتمندان، علما و مسئولان طبق روال سال های گذشته همراه با سخنرانی آیت الله سعیدی، تولیت آستان و مدیحه سرایی سیدرضا نریمانی و قرائت خطبه توسط حجت الاسلام مالکی نژاد برگزار می شود.

علاوه بر این، در شب، ظهر و شام میلاد کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) جشن میلاد در صحن صاحب الزمان(عج) با حضور مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

همچنین، آئین جاروکشی حرم مطهر از ساعت 7 تا 7 و 30 فردا صبح (سه شنبه، 3 تیرماه) همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) . آغاز دهه کرامت در صحن امام رضا(ع) با حضور خادمان آستان و نیز آستان های قدس رضوی، عبدالعظیم حسنی(ع) و شاهچراغ برگزار می شود.

 

برای روز دختر مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) چه برنامه ای تدارک دیده اید؟

 

فردا (سه شنبه، 3 تیرماه) جشن بزرگ «دختران آفتاب» همراه با پخش مستقیم از شبکه دو سیما در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود؛ همچنین، مقرر است همزمان با این جشن، جشن های «دختران آفتاب» در سراسر کشور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

علاوه بر این، تولیدات رسانه ای با هدف تکریم دختران با عنوان «فدای دخترم» در قالب هایی همچون تولیدات گرافیکی و رسانه ای برای پخش در فضای مجازی و رسانه ملی، نیز تولید شده است.

 

از ظرفیت کانون های مساجد کشور در بزرگداشت دهه کرامت چه استفاده ای می شود؟

 

هر ساله جشنواره مردمی کرامت با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برگزار می شود امسال هم با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بچه های مسجد نیز در برگزاری جشنواره ما را همراهی می کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان کریمه اهل بیت ع بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه س آستان کریمه اهل بیت ع بزرگداشت دهه کرامت جشنواره مردمی برگزار می شود تکریم دختران امام رضا ع برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود