Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمشیری گفت: در سال گذشته 309 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه فوت شدند که این آمار نسبت به سال 97 با رشد 80 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، علی شمشیری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: قانون جامع و کارآمدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نداریم و بسیاری از گرفتاری‌های ما در این حوزه هم به این نقص برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان کرمانشاه، کل میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی سال گذشته را 2 تن و 700 کیلوگرم اعلام کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته 309 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه فوت شدند که این آمار نسبت به سال 97 با رشد 80 درصدی مواجه بوده است.

شمشیری با تصریح اینکه اعتیاد حد و مرزی ندارد و تمام افراد جامعه را تهدید می‌کند، گفت: بسیاری از مسئولان به این موضوع حساسیتی ندارند و از این موضوع مهم غفلت می‌کنند.

وی بیان داشت: دو اقدام مهم در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته که در سطح کشور بی‌نظیر بوده، یکی اینکه راه دسترسی به مناطق آلوده را مسدود کردیم و دیگری راه‌اندازی مجتمع توانمندسازی و صیانت از معتادین بهبودیافته است که ظرف چند ماه آینده صورت می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه آمار معتادین متجاهر در استان کرمانشاه را حدود 600 تا 700 نفر اعلام کرد.

شمشیری افزود: در مراکز ماده 16 که مخصوص معتادین متجاهر است فعلا به دلیل شرایط قرمز بودن استان در خصوص بیماری کرونا پذیرش مددجو نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: در حوزه درمان توفیقاتی چندانی نداشتیم و حدود 60 تا 65 درصد افراد جمع‌آوری شده تکراری هستند و این هم به ناکارآمدی قانون در برخورد با این افراد بازمی‌گردد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: ما در حوزه درمان 10 تا 12 برابر حوزه پیشگیری و فرهنگی هزینه می‌کنیم.

شمشیری به ناقص بودن پروسه درمان به دلایلی از جمله عدم پذیرش جامعه اشاره کرد و گفت: همین موضوع موجب شده تا افراد مجدد به سمت اعتیاد روی آورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر در استان استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه