Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس گفت: مشکل فشار آب در اکثر روستاهای سرخس به دلیل مصرف آب شرب توسط دام و انشعابات غیرمجاز است و اگر آب دام از شبکه توزیع آب انسانی حذف شود مشکل فشار آب حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، امیر پوروحدتی در نشست خبری که ظهر امروز در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در هفته صرفه‌جویی قرار داریم که باید فرهنگ مصرف بهینه را در مردم گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس بیان کرد: اخیرا شرکت‌های آب شهری و روستایی در جهت کوچک‌سازی دولت با یکدیگر ادغام شدند و آب و فاضلاب روستایی منحل شد و  این شرکت یکپارچه جلوی یک سری موازی کاری‌ها را گرفت و در صرفه‌جویی هزینه‌ها خیلی خوب است.

وی اظهار کرد:  باید با نگاه جدید به مشکلات نگاه کرد و با برنامه‌ریزی جدید برای رفع مشکلات اقدام کرد و به همین دلیل کمیته فنی در اداره تشکیل دادیم تا مشکلات شهرستان را رصد کنیم و سعی می‌کنیم مشکلات را با پیگیری بیشتر رفع کنیم.

پوروحدتی با اشاره به مشکلات دهستان سرخس گفت: مشکلات دهستان سرخس در همین دو ماه حل شد و پمپ چاه تقویت شده و مجتمع دهستان سرخس دیگر با آن مشکلاتی که مواجه بودند نیستند.

وی با اشاره مشکل روستای قوش عظیم گفت: با بازنگری در شبکه توزیع روستا مشکل این روستا که بخشی از آن آب نداشتند حل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس درخصوص فشار کم آب در دهستان خانگیران، عنوان کرد: در این ایام مصرف آب برای دام در این دهستان زیاد می‌شود و در همین مقطع زمانی خانگیران با مشکل آب مواجه است وگرنه در طول سال مشکل آب ندارند.

پوروحدتی خاطرنشان کرد: در دهستان خانگیران تعداد دام ۱۴۰ هزار راس است و متاسفانه آب شرب انسانی که با هزینه زیاد تصفیه می‌شود صرف دام‌ شده و سبب مشکل فشار آب در فصل تابستان در روستاهای این دهستان می‌شود.

وی با اشاره به بازدید دادستان سرخس از این دهستان گفت: مصوب شد که علمک برداشت آب تانکری از دهنه شوریجه و از آب سد دوستی نصب شود که اداره منابع آب موافقت کرد و امور عشایر و دام جهادکشاورزی باید پیگیر این موضوع باشد تا هرچه سریعتر آب دام از آب شرب انسانی جدا شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با اشاره به اجرای فاز دوم مجتمع آبی امام رضا(ع)، عنوان کرد: اگر اعتبارات آن امسال تامین شود این مجتمع تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود و مشکل آب دهستان خانگیران و بخشی از دهستان پل خاتون را رفع می‌کنیم.

وی از مردم خواست تا گزارش انشعابات غیرمجاز را به این امور بدهند و تاکید کرد: شعبه مخصوص رسیدگی به انشعابات غیرمجاز در دادستانی تشکیل می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره کمبود آب در روستای گنبدلی بیان کرد: در این روستا نیز مشکل مصرف آب شرب توسط دام و انشعابات غیرمجاز به وجود آمده که بخش زیادی از مشکل مربوط به دام است و اگر آب دام از شبکه توزیع آب انسانی حذف شود مشکل فشار آب حل می‌شود.

وی درباره انشعابات غیرمجاز بیان کرد: در دو هفته اخیر ۸ انشعاب غیرمجاز شناسایی شدند و در مرحله اخذ تعهدنامه و پرداخت جرایم هستند و اگر تعهد بدهند که این انشعابات غیرمجاز را مجاز کنند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید وگرنه به دادستانی معرفی می‌شوند و با آنها برخورد قضائی خواهد شد.

پوروحدتی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که مشکل فشار آب را در شهرهای سرخس و مزداوند در طول تابستان نداشته باشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس با اشاره به اصلاح شبکه در سرخس گفت: حدود 4/5 کیلومتر اصلاح شبکه در بافت فرسوده در سال‌های ۹۶ و ۹۷ انجام شد و هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده در سرخس داریم و هر سال بر این شبکه فرسوده اضافه می‌شود و معمولا هر ۱۰ تا ۲۰سال بسته به جنس لوله شبکه فرسوده می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح شبکه خیابان امام خمینی (ره) حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌خواهد و با اصلاح کامل این بخش امیدواریم دیگر شاهد قطعی آب کل شهر نباشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس درباره اضافه شدن چهار حلقه چاه به شبکه آب سرخس عنوان کرد: از این چهار حلقه یک حلقه چاه در نزدیکی گمرک وارد شبکه آب شهر سرخس شده است و از سه حلقه چاه دیگر یک حلقه در روستای سنگر حفر و تجهیز شده است که در صورتی که خط انتقال سد دوستی به سرخس از محل روستای سنگر به ما تحویل شود این حلقه چاه نیز وارد شبکه می‌شود و باعث افزایش کیفیت آب شرب شهر می‌شود.

پور وحدتی بیان کرد: دو حلقه چاه باقی مانده نیز امیدواریم با تکمیل خط انتقال آب سددوستی تا روستای شیرتپه تا سال آینده وارد مدار شوند که البته این چاه ها هنوز حفر و تجهیز نشدند.

انتهای پیام/70066

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین آب دام انشعابات غیرمجاز مشکل فشار آب آب دام حلقه چاه مشکل آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احیاجاهدی در این بازدید از نزدیک موارد و مشکلات تاسیسات فاضلاب سلماس را بررسی و نسبت به رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.  در این بازدید مقرر شد در اسرع وقت تعمیر و اصلاح سیستم دانه‌گیر، سرویس تابلو‌برق دیزل ژنراتور، تعمیر بلوئر‌های معیوب، سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و دوربین‌های حفاظتی در دستور کار امور آب و فاضلاب سلماس قرار گیرد. در این بازدید امیدنژاداسد سرپرست امور آب و فاضلاب سلماس نیز با یادآوری مسائل و مشکلات بخش بهره‌برداری فاضلاب اظهار داشت: در سال گذشته با استفاده از مشارکت‌های مردمی، ۱/۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی