Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری چهارمین جشنواره «کرامت» با همکاری بچه‌های مسجد، کمک ۱۳۵ میلیاردی به خدام و افراد کم‌برخوردار مساجد در ایام کرونا و توزیع ۸ هزار بسته گوشت تبرکی میان محرومان در دهه کرامت به همت کانون خدیجه کبری(س) ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۲ تیرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در دومین روز تیرماه:

 

برگزاری چهارمین جشنواره «کرامت» با همکاری بچه‌های مسجد/ برنامه‌های آستان کریمه اهل‌بیت(ع) ویژه دهه کرامت

 

 

 

 

کمیته محتوایی و فرهنگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به ریاست آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای دهه کرامت (بازه زمانی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع)) ویژه برنامه هایی متنوعی را به تناسب شرایط کرونایی کشور تدارک دیده است که با حجت الاسلام «محسن آمره‌ای»، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) درباره آنها گفتگو کرده ایم و مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

فعالیت کارگروه محتوایی فرهنگی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت چه برنامه هایی را برای این ایام تدارک دیده است؟

 

کارگروه محتوایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به ریاست آستان کریمه اهل بیت(ع) طی جلسات حضوری و مجازی شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل بیت(ع)» و تک مصرع «هر چه داریم از تو داریم» را برای ویژه برنامه های این ایام انتخاب و اسامی روزهای این دهه را نیز تعیین کرده که به ترتیب عبارتند از: «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی»، «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم»، «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت»، «خانواده مهدوی، محور جامعه مهدوی»، «امامزادگان، الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری»، «حضرت شاهچراغ(ع)، اسوه عدالت و امین ولایت»، «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت»، «رفاه و امید در سایه جهش تولید»، «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب»، «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برای ایام بزرگداشت دهه کرامت با توجه به شرایط کرونایی کشور چه تدارکی دیده است؟

 

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طبق روال سال های پیش جشنواره مردمی «کرامت» را در دستور قرار داده که چهارمین دوره آن در همه استان ها با هدف فعال سازی تشکل های مردمی برگزار می شود.

شعار هر سال برنامه های آستان در دهه کرامت این است که «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» چراکه اهل بیت(ع) سفارش کرده اند همانطور که در حزن ائمه(ع)، عالم محزون و همنوا با امام زمان(عج) عزادار می شود در ایام شادی آن حضرات(ع) هم باید شاد باشیم. از این رو، برنامه های جشنواره دهه کرامت در سه بخش برگزار می شود.

 

درباره بخش های سه گانه جشنواره مردمی «کرامت» در سال 99 توضیح دهید.

 

محور نخست «حدیث کرامت» است با هدف شناخت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) در سه گروه کودک، نوجوان و عموم مردم.

محور دوم، پویش «آذین بندی محلات و مساجد و منازل» و سومین محور، پویش «فدای دخترم» با هدف تکریم دختران است. ذیل این پویش جشن های مجازی، خانگی و محلی با هدف تکریم دختران برگزار و گزارش آن با مراجعه به سایت جشنواره و ثبت نام و ارسال، ثبت می شود و بعد از قرعه کشی پایانی که بعد از دهه کرامت برگزار می شود، متبرکات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

 

برنامه حضور خادمان آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در استان ها در این ایام به چه ترتیبی است؟

 

سفیران کریمه اهل بیت(ع) با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا، به پنج استان مازندران، لرستان، یزد، اصفهان و ایلام سفر کرده و با حضور در برنامه های رسانه ای این استان ها و نیز دفتر ائمه جمعه، از خانواده مدافعان سلامت تقدیر می کنند.

 

افتتاح دهه کرامت در آستان کریمه اهل بیت(ع) با چه برنامه هایی همراه است؟

 

آئین تعویض پرچم گنبد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عصر امروز (دوشنبه، 2 تیرماه) در صحن امام رضا(ع) برگزار می شود.

همچنین، آئین خطبه خوانی خادمان آستان و آغاز جشن های دهه کرامت و افتتاحیه جشنواره مردمی «کرامت» فردا (سه شنبه، سوم تیرماه) از ساعت 8 صبح در صحن صاحب الزمان(عج) آستان با حضور ارادتمندان، علما و مسئولان طبق روال سال های گذشته همراه با سخنرانی آیت الله سعیدی، تولیت آستان و مدیحه سرایی سیدرضا نریمانی و قرائت خطبه توسط حجت الاسلام مالکی نژاد برگزار می شود.

علاوه بر این، در شب، ظهر و شام میلاد کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) جشن میلاد در صحن صاحب الزمان(عج) با حضور مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

همچنین، آئین جاروکشی حرم مطهر از ساعت 7 تا 7 و 30 فردا صبح (سه شنبه، 3 تیرماه) همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) . آغاز دهه کرامت در صحن امام رضا(ع) با حضور خادمان آستان و نیز آستان های قدس رضوی، عبدالعظیم حسنی(ع) و شاهچراغ برگزار می شود.

 

برای روز دختر مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) چه برنامه ای تدارک دیده اید؟

 

فردا (سه شنبه، 3 تیرماه) جشن بزرگ «دختران آفتاب» همراه با پخش مستقیم از شبکه دو سیما در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود؛ همچنین، مقرر است همزمان با این جشن، جشن های «دختران آفتاب» در سراسر کشور با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

علاوه بر این، تولیدات رسانه ای با هدف تکریم دختران با عنوان «فدای دخترم» در قالب هایی همچون تولیدات گرافیکی و رسانه ای برای پخش در فضای مجازی و رسانه ملی، نیز تولید شده است.

 

از ظرفیت کانون های مساجد کشور در بزرگداشت دهه کرامت چه استفاده ای می شود؟

 

هر ساله جشنواره مردمی کرامت با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برگزار می شود امسال هم با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بچه های مسجد نیز در برگزاری جشنواره ما را همراهی می کنند.

 

تمرکز برنامه‌های روز اول ذی‌القعده در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و تشکیل شورای بزرگداشت این دهه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو مصاحبه کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اینکه یازده سال از تشکیل شورای بزرگداشت دهه کرامت می‌گذرد، گفت: این شورا اصالتاً کار ویژه‌ای انجام نمی‌دهد و فعالیت اصلی آن هماهنگی با دستگاه‌های مختلف است.

 

وی افزود: در روز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) تمرکز همه دستگاه‌ها و نهادها و به طور خاص عتبه حضرت معصومه (سلام الله علیها) بر شهر مقدس قم است. ۳۴ دستگاه و نهاد در این شورا قبل از فرا رسیدن دهه کرامت جلسات متعددی را برگزار و شش کارگروه هم برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی می‌کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: هیئت اندیشه ورز در این شورا هم با مسئولیت حوزه علمیه قم در راستای کیفی تر برگزار شدن برنامه‌ها و مبارزه با خرافات و بدعت‌ها در این دهه فعالیت می‌کند.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به کیفیت برنامه‌های ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: همه ساله برنامه‌های فاخری در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار و از مهمانان متعددی دعوت می‌شود اما امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی در دعوت از مهمانان محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

کمک ۱۳۵ میلیاردی به خدام و افراد کم‌برخوردار مساجد در ایام کرونا/ تدارک مساجد برای دهه کرامت

 

 

 

 

نشست خبری تشریح فعالیت های مرکز رسیدگی به امور مساجد در زمینه ارتباطات و همکاری های حوزوی، فعالیت های قرآنی، خدمات اجتماعی و فرهنگی صبح امروز (دوشنبه، دوم تیر ماه) با حضور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید ناصرالدین نوری زاده» در این نشست با اشاره به حوزه ماموریتی و فعالیتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: حفظ قداست مساجد و تقویت هماهنگ جنبه های معنوی، انقلابی، تعلیمی، تبلیغی، تامین سلامت و امنیت محیط و دور ماندن مساجد از منازعات و مناقشات داخلی، کمک به رونق، کارآیی و شکوفایی هرچه بیشتر این پایگاه های انقلاب و اسلام و نصب امام جماعت و دیگر مسئولان مربوط به مساجد اهم برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در تاسیس آن بوده است.  

 

راهبردهای مرکز تا سال ۱۴۰۰

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تبیین راهبردهای فعالیتی این مرکز تا سال یک هزار و 400 گفت: توانمندسازی ائمه جماعات و هماهنگ سازی اهداف و برنامه ها و راهبردها و نیز مرتبط کردن مساجد با یکدیگر از طریق شبکه سازی رویکرد این مرکز است.

 

وی افزود: تلاش می کنیم در مباحث فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، بصیرت افزایی جریان ساز باشیم و زمینه رونق مساجد را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به برنامه های انجام شده از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سه ماهه اول سال ،99 گفت: با شیوع بیماری کرونا با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا تلاش کردیم پیرامون مبارزه با این بیماری و نیز پشتیبانی از مدافعان سلامت و همچنین اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش همدلی و کمک مومنانه وارد میدان عمل شویم و در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی از سوی مساجد صورت گرفت.

 

توزیع 14 میلیون عدد ماسک

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کرونا از سوی مساجد، گفت: ضد عفونی محلات در 30 هزار نوبت، توزیع 14 میلیون عدد ماسک، تهیه و توزیع دو هزار عدد اقلام بهداشتی، تولید دستکش، برپایی 420 ایستگاه سلامت محلی، تهیه و رساندن هفت میلیون لیتر آبمیوه به بیمارستان ها، خرید مایحتاج مردم و تحویل به درب منزل از جمله اقداماتی بوده است که برای مهار ویروس کرونا صورت گرفته است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به اقدامات صورت گرفته در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: در همین راستا 250 هزار تُن غذای گرم، گوشت قربانی شش هزار رأس گوسفند، 350 هزار سبد کالا میان نیازمندان توزیع شد.

 

حمایت از خادمان کم برخوردار مساجد

 

وی ادامه داد: 135 میلیارد ریال جذب منابع مالی و بسته های حمایتی از سوی نهادهای خیریه جهت مساعدت به خدام و افراد کم برخوردار مساجد در ایام کرونا با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام شد.

 

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه به رویکردها و برنامه های فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره و بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه با سازمان های قرآنی و راه اندازی هدفمند نهضت قرآنی در مساجد و سایر ارگان های همسو، افتتاح نمایشگاه دائمی مدیریت مسجد تراز اسلامی در ساختمان محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد، همفکری و رونمایی از کتاب ترنم احکام ویژه ائمه جماعات مساجد بوده است.

 

استفاده از طلاب تراز جهت امامت مسجد

 

حجت الاسلام نوری زاده به رونمایی از سایت و اپلیکیشن مسجدپژوه به همت دفتر مطالعات و ارتباطات حوزوی مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و گفت: دیدار با علما و ائمه جماعات و اخذ نظرات آنها پیرامون مسجد، برگزاری نشست با مدیران و اساتید حوزه های علمیه تهران در خصوص استفاده از طلاب تراز جهت امامت مسجد بخش دیگری از رویکردها و برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به برگزاری نشست با نهادهای مسجدمحور جهت هم افزایی و تقسیم کار و استفاده از ظرفیت هر دستگاه برای ارتقای مساجد به عنوان یکی از رویکردهای کاری نام برد و تاکید کرد: انتشار کتاب «رنج شیرین» پیرامون تبیین عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد مسجدی، ارتقای نظام مدیریتی مساجد، هماهنگ سازی دستگاه ها و تشکل های مردمی بخش دیگری از رویکردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده است.

 

وی در ادامه به برنامه های در نظر گرفته شده در مساجد به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه کرامت برنامه های فرهنگی در مساجد تدارک دیده شده است که از جمله می توان به آذین بندی مساجد و محلات، برپایی ایستگاه نشاط رضوی، قرائت زیارت امین الله هر شب بعد از نماز عشاء در طول دهه کرامت اشاره کرد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: قرائت قرآن و اذان به صورت زنده و پخش از بلندگوهای مسجد در طول دهه کرامت، پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) هر شب ساعت 20 از بلندگوی مسجد و قرائت صلوات خاصه بین صلاتین، برگزاری رزمایش خدمت کریمانه در مساجد محوری و توزیع ارزاق و پخش اقلام بهداشتی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

 

حجت الاسلام نوری زاده همچنین از اجرای ویژه برنامه «10 شب 10 حدیث» در بین نماز خبر داد و گفت: به مناسبت دهه کرامت انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی و نقاشی کودکان توسط مساجد محوری انجام می شود و پخش اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده در دستور کار قرار دارد.

 

برگزاری جشن بزرگ ولادت کریمه اهل بیت(ع)/ توزیع ۸ هزار بسته گوشت تبرکی میان محرومان در دهه کرامت

 

 

 

 

حجت الاسلام «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» ویژه دهه کرامت، اظهار کرد: برای دهه سراسر نور کرامت چندین برنامه در کانون پیش بینی و طراحی شده است. نخستین رویداد فرهنگی کانون برگزاری جشن بزرگ ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب هیئت عمومی و گسترده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ادامه داد: در فضای کنونی کرونا فعالیت های مختلف از سر گرفته شده و متاسفانه صرفاً فعالیت هیئت های مذهبی همچنان متوقف است لذا بر آن شدیم به یاری اهل بیت(ع) و در شب ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) جشن عمومی آغاز دهه کرامت را با رعایت اصول بهداشتی همچون تب سنجی در ورودی هیئت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ... برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه امشب (دوشنبه، 2 تیرماه) از ساعت 22 با اجرای نجم الدین شریعتی، سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد، مولودی خوانی سیدمهدی میردادماد و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای قدس قم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با اشاره به تمرکز کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بر فضای مجازی و فعالیت های رسانه ای، گفت: تولید فتوکلیپ ها و مستندهای کوتاه معرفی علمایی که در میان اهل بیت(ع) ارتباط ویژه ای با حضرت معصومه(س) داشته اند مثل مرحومان آیت الله العظمی مرعشی نجفی و آیت الله العظمی بروجردی برای پخش در ایام دهه کرامت، در این راستا صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: تولید کلیپ های سلام به حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از زبان اقوام مختلف که برای تولید آنها تیمی از بچه های کانون سفری 15 روزه انجام دادند، کلیپ های شعرخوانی حمید برقعی، شاعر اهل بیت(ع)، سخنرانی های کوتاه حجج اسلام فرحزاد، حسینی قمی، ماندگاری و ... در معرفی شخصیت حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) و جایگاه ویژه دختران برای پخش در فضای مجازی و رسانه ملی هم در راستای رسالت های رسانه کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها انجام شده است.

 

وی از رونمایی دو کتاب به همت این کانون مسجدی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: کتاب «زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(ع)» با محتوایی همچون انجام زیارت نیابتی در حرم کریمه اهل بیت(ع)، دعا برای فرج در همه مشاهد مشرفه و قرائت دعای عدیله و ... و کتاب «خادم حضرت فاطمه(س) همپای فرشتگان» در دهه کرامت رونمایی می شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره روند فعالیت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در حوزه حمایت از محرومان در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: در این ایام گوشت قربانی با همکاری خیران برنامه سمت خدا میان هشت هزار خانواده محروم توزیع می شود.

 

استمرار خدمات اجتماعی ویژه محرومان در دهه کرامت/ برگزاری جشن‌ها در بقاع مناطق سفید

 

 

 

 

حجت الاسلام «سیدمهدی خاموشی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های سازمان اوقاف و امورخیریه در دهه کرامت، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همانند دیگر دستگاه های عضو شورای هماهنگی دهه کرامت شرح وظایفی برای این ایام دارد و برنامه هایی را تدارک دیده است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: در برگزاری برنامه های دهه کرامت علاوه بر توجه به جنبه تبلیغی، ترویجی و فرهنگی باید به شرایط فعلی جامعه نیز توجه شود، سازمان اوقاف و امور خیریه در شب عید فطر و نیز در ماه مبارک رمضان در خور توان در بحث خدمات اجتماعی فعالیت های گسترده ای انجام داد.

 

وی ادامه داد: در شرایط بحران کرونا بالغ بر 350 هزار بسته غذایی با هماهنگی سایر دستگاه ها میان نیازمندان توزیع شد، ضمن اینکه مراکز افق سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این زمینه فعال بودند. خدمت رسانی به محرومان در ایام دهه کرامت نیز استمرار خواهد داشت، تا از این بحران اقتصادی ویژه که ناشی از تعطیلی کسب و کارها و بیکاری بوده خارج شویم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه تاکید کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در مناطق سفید و مناطقی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما اجازه برگزاری مراسم داده شود، در ایام دهه کرامت فعال و مجری برنامه های جشن و شادباش هستند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه س رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد مرکز رسیدگی به امور مساجد ولادت حضرت فاطمه معصومه س حجت الاسلام نوری زاده محرومان در دهه کرامت فاصله گذاری اجتماعی سازمان اوقاف و امور کم برخوردار مساجد ایام دهه کرامت کانون های مساجد کریمه اهل بیت ع تشکل های مردمی جشنواره مردمی برگزار می شود تکریم دختران بچه های مسجد برگزاری جشن حضرت معصومه برنامه هایی ویژه برنامه برنامه ها فضای مجازی تدارک دیده امام رضا ع روز ولادت دستگاه ها برای دهه رسانه ای جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی