Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تعطیلی کامل فعالیت‌های ورزشی پس از پیدا شدن سروکله ویروس کرونا برای هیچ‌کس به اندازه ورزشکارها، باشگاه‌داران و شهروندانی که به‌طور منظم ورزش می‌کردند، گران تمام نشد؛ از خسارت اقتصادی تعطیلی ورزش که بگذریم، آمادگی بدنی اهالی ورزش با وجود تلاش برای زنده نگه داشتن ورزش در منازل تحلیل رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا کم‌کم مجموعه‌های ورزشی با مجوز ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در حال بازگشایی است و در این میان ۲۰ مجموعه ورزشی شهرداری اصفهان همزمان بازگشایی شده است که پس از توسعه، تجهیز و ترمیم در طول یک سال گذشته، از نخستین روز تابستان بار دیگر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گفته دست‌اندرکاران، این مجموعه‌ها با کمک بخش خصوصی و با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال بهینه‌سازی و به‌روزرسانی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مراسم بازگشایی و آغاز به‌کار ۲۰ ورزشگاه شهرداری که در مجموعه ورزشی آبشار برگزار شد، اظهار داشت: معاونت مالی اداری با همراهی اداره درآمدها و معانت ورزشی تفریحی این سازمان توسعه، ترمیم و تجهیز مجموعه‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار داد که در نخستین روز تابستان یعنی آغاز اوقات فراغت شهروندان تقدیم آنها شد، چون بنا بر سیاست‌های شورای شهر و ابلاغ شهردار اصفهان مکلف هستیم به امر توسعه تفریح فعال شهروندان بپردازیم که این امر بدون تقویت نقش تسهیل‌گری و کاهش نقش تولی‌گری ما امکان‌پذیر نیست.

محمد عیدی با اشاره به واگذاری سالن چندمنظوره رزمی ورزشگاه امین در منطقه ۶، بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی این ورزشگاه و ترمیم اساسی سالن توپی آن، ترمیم و تجهیز زمین‌های تنیس خانه اصفهان و سالن ورزشی طیب، واگذاری استخر سرتاوه به بخش خصوصی و تجهیز آن، تجهیز و به‌روزسازی سالن بدنسازی مجموعه‌های ورزشی ارغوان و شهید غازی و بهره‌برداری از سالن بدنسازی ورزشگاه امیرالمومنین (ع)، گفت: تعویض، بهینه‌سازی و تجهیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری، سالن چندمنظوره ورزشگاه امین‌آباد، سالن پیلاتس مجموعه ورزشی کردآباد، سالن حرکات اصلاح‌درمانی مجموعه ورزشی وحید، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی آبشار، احداث مجموعه بازی‌های اتاق فرار در زیرگذر چهارراه وکلا از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیز ورزشگاه‌های سلامت و بهمن در منطقه ۱۴، تجهیز سالن توپی ورزشگاه کوجان در منطقه ۸، ایجاد سالن رزمی مجموعه ورزشی فردوان و تجهیز ورزشگاه کوثر در منطقه ۱۲ را از جمله اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در توسعه، تجهیز و ترمیم ۲۰ مجموعه ورزشی بوده است.

تأکید مدیریت شهری بر اخلاق حیات‌محور به‌جای اخلاق انسان‌محور

در ادامه، شهردار اصفهان گفت: از ابتدای کار خود به ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری تأکید داشتم و امروز می‌بینم در کنار تمام فعالیت‌های عمرانی بزرگ در شهر و اتفاقات شیرینی که اصفهان و شهرداری آن را به عنوان شهرداری موفق در کشور معرفی کرده است، تجهیز ورزشگاه‌ها نیز به خوبی برنامه‌ریزی و انجام گرفت.

قدرت‌الله نوروزی افزود: همت اعضای شورای شهر در تصویب مصوبات مناسب، تلاش مدیران شهری و از همه مهم‌تر، توجه به پیشنهادات و نظرات شهروندان فضای خوبی را در شهر اصفهان رقم زده که توجه به این پیشنهادات عنصر اصلی موفقیت مدیران شهری بوده است.

اعتقاد مدیریت شهری اصفهان مبتنی بر اخلاق حیات‌محور است

وی تصریح کرد: اعتقاد مدیریت شهری اصفهان مبتنی بر اخلاق حیات‌محور است، نه صرفاً اخلاق انسان‌محور. اخلاق انسان‌محور امری یک‌بعدی است در حالی که اخلاق حیات‌محور، در کنار انسان، محیط زیست، حق بشری و حقوق آحاد مردم را موردتوجه قرار می‌دهد. به همین دلیل بر اخلاق حیات‌محور تأکید داریم و اقدامات ما نیز در همین راستا قرار دارد.

شهردار اصفهان، سلامت و بهداشت، تربیت و تزکیه و سلامت جسمی را سه ضلع یک مثلث دانست که می‌توانند وضعیت سالمی در جامعه رقم بزنند و اضافه کرد: بنابراین باید در حوزه ورزش قدم‌های محکمی برداریم. توسعه ورزش همگانی رسالت عظیمی است که در بند ۳ اصل سوم قانون اساسی بر عهده حکومت گذاشته شده و اگر در این حوزه درست عمل کنیم، یکی از اضلاع سلامت را به دست آورده‌ایم.

نوروزی تلاش پزشکان و کادر درمانی کشور برای صیانت از سلامت جسمانی جامعه را دیگر ضلع این مثلث دانست و گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز ضلع سوم هستند و هر حکومتی به این سه حوزه توجه کند، اخلاق حیات‌محور را محقق خواهد کرد.

وی با تقدیر از معاون فرهنگی شهردار، کمیسیون فرهنگی و اعضای شورای شهر و معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای اهمیت به تجهیز و ترمیم ورزشگاه‌ها، افزود: شهرداری اصفهان هر یکشنبه چند افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی را انجام می‌دهد که افتخاری برای مدیریت شهری است. امیدوارم در شهر زمینه‌ای فراهم کنیم تا جوانان اوقات فراغت خود را صرف اموری نکنند که تداوم آنها سُکنی در زندان باشد، بلکه با استفاده‌ها از ورزشگاه‌ها و فضای سبز متعدد در شهر به جسم و روح سالم برسند.

محمود یاوری چهره آشنای فوتبال اصفهان، سرمربی اسبق تیم ملی و تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن مهمان ویژه این مراسم بود که تجهیز ۲۰ ورزشگاه از سوی شهرداری اصفهان را کار بسیار ارزشمند عنوان کرد.

نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی گفت: زمانی که در زندان خدمت می‌کردم به اهمیت ورزش در جلوگیری از آسیب‌ها پی بردم. برخی زندانیان عنوان می‌کردند اگر امکانات ورزشی که در زندان برای آنها فراهم شده را خارج از زندان در اختیار داشتند به این راه کشیده نمی‌شدند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال شهرداری و شهربانی را دو ارگان مهم در سازندگی هر شهر و کشور دانست و بر وظیفه مبارزه با تهاجم فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت از سوی آنها تأکید کرد.

یاوری حمایت از بخش خصوصی در ورزش را بسیار مهم دانست و تأکید کرد بخش خصوصی باید از این ظرفیت به طور بهینه استفاده کند.

وی بیان داشت: اگر ورزش جذابیت نداشته باشد و فعالیت‌های باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و غیره وجود نداشته باشد جوانان به سمت ورزش نمی‌آیند و به راه خطا کشیده می‌شوند.

توسعه، تجهیز و ترمیم ورزشگاه‌های شهرداری اصفهان

همچنین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم با توسعه، تجهیز و ترمیم ورزشگاه‌های شهرداری شاهد درخشش ورزشکاران اصفهانی به خصوص دختران ورزشکار در کشور باشیم.

فریده روشن ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی اتفاق مبارک و مثبتی در توسعه و تجهیز ۲۰ ورزشگاه شهرداری اصفهان بود که شهروندان می‌توانند به طور مطلوب از امکانات این ورزشگاه‌ها استفاده کنند.

وی از شهروندان اصفهانی و همچنین بخش خصوصی درخواست کرد در برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بیشتر حضور داشته باشند، چون بدون حضور آنها نتیجه مناسب و جدیدی از برگزاری این برنامه‌ها به دست نخواهد آمد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری باید زیرساخت‌های حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های گوناگون را فراهم کند.

گفتنی است با توجه به اعلام مجوز رسمی مبنی بر بازگشایی ورزشگاه‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، تمام مراکز ورزشی شهرداری اصفهان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 4955551

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عیدی قدرت الله نوروزی شهرداری اصفهان ورزشگاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان بیرجند ایلام آتش سوزی مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان مواد مخدر خطبه های نماز جمعه شهرداری اصفهان ورزشی شهرداری تجهیز و ترمیم مجموعه ورزشی مدیریت شهری ورزشگاه ها ۲۰ ورزشگاه بخش خصوصی مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی بلوری‌نوین بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ورزشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان همدانی در ورزش شهروندی شهرداری مشارکت کردند.

وی افزود: در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش صبحگاهی، ژیمناستیک، هندبال، دارت، تیراندازی با کمان، تکواندو، کاراته و بازی‌های بومی محلی مسابقات و جشنواره‌های متعددی برگزار شد.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به درخشش در مسابقات کلانشهرها گفت: در رشته فوتبال مقام دوم، مسابقات دارت مقام سوم، پینگ‌پونگ مقام سوم، کشتی مقام سوم و در مجموع در کلانشهرهای کشور شهرداری همدان مقام چهارم کشور را کسب کرد.

بلوری‌نوین خاطرنشان کرد: ورزش شهروندی شهرداری همدان در کشور یکی از قطب‌ها و الگویی برای تمام استان‌ها است.

وی با اشاره به آکادمی‌های باشگاه شهرداری همدان بیان کرد: ما در ۴ رشته فوتبال، کاراته، کشتی و کبدی فعال است.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رشته فوتبال هادی گل‌محمدی از مربیان شاخص استان به عنوان مدیر آکادمی و در کشتی حسین بختیاری به این پست منصوب شدند.

بلوری‌نوین با اشاره به اختتامیه مسابقات ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱ گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با تولد امام رضا (ع) اختتامیه ورزش شهروندی شهرداری همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همزمان افتتاحیه ورزش شهروندی در سال ۱۴۰۲ با نام شهروند قهرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 6098285

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳