Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم انیمیشن حوزه هنری استان جایزه بهترین انیمیشن فستیوال بین المللی فیلم هند ۲۰۲۰با موضوع کووید ۱۹ را کسب کرد.

“شریف اسلامی” صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فیلم انیمیشن "چرت و پرت" از تولیدات سال جاری این مرکز به کارگردانی رامین ملامحمدی در اولین فستیوال بین المللی فیلم هند با موضوع بیماری کرونا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اولین جشنواره بین المللی فیلم هند در مورد ویروس کوووید ۱۹ از ۵خرداد لغایت ۱۴ خرداد به صورت مجازی در ایالت "اودیسای" هند برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره را تبادل تجربه، دانش، اطلاعات و ایده های فیلم سازان سراسر دنیا و به اشتراک گذاشتن نگاه هنرمندانه آن ها در مواجهه با مقوله ویروس کرونا است.

اسلامی تاکید کرد: خانم مارین بورگو از کشور فرانسه، آقای مانی رام از کشور هند، آقای قدرت اله تقوی از کشور افغانستان و آقای ریچارد از کشور کنگو داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشتند.

رقابت ۸ فیلم از حوزه هنری استان در جشنواره

وی بیان کرد: در مجموع  ۷۰ اثر از ۲۲ کشور جهان در این جشنواره به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۲ فیلم متعلق به هنرمندان ایران بود و جالب اینجاست که از این تعداد، ۸ فیلم از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که در این جشنواره به رقابت با فیلمسازان دنیا پرداختند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: لوح سپاس و دیپلم افتخار فیلم سازان ایرانی شرکت کننده در این جشنواره، توسط آقای "ماهشوار رائو" مدیر جشنواره مذکور، به خانم "مینا هادیان" معاون کنسولگری و مسئول بخش دیپلماسی عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند اهدا گردید.

اسلامی خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه چرت و پرت در قالب طنز، داستان سیزده بدر کرونایی یه خانواده است که به مدت سه دقیقه تولید شده و در اینستاگرام حوزه هنری استان قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، وی تصریح کرد: طی سه ماه اخیر این مرکز با هدف فرهنگسازی برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به تولید بیش از ۱۸ فیلم در قالبهای موشن گرافی، انیمیشن، استاپ موشن، داستانی، مستند و نماهنگ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرده است که این فیلم ها در شبکه های مجازی به نمایش درآمدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد استانی فرهنگی و هنری جشنواره جشنواره فیلم هند انيميشن حوزه هنري حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بین المللی فیلم هند حوزه هنری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود