Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از توانیر،  انتشار نقشه  مصرف برق امروز دوشنبه دوم تیرماه 99 . نشان داد که  هم اکنون 14 استان و 5 کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

این گزارش حاکی از آن است که هم اکنون  استان های گیلان، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخش های  شرقی مازندران و جنوب کرمان در محدوده زرد مصرف قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس علاوه بر این مناطق، 5 کلانشهر  تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز نیز در محدوده زرد قرار گرفته اند.

برپایه این گزارش، هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری و بهنگام داشته باشند.

این گزارش حاکی از آن است که همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولرهای آبی می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیربسزایی دااشته باشند.

همچنین  عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

برپایه این گزارش، نقشه برق شامل سه رنگ قرمز، زرد و سبز است که در ماه های گرم سال توسط شرکت توانیر منتشر می شود.

رنگ زرد نیز مناطقی را نشان می دهد که مصرف آنها به نزدیک سقف مجاز نزدیک شده و در صورتی که مصرف برق را خود را مدیریت نکنند، وارد محدوده قرمز خواهند شد. این دسته از هموطنان می توانند تنها با 5 درصد صرفه جویی وارد محدوده سبز شوند.

رنگ سبز نیز محدوده هایی را نشان می دهد که هموطنان ساکن در آنها با برق را بهینه مصرف کرده اند.

رنگ قرمرز نیز که البته در نقشه امروز هیچ کدام از شهرها را شامل نمی شود، محدوده هایی را نشان می دهد که بیش از سقف مجاز مصرف کرده و پیک آنها از سقف تعیین شده فراتر رفته است. خاطرنشان می سازد که هموطنان ساکن در این مناطق نیز می توانند با 10 درصد صرفه جویی، وارد منطقه سبز شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی برق خراسان جنوبی قم کهگیلویه و بویراحمد محدوده زرد مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد

به گزارش خبرآنلاین، «ایتامار بن‌ گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که روز جمعه دچار سانحه رانندگی شده بود، امروز با سه دنده شکسته از بیمارستان خارج شد.

روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» گزارش داد این مقام صهیونیست در پی گذشتن از چراغ قرمز، تصادف کرد و دچار شکستگی در ناحیه دنده شد.

بر اساس گزارش‌ها، بن گویر و دخترش که در این سانحه در خودرو حضور داشت، کمربند ایمنی نداشتند. در تصاویری که از این حادثه منتشر شده، خودروی وزیر صهیونیست پس از عبور از چراغ قرمز در مسیر حرکت خودروی دیگری قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

به گزارش ایسنا، در گزارش رسانه عبری آمده است: «دفتر بن گویر عبور او از چراغ قرمز را تایید نکرده، اما اعلام کرده است که این کار در بعضی مواقع لازم است، زیرا بن گویر یکی از تهدیدشده‌ترین وزرای کابینه اسرائیل است. با این حال، شواهد نشان نمی‌دهد که او در زمان وقوع تصادف در معرض تهدید قرار داشته باشد.»

فردی که خودرویش به خودروی بن گویر برخورد کرده، می‌گوید بلافاصله پس از حادثه محافظان وزیر صهیونیست اسلحه‌های خود را به سوی او نشانه رفتند و مدتی طول کشید تا این فرد به آن‌ها اثبات کند یهودی است و قصد سوءقصد به جان بن گویر را ندارد.

پدر این فرد هم به رسانه‌ها گفت وقتی به صحنه تصادف رسیده، دیده است که بن گویر به بیمارستان منتقل شده، اما فرزند او هنوز در ماشین بوده و کسی به کمک او نرفته است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900749

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد