Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌ها بعد از برگزاری کلاس‌های آنلاین در اثر گسترس شیوع ویروس کرونا، در گام بعدی امتحانات پایان ترم تحصیلی را نیز به صورت مجازی برگزار می‌کنند. این نوع از برگزاری امتحانات باعث شده تا تخلفاتی از سوی برخی دانشجویان رخ بدهد.

وحید ورمزیار در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم بیان کرد: امتحانات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به غیر از دروس عملی که ضروری است امتحانات به صورت حضوری باشند سایر امتحانات به صورت مجازی و از راه دور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان اقلب در امتحانات مجازی وجود دارد

وی با بیان اینکه متاسفانه امکان تقلب در حین برگزاری امتحانات مجازی از سوی دانشجویان وجود دارد، گفت: در حال حاضر تقریبا تمامی کشورهای جهان درگیر بیماری کرونا هستند و حتی دانشگاه‌های مطرح آمریکا نیز امتحانات خود را به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کنند. امکان تقلب در این نوع از برگزاری امتحان وجود دارد اما قطعا سلامت و جان دانشجویان ارزش بیشتری دارد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسات متعدد تمهیداتی را برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی در نظر گرفته است که عمدتاً به تعداد سوالات و زمان پاسخ‌گویی مرتبط است.

وی درباره نوع و تعداد سوالات امتحانات پایان ترم عنوان کرد: سیستم برگزاری امتحانات به گونه‌ای است که اگر دانشجو یک سوال را جواب داد سریع سوال بعدی مطرح می‌شود و امکان بازگشت به سوال قبلی برای دانشجویان امکان‌پذیر نیست.

امتحانات تستی راهکار کاهش تقلب در امتحانات مجازی

ورمزیار با بیان اینکه امتحانات پایان ترم به صورت 4 گزینه‌ای است، گفت: دانشجویان برای پاسخگویی به هر سوال 30 تا 40 ثانیه فرصت دارند؛ اما سوالات 4 گزینه‌ای برای تمامی دروس مناسب نیست و برخی از درس‌ها نیازمند تحلیل و پاسخ‌های تشریحی است که نبود ارزیابی درست از این دروس مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: سوالات امتحانات مجازی برای دانشجویان متفاوت است.

وی ادامه داد: تفاوت سوالات امتحانی دانشجویان با یکدیگر و افزایش تعداد سوالات سطح تقلب را به شدت کاهش خواهد داد. البته با توجه به اینکه به احتمال زیاد پاییز و زمستان نیز درگیر بیماری کرونا هستیم و امکان دارد امتحانات باز هم مجازی باشد باید تقلب نکردن در بین دانشجویان فرهنگ‌سازی شود.

خوابگاه علوم پزشکی اصفهان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند

ورمزیار درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خوابگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مشکل کسری بودجه مواجه است در نتیجه آنگونه که باید و شاید توانایی انجام پروتکل‌های بهداشتی را ندارد. به عنوان مثال باید روزانه به دانشجویان ساکن خوابگاه ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح داده شود؛ اما متاسفانه این امر تا به حال اجرایی نشده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: دانشگاه در خوابگاه‌ها حتی مایع ضد عفونی کننده دست را به صورت فرمالیته قرار می‌دهند و تنها 20 درصد آن الکل و مابقی استیک اسید بود که هیچ اثر نابودکننده ویروس کرونا را ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر اتاق خوابگاه‌ها باید تنها 2 دانشجو ساکن شوند اما موضوع نه از سمت دانشجویان و نه مسئولان خوابگاه و معاونت فرهنگی دانشگاه علون پزشکی اصفهان رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/

300 / 320 وحید ورمزیار بازگشایی خوابگاه ها شورای صنفی تقلب در امتحانات برگزاری امتحانات به صورت مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بازگشایی خوابگاه ها شورای صنفی تقلب در امتحانات برگزاری امتحانات به صورت مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروتکل های بهداشتی امتحانات پایان ترم امتحانات مجازی برگزاری امتحانات تقلب در امتحانات صورت مجازی خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه باوجود تبلیغات شدید اسلام هراسی
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی