Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:29:36 GMT

شرایط اقتصادی کشور ورزش پهلوانی را از پا انداخت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۵۱۹۱

شرایط اقتصادی کشور ورزش پهلوانی را از پا انداخت

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان زنجان با انتقاد از عدم استقبال جوانان به این رشته گفت: شرایط اقتصادی کشور این اجازه را به علاقه‌مندان نمی‌دهد تا وارد این رشته شوند چراکه یکی از شرایط حضور در این رشته دل نبستن به مادیات است. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

محمود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار داشت: ورزش باستانی بیشتر از اینکه ورزش باشد یک مکتب اخلاقی است و علاقه‌مندان این مکتب کسانی هستند که به مادیات دنیوی توجهی ندارند و برای پرورش جسم و روح خود به این رشته گرایش پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دلایل عدم استقبال جوانان از ورزش زورخانه‌ای را گرایش شدید آنها به مادیات توصیف کرد و گفت: جوانان امروزی به‌خاطر مشغله فراوان و نیز مشکلات اقتصادی به‌شدت نیاز به مادیات دارند و همین کافی است تا نیازی به ارتباط معنوی با خالق پیدا نکنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: مشکلات اقتصادی نتیجه عدم مدیریت صحیح منابع استخاوازی:بخش کشاورزی در شرایط تحریم می تواند رشد اقتصادی کشور را مثبت کندآخرین جزئیات پرونده مفاسدان اقتصادی در کرمان / 344 متهم به زندان معرفی شدند

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان زنجان  با انتقاد از کمبود بودجه ورزش‌ پهلوانی در کشور گفت: کل بودجه فدراسیون پهلوانی کشور به اندازه بودجه یک باشگاه ورزشی درجه سه نیست و بنابراین با این وضعیت بودجه  نباید انتظارات زیادی از یک هیئت در استان داشت.

وی افزود: اکنون مربیان با 40 سال سابقه و داوران این رشته بدون یک ریال دستمزد عاشقانه به کار خودشان ادامه می‌دهند چراکه هیئت ورزش پهلوانی بودجه‌ای ندارد که بخواهد به این ورزش اختصاص دهد.

میرزایی یکی از مزیت‌های ورزش پهلوانی را نداشتن کمیته انضباطی دانست و گفت: در بسیاری از رشته‌های ورزشی کمیته انضباطی وجود دارد چراکه فضائل اخلاقی در آن رشته‌ها کمرنگ شده است ولی ورزش پهلوانی با وجود قدمت هزار ساله همچنان در آن اخلاق و ادب رعایت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورزش پهلوانی بسیار مقدس است و هنگام ورود به زورخانه باید با وضو وارد شد گفت: هیچ‌گاه بی‌ادبی و بی‌نزاکتی وارد زورخانه نشد و فقط شرایط اقتصادی این ورزش را از پا انداخته است.

این مسئول با بیان اینکه ورزش باستانی بسیار قبل از پوریای‌ولی به وجود آمده است خاطرنشان کرد: ورزش باستانی به مرور با گذشت زمان خود را متناسب با نیاز جامعه به‌روز کرده است و قطعا ورزش باستانی امروز با 20 سال آینده متفاوت خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: با گذشت زمان ورزش باستانی فنی‌تر و علمی‌تر شده به طوریکه تا 20 سال گذشته مربی و یا داوری در استان وجود نداشت ولی خوشبختانه امروزه بیش از 40 مربی تحصیلکرده و 30 داور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشد رشته ورزش زورخانه‌ای در هر جوامعی میسر نیست عنوان کرد: برای ورود به این رشته باید علاوه بر دارا بودن چشم‌پاکی و پاکدامنی، به نوامیس نیز حساس بود و بخاطر همین مسئله است که این رشته نتوانسته در کشورهای غربی و شرقی رشد پیدا کند چرا که قوانین اجتماعی آنان با این قوانین اصلی این رشته سازگار نیست. در ورزش زورخانه‌ای قبل از ورزش، انسان بودن و داشتن فضائل اخلاقی مهم است.

انتهای پیام/ر/ش

R7707/P/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش پهلوانی ورزش باستانی زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان