Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@00:22:24 GMT

حکم حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۷۱۱۴

به گزارش روابط عمومی دادگستری لرستان محمد رزم در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه انجام گرفت، اظهار داشت: دادگستری کل استان لرستان اقدامات و برنامه‌ریزی‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به بازدید مستمر و منظم از حوزه‌های قضائی شهرستان‌های مختلف استان به منظور ارتقای این حوزه‌ها و همچنین ارائه راهکارهای لازم برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، افزود: در استان مجموعه‌ای از سیاست های اولویت‌   دار و محوری مهم دستگاه قضائی و رئیس محترم قوه قضاییه در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای این اولویت‌های مهم دستگاه قضائی در لرستان با تشکیل 30 کمیته مختلف، عنوان کرد: این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف مانند مهریه، کاهش ورودی پرونده‌ها، برخورد با مفاسد اداری و سالم سازی محیط اداری، مختومه شدن پرونده‌ها و… ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری برای مختومه شدن تمامی پرونده‌های مسن که مربوط به سال‌های گذشته بوده است، بیان کرد: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید  با برنامه‌ریزی صورت گرفته از مجموع 17 هزار پرونده مسن در استان، تعداد 14 هزار فقره مختومه شده و در حال حاضر حدود سه هزار پرونده دیگر باقی مانده که  با برنامه ریزی‌های به عمل آمده این پرونده‌ها  در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.

14 هزار فقره پرونده مسن و معوقه در لرستان مختومه شد

رزم کاهش جمعیت کیفری در استان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در استان برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد دو هزار و 662 نفر زندانی مشمول بخشنامه مورخ 99.01.30 ریاست محترم قوه قضائیه شده‌است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به سیاست کیفری استان، پیگیری و تعیین تکلیف سریع توام با تعیین مجازات‌های قاطع و اثر بخش در پرونده‌های مهم مانند اختلاس، قتل عمد، تصرفات اراضی ملی و… را از دیگر برنامه‌های مدنظر دستگاه قضائی در استان دانست و تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته تعداد 40 عنوان مجرمانه در استان احصا شده و به طور جدی و بدون اغماض با مجرمان و مرتکبان این جرائم برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز برگزاری دادگاه علنی سه فقره پرونده در استان اخذ شده است، افزود: یکی از موضوعات، پرونده حادثه تروریستی 17 بهمن ماه سال 97 در خرم آباد بود که منجر به شهادت دو نفر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی استان شد، در این رابطه محاکمه علنی متهمان انجام و حکم به قصاص نفس در ملا عام صادر شد.

بیش از 22 نفر قاتل فراری در لرستان دستگیر شد

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دادگاه  یکی از پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی نیز با اخذ مجوز به صورت علنی برگزار خواهد شد، گفت: در این پرونده متصدیان سیلوهای ذخیره گندم، با سند سازی و جعل سند و کلاهبرداری نسبت به تضییع حقوق بیت المال و تحصیل مال نامشروع اقدام کرده‌اند.

وی همچنین دستگیری قاتلان فراری بعد از چند سال از سوی دستگاه قضائی را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته و دستاورد دوره مدیریت جدید دانست  و اظهارداشت: طی 9 ماه گذشته بیش از 22 نفر قاتل فراری دستگیر شده است.

 رزم افزود: در ابتدای سال 98 موجودی پرونده‌های استان 50 هزار و 870 فقره بوده و در طول سال نیز 281 هزار و 560 فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شده است که با تلاش شبانه روزی همکاران محترم قضایی و اداری تعداد 294 هزار و 539 فقره پرونده در سال گذشته مختومه شده و تعداد 13 هزار فقره نیز از مجموع پرونده‌های گذشته و موجودی ابتدای سال 98 مختومه شده و موجودی استان به 37000 تقلیل یافته است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه اول سال 99 تعداد 56 هزار و 95 فقره پرونده به دادگستری کل استان وارد شده  و این در حالیست که در همین مدت تعداد 57 هزار و 729 پرونده مختومه و با این اوصاف یک هزار و 634 پرونده از 37 هزار پرونده گذشته را نیز مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: با توجه به ارزیابی به عمل آمده در قوه قضائیه، عملکرد دادگستری کل استان لرستان از جهات مختلف مورد تقدیر و تجلیل معاون اول قوه قضائیه  و معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه قرار گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری لرستان دستگاه قضائی برنامه ریزی فقره پرونده مختومه شده قوه قضائیه پرونده ها مختومه شد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد

 ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم آباد اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر می‌باشد که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رییس جمهور به استان شاهد کلنگ زنی آنها باشیم.

استاندار لرستان ادامه داد: بیمارستان نیایش خرم آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت بیان کرد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع خدمات درمانی شامل اسکان بیماران بوده و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رییس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رییس جمهور باشیم بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را در اجرای ان پیش بینی شده است.

این پروژه درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این پروژه درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.

افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد