Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در لیبی مدعی شد که نیروهای دولت وفاق ملی در این کشور قصد دارند خود را به اهرام مصر رسانده و نام خود را بر روی آنها بنویسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد با پوشش کنفرانس مطبوعاتی اخیر احمد المسماری، سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی به نقل از او اعلام کردند: گروه‌های وابسته به دولت فائز السراج می‌گویند ما به امنیت مصر احترام می‌گذاریم اما چگونه؟ شما هر روز پیام‌هایی را برای مصر ارسال می‌کنید که ای سیناء (منطقه‌ای در شمال شرق مصر) و ای اهرام مصر به سوی شما خواهیم آمد و نام خود را بر روی اهرام خواهیم نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب این پیام به مصر منتقل شد که این گروه تروریستی-تکفیری و افراطی (نیروهای دولت وفاق ملی لیبی) که در دو شهر مصراته و طرابلس حضور دارند، می‌خواهند خود را به اهرام مصر، شبه جزیره سینا و به قاهره برسانند.

المسماری به اظهارات جنجالی‌اش معروف است و معمولا وبلاگ‌نویس‌ها و کاربران توییتر سخنان او را دست‌مایه شوخی و تمسخر قرار می‌دهند.

پس از این اظهارات مسماری کاربران توییتر تصویری از یکی از اهرام‌های مشهور الجیزه را با عبارت "آتش‌فشان خشم" و اسامی شهرهای لیبی به اشتراک گذاشتند که باعث شد کاربران این شبکه اجتماعی به تمسخر گسترده اظهارات سخنگوی نیروهای حفتر بپردازند.

مصر که حامی اصلی نیروهای وابسته به حفتر محسوب می‌شود، در چند هفته گذشته تلاش کرد به راه‌حلی برای شکست‌های او به ویژه در اطراف طرابلس، ترهونه و غرب لیبی برسد.

نیروهای حفتر با حمایت چند کشور عربی و اروپایی از چهارم آوریل ۲۰۱۹ عملیات نظامی را علیه طرابلس آغاز کردند که به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در این کشور و ویرانی گسترده شهرهای آن منجر شد، اما در ادامه این نیروها در تقابل با نیروهای دولت وفاق ملی متحمل خسارات و تلفات گسترده‌ای شده و از اطراف این شهر به عقب رانده شدند، در حال حاضر فراخوان‌هایی برای گفتگو و حل سیاسی بحران رو به وخامت این کشور آغاز شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی سخنگوی نیروهای وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست

روزنامه کیهان نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

 وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟

دیگر خبرها

  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن