Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:34:19 GMT

بررسی شبکه نمایش خانگی در «نمای نقره‌ای»

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۵۸۱۷

در برنامه زنده «نمای نقره‌ای» رادیو نمایش، مقوله شبکه‌های VOD مورد واکاوی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در کنار شبکه‌های متعدد تلویزیونی و با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی و فراگیر شدن فضای مجازی، فرصتی ایجاد شد تا شبکه‌ای همانند شبکه نمایش خانگی که سال‌ها در تولید و ارائه اثر فعالیت داشت در یک اقدامی مشابه شبکه‌های اینترنتی تحت عنوان «وی او دی» VOD را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 VOD مخفف «Video On Demand» است که ترجمه فارسی آن «ویدئوی درخواستی» می‌شود. شبکه‌های VOD در حال حاضر نقش مهمی دارند و امروزه یکی از محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی پخش فیلم محسوب می‌شوند، با توسعه زیرساخت‌های اینترنت و بالارفتن سرعت دسترسی به اینترنت، جای خود را در دل مخاطبان ایرانی باز کرده‌اند.

در این خصوص مهدی یزدانی، مدیرعامل سابق رسانه‌های تصویری وزارت ارشاد در برنامه زنده «نمای نقره‌ای» رادیو نمایش اظهار کرد: این پلتفرم از سال ٩۴ کار خود را آغاز کرد و قرار بود این امکان را داشته باشد که در لحظه ١٠٠ هزار کاربر را پوشش دهند و این مستلزم هزینه اساسی در زیرساخت‌ها بود و به دلیل نبود امکانات خیلی از این سامانه‌ها حذف شد اما به هرحال این یک ظرفیت است که باید به نحو احسن از آن استفاده شود.

او درباره اکران آنلاین گفت: یک موردی که در این سامانه‌ها مثبت است این است که سهم صاحب اثر در اکران خیلی بیشتر است و این موضوع ایجاد انگیزه می‌کند که صاحبان اثر برای اکران در این سامانه‌ها اقدام کنند.

وی درباره کپی غیرقانونی در این سامانه‌ها عنوان کرد: متاسفانه دوساعت بعد از شروع اکران در این سامانه‌ها، فیلم‌ها کپی می‌شوند و صاحبان وی او دی فقط می‌توانند که برای شکایت اقدام کنند و ما سایت‌ها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

یزدانی گفت: ما در بستر قانونی به وجود آمده می‌توانیم در اینترنت ملی زیرساخت‌های خود را پیشرفته‌تر کنیم. همه اهالی سینما نیز در پیشرفت پلتفرم‌ها ذی‌نفع هستند و باید همه کمک کنند.

در پایان اسماعیل باستانی ـ مجری و تهیه‌کننده برنامه ـ افزود: متاسفانه مافیا در سینما و وی او دی‌ها نقش مهمی دارد. باید محتوا در این سامانه‌ها اهمیت بیشتری داشته باشد و اینترنت ملی نیز می‌تواند کمک فراوانی به فرهنگ و هنر کند و فیلم وقتی در یک بستر تکنولوژی به دست مخاطب برسد تهیه‌کننده و فیلمساز با رغبت بیشتری با این سامانه‌ها همکاری می‌کنند.

«نمای نقره‌ای» به تهیه کنندگی و گویندگی اسماعیل باستانی، با یک فرمت جدید و صراحت لهجه درباره سینما، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وی او دی سامانه ها رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی