Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها نسخه از کتاب خاطرات بولتون در فروشگاه‌ها توزیع شده و در بسیاری از کشورها نیز از طریق وب قابل دسترسی است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جهت نوشت: ژنرال پل ناکازون، رئیس آژانس امنیت ملّی آمریکا (NSA) در تازه‌ترین موضع‌گیری رسمی نسبت به انتشار کتاب بولتون تصریح کرد انتشار این کتاب ضربات جبران‌ناپذیری به سازوکار، روش‌ها و الگوهای جمع‌آوری اطلاعات نهادهای امنیتی آمریکا وارد خواهد کرد و بسیاری از فرایندهای محرمانه در این زمینه را افشاء خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 حواشی و جنجال‌های انتشار کتاب خاطرات جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملّی ترامپ همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین مورد، مدیر آژانس امنیت ملّی آمریکا اعلام کرد به درخواست مشاور حقوقی شورای امنیت ملّی آمریکا بخش‌هایی از نسخه غیرچاپی کتاب بولتون را مطالعه کرده و معتقد است انتشار این کتاب، اطلاعاتی از منابع و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات در نهادهای امنیتی آمریکا برملا خواهد کرد و این اتفاق، ضربه جبران‌ناپذیری به کارکرد این نهادهاست.  

اگرچه ارزیابی ژنرال ناکازون به همراه متن دادخواست دولت ترامپ علیه بولتون در دادگاه منتشر شد، «رویس لامبرت» قاضی منطقه‌ای آمریکا انتشار این کتاب را بلامانع دانسته است. دولت ترامپ معتقد است کتاب، حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده است و منتقدان ترامپ تأکید دارند او از این حربه برای فرار از پاسخگویی به ویژه چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده می‌کند.

از نظر مدیر آژانس امنیت ملّی آمریکا، برخی اطلاعات منتشر شده در کتاب بولتون به اندازه‌ای حساس و خطیر است که ممکن است روابط آمریکا با برخی متحدینش را دچار چالش‌های بنیادی کند. او می‌گوید برای جمع‌آوری و حفظ این اطلاعات، نیروی انسانی قابل توجه و هزینه‌های هنگفتی صرف شده است. دیگر مدیران نهادهای امنیتی آمریکا همچون «جان راتکلیف» مدیر دفتر اطلاعات ملّی آمریکا و بیل ایوانینا نیز با انتشار این کتاب مخالفت کرده و تأکید کرده‌اند اطلاعات کتاب همان اطلاعاتی است که سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف به دنبال آن هستند و افشای آنها می‌تواند آسیب‌های جدی و تکان‌دهنده‌ای نه تنها به امنیت آمریکا بلکه به اقتصاد این کشور وارد کند.

با همه این اوصاف، اینک میلیون‌ها نسخه از کتاب خاطرات بولتون در فروشگاه‌ها توزیع شده و در بسیاری از کشورها نیز از طریق وب قابل دسترسی است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون افشاگری آژانس امنیت ملی آمریکا امنیت مل ی آمریکا انتشار این کتاب کتاب بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است

باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای را درمورد آکادمی این باشگاه منتشر کرد.

باشگاه استقلال، با انتشار اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد فریب افراد سودجو که اقدام به سواستفاده از نام آکادمی باشگاه استقلال می‌کنند را نخورند.

در این اطلاعیه آمده است:

"برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده‌اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل