Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طاهریان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار جمع آوری شده ۱۴۷ هزار و ۵۷ نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی، ۸۱ هزار و ۸۷۷ نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۲ هزار و ۱۹۵ نفر از جاذبه‌های دست ساز استان سمنان بازدید کردند.

طاهریان با اشاره به اینکه سه ماه نخست امسال  ۲۰ هزار نفر در استان سمنان اقامت کردند، افزود: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی استان با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: سه ماهه نخست امسال، ۱۱ گردشگر خارجی و بیش از ۱۸ هزار گردشگر داخلی در مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی استان سمنان اقامت کردند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۲۷۶ نفر سه ماهه امسال در سایر مراکز اقامتی مانند مهمانسراهای ادارات و زائرسراها اقامت داشتند.

در استان سمنان ۱۶ هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، ۸۸ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۲ اقامتگاه سنتی، ۵۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و ۴۴۶ نفر شب، پذیرای گردشگران است.

۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین راهی و ۱۷ سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال است.

برچسب‌ها سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی میراث فرهنگی سمنان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایرانگردی میراث فرهنگی میراث فرهنگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است