Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار نیشابور گفت: امسال ویژه برنامه سالروز تاریخی ورود علی بن موسی‌الرضا (ع) به نیشابور به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، امام رضا (ع) سال ۲۰۰ هجری با اصرار و برنامه‌ریزی سیاسی خلیفه وقت "مامون عباسی" از مدینه به خراسان هجرت کردند. حضرت رضا (ع) در جریان این هجرت تاریخی از مسیر بصره، اهواز و فارس در جنوب شرق ایران به مقصد مرو در شمال خراسان طی طریق نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مسیر حضرت از شهرهای نباج، بصره، اهواز، اربق (اربک)، ارجان (بهبهان)، ابرکوه (ابرقوه)، ده‌شیر (فراشاه)، یزد، قدمگاه خرانق (مشهدک)، رباط پشت بادام، نیشابور، قدمگاه نیشابور، ده‌سرخ، توس و سرخس عبور کرده و در شهر مرو اقامت گزیدند. 
علیرضا قامتی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود: با وجود این محدودیت که امری موقتی است مناسبت معنوی و تاریخی دهم تیر ماه سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور در جریان هجرت آن امام همام از مدینه به خراسان باید در فرهنگ و زندگی شهروندان نیشابوری مورد توجه قرار گیرد و ما باید همیشه قدردان این مقدم مبارک باشیم. 
وی  با بیان اینکه امسال ویژه برنامه  سالروز تاریخی ورود علی بن موسی‌الرضا (ع) به نیشابور به دلیل  شرایط ناشی از  شیوع بیماری  کرونا برگزار نخواهد شد. ادامه داد: توجه شایسته به مناسبت معنوی تاریخی ورود امام هشتم شیعیان جهان به نیشابور اتصال این خطه و خراسان رضوی را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مستحکم‌تر می‌کند. 
فرماندار نیشابور همچنین گفت: پیش از این پشنهاد شده بود تا روز دهم تیر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان "روز ملی خراسان" نامگذاری شود. وی افزود: مسوولان اجرایی و فرهنگی شهرستان نیشابور در این چارچوب پیگیر ثبت همین روز در تقویم رسمی با عنوان "روز حدیث قدسی سلسله‌الذهب" هستند. امام جمعه نیشابور نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: نگاه به نیشابور بخاطر مشاهیرش نه نگاه استانی و ملی بلکه باید جهانی باشد.
حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی افزود: سازمان یونسکو برای سال آتی "همایش بین‌المللی عطار" را در نیشابور برنامه‌ریزی که می‌بایست همه ادارات و نهادها در آن باید مشارکت کنند.
منبع:ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا بساطی شهردار ناحیه ۸ اظهار داشت: به مناسبت ۸ اردیبهشت سالروز تولد سیمین دانشور نویسنده بزرگ معاصر و خالق رمان مشهور سووشون، با همکاری خانه موزه سیمین و جلال، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه یک، مراسم جشنی با حضور شخصیت های فرهنگی، مدیران فرهنگی شهر و علاقمندان فرهنگ و ادب در خانه این زوج نامدار معاصر برپا شد.

گفتنی است در این مراسم محمد حسین دانایی خواهرزاده جلال آل احمد، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم در ایران ( شورای جهانی موزه‌ها)، احمد ابوحمزه رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر حضور داشتند و هر کدام به جنبه‌هایی از شخصیت سیمین دانشور و جلال آل احمد و اهمیت خانه موزه سیمین پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است