Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۵۵ درصد از سرپرست خانوارهای تحت پوشش این نهاد زنان هستند و لذا کمیته امداد امام خمینی(ره)، رویکرد اقدامات خود را در جهت اشتغال خانگی متمرکز ساخته است.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دوم تیرماه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار مناسبی از سوی استانداران سراسر کشور در همراهی با برنامه ها و سیاست های کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام گرفته که این موارد بصورت مکتوب به اطلاع وزیر کشور نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از رویکرد استاندار سمنان نسبت به اقدامات و برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: این نهاد در برنامه‌ی راهبردی پنج ساله‌ی ششم خود ۲۰۰ فرصت اقتصادی را پیش بینی کرده و همکاران ما در کمیته امداد اقدامات بسیار سنگین و ارزشمندی را در جهت تحقق این اهداف به انجام رسانده اند و کمیته ای با همین هدف با تشکیل جلسات منظم خود به‌صورت هر دو هفته یکبار چگونگی اجرای این برنامه ها و اهداف را بررسی و پیگیری می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تمجید از استاندار سمنان بعنوان طراح و مبدع طرح شتابا گفت: طرح شتابا ، یک فرصت بسیار خوب برای کمیته امداد است و استان سمنان به‌عنوان‌ استان پیشنهاد دهنده است. ضمن آنکه استان سمنان نیز به عنوان  پایلوت جهت اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

بختیاری با تشریح خدمات و اقدامات حمایتی کمیته امداد اظهار کرد: این نهاد، حمایت دائمی و مادام العمر از سالمندان و بیماران صعب العلاج را وظیفه ی خود دانسته و برای سایر مدد جویان تحت حمایت نیز برنامه های توانمند سازی را در دست اقدام دارد که در این راستا، طرح شتابا می تواند حتی برای سالمندان نیز موثر و قابل اجرا بوده که در صورت تامین منابع اعتباری مورد نیاز ، به این قشر نیز پیشنهاد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها و خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو، از این اقدام بعنوان یکی از برنامه‌های موفق کمیته امداد در مناطق کمتر توسعه یافته یاد کرد و افزود: خوشبختانه مدیران و مسئولان ارشد کشور نگاه بسیار مناسب و ارزشمندی به برنامه های کمیته امام خمینی (ره) داشته و سبب شده اند تا این نهاد با انگیزه ای بالا در جهت خدمت به محرومان تلاش کند.

این مقام مسوول با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه گفت: سه و نیم میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور، دارنده سهام عدالت هستند که وجود این سرمایه می‌تواند پشتوانه ی خوبی برای انجام اقدامات حمایتی و توانمند سازی برای اینگونه خانواده ها باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با ذکر این نکته که رویکرد کمیته امداد توجه به اشتغال خانگی است ، افزود: بیش از ۵۵ درصد از سرپرست خانوارهای تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می دهند و لذا کمیته ی امداد امام خمینی(ره) ، رویکرد اقدامات خود را در جهت اشتغال خانگی متمرکز ساخته است.

بختیاری در ادامه با تشریح طرح محسنین و برخی دیگر از اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد با هیچ مورد خاص یا مشکلی در خصوص انجام حضانت مواجه نبوده و تجربیات بسیار موفقی را در این زمینه کسب کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اتخاذ تصمیمی مناسب از سوی مراجع ذی صلاح و رفع موانع موجود بتوانیم در بحث حضانت ایتام و اجرای طرح پیشنهادی استاندار سمنان نیز بصورت موفق عمل نماییم.

بختیاری همچنین به حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از استارت آپها و نیز مراکز دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود : پرداخت ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از برنامه ‌های کمیته امداد برای سال ۱۳۹۹ است.‌

وی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با پیشنهادات استاندار سمنان در راستای تحقق طرح شتابا موافق است افزود: تلاش خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان و با تشکیل کمیته ی تخصصی و کارشناسی ، نسبت به تحقق کامل ایده استاندار سمنان که مستقیما در راستای اهداف و برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد ، اقدام شود.

به گزارش ایسنا، شتابا مخفف شبکه توانمند سازی ایتام در بورس ایران است و طرحی تحت این عنوان از سوی استانداری سمنان به دولت ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد سمنان استاندار سمنان رئیس کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد استاندار سمنان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی