Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علیرضا کرجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: از میان آسیب های اجتماعی بیماری اعتیاد بیشترین آسیب را به خانواده ها و اجتماع می زند زیرا بیماری اعتیاد باعث بسیاری از آسیب های دیگر از جمله همسر آزاری، کودک آزاری، فقر و بیکاری، طلاق، مشکلات قانونی و غیره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر ما با آسیب اعتیاد مقابله و در واقع پیشگیری کنیم از بسیاری از آسیب های دیگر پیشگیری کرده ایم، افزود: یکی از مهمترین وظایف والدین باید آموزش صحیح زندگی کردن به فرزندان شان باشد زیرا زمانی که ما بتوانیم فرزندانی توانمند و با شخصیت سالم تحویل جامعه بدهیم مطمئناً هیچ وقت گرفتار معضل اعتیاد نخواهند شد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: آموزش و پرورش نیز با توجه به نقش خطیری که در راستای تربیت و پرورش نسلی سالم دارد در کنار والدین با جدیت تلاش خواهد کرد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش از میان ادارات می تواند بیشترین نقش را در پیشگیری از آسیب اعتیاد داشته باشد، ستاد مبارزه با مواد مخدر هر ساله برنامه های متنوعی را برای این حوزه تدوین می کند و در سال جاری نیز شاهد جدیت بیشتری در فعالیت های این حوزه خواهیم بود.

سرهنگ کرجی یادآور شد: خانواده ها باید در سبک تربیتی فرزندان شان تقویت باورهای دینی را سرلوحه کار خودشان قرار دهند زیرا اعتقادات دینی همیشه مهمترین عامل حفاظت کننده انسان ها در مقابل آسیب های اجتماعی بوده و هست و همچنین والدین نسبت به آسیب های فضای مجازی آگاه باشند که اگر بدون نظارت و کنترل آنها باشد مطمئناً بیشتر از اینکه برای فرزندان شان مفید باشد آسیب به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر چه بیشترین تأکید ما بر پیشگیری از اعتیاد است، اما ما نمی توانیم نسبت به افرادی که متاسفانه معتاد شده اند بی تفاوت باشیم و شورای هماهنگی با همکاری علوم پزشکی، بهزیستی و ادارات حمایتی تلاش می کنند تا بیماران را به چرخه زندگی سالم و عاری از مواد برگردانند.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: مشکل اصلی این حوزه برگشت بیماران بعد از ترک به سمت مواد مخدر است و مردم بر این تصور هستند که دولت باید به تنهایی در این راستا تلاش کند اما تا زمانی که خانواده بیماران و مردم در کنار ادارات احساس مسئولیت نکنند ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم خدمات درمانی به درستی انجام شده است بنابراین باید یک سیستم که متشکل از دولت و مردم است به بیمار معتاد کمک کنند تا به زندگی عادی برگردد.

سرهنگ کرجی اظهار داشت: مهمترین معضل حوزه اعتیاد ساماندهی بیماران معتاد متجاهر است که باعث بی نظمی در سطح شهر می شوند و یکی از درخواست های اصلی مردم هم جمع آوری و ساماندهی این افراد است و باید اذعان کنیم هر ساله ستاد مبارزه با مواد مخدر بودجه قابل توجهی را به این حوزه اختصاص می دهد و با همکاری نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری و اسکان شان در مراکز اجباری موضوع تبصره دو ماده ۱۶ می کند.

وی افزود: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا از آنجا که ستاد مقابله با کرونا مجوز جمع آوری این افراد را به این دلیل که تجمیع شان در یک مکان خطرناک است، نمی دهند به مدت سه ماه است در این راستا اقدام نشده است اما ما این اطمینان را به مردم می دهیم که کماکان این موضوع از جمله اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است و به محض صدور مجوز در اسرع وقت این افراد جمع آوری و ساماندهی خواهند شد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: از کارآفرینان انتظار داریم به بیمار معتادی که ترک کرده است و در سلامت کامل بسر می برد اعتماد داشته باشند و به این باور برسند که اعتیاد نیز یک بیماری است نه جرم و اگر کارآفرینان زمانی که این افراد از مراکز درمانی ترخیص می شوند در مشاغل مختلفی بکارگیری کنند، مطمئناً علاوه بر اینکه وظیفه ای به آنها واگذار می شود، باعث شده تا وقت شان صرف حرفه ای شود که می تواند برای خودشان و اطرافیان شان مفید باشد، اعتمادی هم که به این افراد شده، باعث می شود بیشتر امیدوار به زندگی سالم و عاری از مواد شوند.

کد خبر 4955324

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه