Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به سکونت 842 فارغ التحصیل کشاورزی در روستاهای استان، بر ضرورت استفاده از پتانسیل این افراد برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.

رمضان رویین‌تن در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون 842 نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی ساکن روستاهای استان کرمانشاه هستند، گفت: 471 نفر از این افراد بیکار بوده و مابقی یا در استخدام مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بوده و یا به مشاغل خصوصی مرتبط با بخش کشاورزی اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: باید ساز و کاری تعریف شود تا این 471 فارغ التحصیل بیکار بخش کشاورزی ساکن در روستاهای استان با قراردادهایی تحت عنوان تسهیلگران روستا به کمک کشاورزان در امر تولید بیایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه سپس با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای سمت و سو دادن کشاورزان به استفاده از روش‌های روز در تولید محصولات کشاورزی، گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می توان کشاورزی استان را که عمدتا کشاورزی سنتی است به سمت کشاورزی مدرن سوق داد.

وی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ظرفیت خیلی خوبی برای علمی کردن و افزایش میزان بهره وری بخش کشاورزی در استان به شمار می‌روند.

رویین‌تن در ادامه از استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: این استان ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی در بخش کشاورزی دارد که با شکوفایی این ظرفیت‌ها تولیدات کشاورزی استان متحول خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی روستاها کشاورزی مدرن كرمانشاه استان کرمانشاه بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • آزادی بیان آمریکایی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه