Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ پیش از انتشار کتاب جنجالی خود در مورد خاطرات وی با ترامپ با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» مصاحبه کرد. 

به نوشته وبگاه «تلگراف»، بولتون روز گذشته در این مصاحبه عنوان کرد که به نظر او «کیم‌جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی از همتای آمریکایی خود به دلیل برداشت وی از روابط بین آنها «به شدت خنده‌اش گرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بولتون در پاسخ به سؤال «مارتا راداتز»، خبرنگار شبکه خبری ای‌بی‌سی، مبنی بر اینکه آیا ترامپ «واقعاً بر این باور است که کیم‌جونگ‌اون، وی را دوست دارد»، پاسخ داد که وی هیچ توضیحی برای این سؤال ندارد.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفت: «به نظرم کیم‌جونگ‌اون از این (موضوع) به شدت خنده‌اش می‌گیرد. این نامه‌هایی که رئیس‌جمهور (ترامپ) به رسانه‌ها نشان داده‌ است توسط دفتر تبلیغات حزب کارگران کره شمالی نوشته شده است.»   

وی در ادامه افزود: «اما، رئیس‌جمهور به آنها به عنوان مدرکی برای این دوستی عمیق (بین آنها) نگاه کرده است. »

وی همچنین گفت دوستی بین آمریکا و کره شمالی به معنای دیپلماسی بین‌المللی نیست.

بولتون همچنین گفت: «من امیدوارم، تاریخ او را به عنوان رئیس‌جمهور تک دوره‌ای به یاد‌آورد که این کشور را به طور جبران‌ناپذیری وارد یک مارپیچ نزولی کرد که نمی‌توانیم از آن خارج شویم. ما می‌توانیم از پس یک دوره برآییم.» 

وی همچنین گفت نه به ترامپ و نه به بایدن در انتخابات ریاست‌جمهور ماه نوامبر آمریکا رأی خواهد داد و در عوض یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار را پیدا خواهد کرد که بر روی برگه رأی خود بنویسد. 

بولتون همچنین در این مصاحبه گفت که او خود از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید استعفا داده بود و خاطر نشان کرد زمانی کارد برای او به استخوان رسید که ترامپ طالبان را در زمان مذاکرات صلح افغانستان به کمپ دیوید دعوت کرد. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون در این مصاحبه همچنین روشن ساخت چرا او هراس داشت ترامپ را با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین در نشست هلسینکی سال 2018 تنها بگذارد. 

وی دلیل این ترس را اینگونه مطرح کرد که «در هر لحظه، ما نمی‌دانستیم که ترامپ چه خواهد گفت.»

بولتون خاطر نشان کرد که در پایان، این اقدام کار‌ساز بود اما منافع آمریکا پیش نرفت. وی گفت: «من مطمئن هستم که هیچ اتفاق ناجوری در این دیدار رو در رو اتفاق نیفتاد، اما این بدان معنی است که ما از آن جلسه بدون جراحت گریختیم و این به معنی پیشبردن منافع آمریکا نیست.» 

جان بولتون در این مصاحبه گفت بر این باور است که پوتین فکر می‌کند می‌تواند مانند یک ساز ترامپ را کوک کند. 

وی همچنین رئیس‌جمهور روسیه را با عناوین «باهوش» و «محکم» ستود. بولتون در این باره گفت: «او (پوتین) با کارت‌های بد هم خوب بازی می‌کند. من فکر می‌کنم او (پوتین) می‌بیند که اینجا با حریف جدی (ترامپ) روبه‌رو نیست. وی بر روی او (ترامپ) کار می‌کند.»     

بولتون پیش از این نیز از عملکرد ترامپ انتقاد کرده بود و او را برای این شغل نامناسب دانسته بود.

وی در این مصاحبه گفته بود: «به نظر من، او (ترامپ) برای ریاست‌جمهوری (آمریکا) مناسب نیست. من فکر می‌کنم او شایستگی انجام این کار را ندارد.» 

بولتون در صحبت‌های خود گفته بود که من نتوانستم جز اینکه «چه چیز برای انتخاب مجدد خوب است»، اصل هدایتگر دیگری برای ترامپ پیدا کنم.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین با استناد به دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره گفت وسواس رئیس‌جمهور آمریکا به پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری به نتایج سیاسی تصمیمات او تقدم داشته است. 

در هفته‌های اخیر درگیری‌های لفظی بولتون و ترامپ موجب ایجاد اختلاف شدیدی بین آنها شده و این در حالی است که بولتون با حضور در رسانه‌های مختلف به تبلیغ کتاب خاطرات خود می‌پردازد. 

بولتون، در کتاب خاطرات خود، که قرار است این آینده بیست و سوم ژوئن (سوم تیر ماه) منتشر شود، از دوران کار در کنار دونالد ترامپ، به افشاگری علیه وی دست زده است. بخشی از این کتاب مربوط به تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله نظامی به ونزوئلاست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کیم جونگ اون رئیس جمهور امنیت ملی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا