Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@04:02:57 GMT

95 درصد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۲۴ بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۴۱۹۳

95 درصد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۲۴ بررسی شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مهرداد ایزدی حمایت از مصرف کننده را حمایت از تولید کننده واقعی دانست و گفت: این دو تفاوتی ندارند و هر دو در جهت اعتلای کشور حرکت می‌کنند.

وی افزود: تولید کننده باید محصول را با قیمت مناسب عرضه کرده و مصرف کننده هم از قیمت و کیفیت کالا راضی باشد و در این میان کالای قاچاق مشکل زا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان را مبارزه با قاچاق دانست و افزود: مصرف‌کننده باید مطمئن باشد کالا با خدمات پس از فروش بدستش می‌رسد و تولیدکننده ایرانی در این میان حق واقعی مصرف‌کننده داخلی را اعاده می‌کند.

معرفی ۱۶۰ قلم کالا با درج قیمت در ۱۲۴

ایزدی با بیان اینکه سازمان حمایت در کنار تعزیرات پیگیر این حق بوده و حقوق مصرف کننده را اعاده می‌نماید، سامانه‌های درج قیمت را در راستای حمایت از مردم دانست و گفت: به عنوان مثال لوازم خانگی دارای بیش از ۱۰ هزار مدل در بازار داخلی است؛ بنابراین سامانه اینترنتی ۱۲۴ قیمت ۱۶۰ قلم کالا را با درج قیمت به مردم معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه دو امکانِ درجِ گروه کالایی و خدمات را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، غلات، روغن، پروتئین، لبنیات، میوه و صیفی، مواد غذایی و نهاده‌ها و نیز مجموعه لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لاستیک و… را از مجموعه‌هایی دانست که با درج قیمت در این سامانه معرفی شده‌اند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت گفت: این سامانه تنها کالای تولید داخل را به نمایش می‌گذارد و این مسئله از ویژگی‌های سامانه ۱۲۴ است.

ایزدی رنج قیمتی کالا را در این سامانه از دیگر خصیصه‌ها دانست که ویژگی‌های جزئی کالا را بر اساس قیمت در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه سایت قدیمی ۱۲۴، قیمت‌ها را کاملاً به تفکیک و با ذکر خوداظهاری درج کرده است، افزود: این سامانه تمام ویژگی‌های کالاها را نمایش می‌دهد.

ایزدی ادامه داد: ما از نظر قانون دستورالعمل قیمت گذاری کالا و خدمات را در اختیار داریم؛ قانون می‌گوید برخی کالاها نظیر نان، برنج وارداتی یا شکر دارای قیمت مصوب هستند و مغازه‌ها نمی‌توانند در این حوزه دخالت کنند.

وی در این باره توضیح داد: دولت برای واردات مواد اولیه یارانه تخصیص داده و لذا کالا باید با قیمت مصوب به فروش برسد.

ایزدی در عین حال گفت: برخی کالاها مشمول قیمت گذاری بر اساس بند دوم دستورالعمل هیئت تعیین قیمت‌ها می‌شوند؛ بنابراین شرکت‌ها از جمله لوازم خانگی‌ها باید بر اساس این دستورالعمل کالای خود را قیمت گذاری کنند.

وی تاکید کرد بررسی لازم برای تعیین قیمت مناسب از سوی ناظران صورت می‌گیرد و گفت: در سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی به صورت روزانه بررسی شده و پاسخ داده می‌شود.

ایزدی افزود: بیش از ۹۵ درصد مردم پاسخ خود را دریافت کرده و مشخص شده است فروشنده مورد نظر شکایت، مرتکب تخلف شده است یا خیر!

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سامانه124 وزارت صنعت معدن و تجارت یخچال قیمت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار