Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس ‌به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان، سیدجواد احمدی با اشاره به اعلام فهرست پنج قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اظهار کرد: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی‌ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، پنج قلم کالا شامل لوازم خانگی (یخچال ، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی)، لاستیک خودرو سواری و سنگین، حبوبات، برنج و تخم مرغ به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها، قیمت تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی از چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه در سطح کشور، افزود: بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها در قالب انجام گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، دادستانی و ... از مراکز مهم عرضه در جهت الزام واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی‌های رسمی فروش به رعایت قیمت مصرف کننده مطابق با قیمت‌های اعلامی در سامانه  ۱۲۴.ir و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گرانفروشی، امتناع از عرضه و ...از مواردی است که در این طرح مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مطابق اطلاعیه‌های صادره از سوی سازمان حمایت کلیه لوازم خانگی عرضه‌شده در بازار باید در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و عرضه کالا با قیمت‌های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در پایان از شهروندان سراسرکشور خواست در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و ..... مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان تا پایان روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه فرصت دارند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان حمایت لوازم خانگی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه