Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل یونیفل در دیدار با استاندار «نبطیه» صحبت برخی طرف‌ها - بویژه آمریکا- درباره لزوم تغییر مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را بحثی سیاسی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیفانو دل کول» فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» امروز (دوشنبه) با «محمود المولی» استاندار «نبطیه» در جنوب لبنان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، المولی در این دیدار از ارتباط دائمی با یونیفل درباره تحولات مربوط به قعطنامه «۱۷۰۱» و «خط آبی» گفت و افزود، از هماهنگی میان ارتش لبنان و یونیفل استقبال می‌کند.

دل‌کول هم ضمن اشاره به همکاری استاندار نبطیه افزود: ما با ارتش لبنان همکاری می‌کنیم و فعالیت‌های بسیاری با شهرداری‌ها برای کمک به آنها در مقابله با کرونا انجام می‌دهیم. طبیعتا وضعیت در جنوب لبنان نسبتا آرام است اما لبنان با نقش گسترده حریم هوایی توسط اسرائیل روبروست مانند دیروز که جنگنده‌های اسرائیلی (بر فراز لبنان) جولان دادند و ما به خاطر این موضوعات به طرف اسرائیلی اعتراض می‌کنیم.

وی درباره اصرار برخی طرف‌ها بویژه آمریکا مبنی بر لزوم تغییر مأموریت یونیفل گفت: این موضوع، بحثی سیاسی است که در شورای امنیت در نیویورک در جریان است و وظیفه ما نیست. دائما با مقامات مدنی در جنوب لبنان و طبعا با مقامات در نیویورک در ارتباط هستیم اما صحبت از تعدیل وظیفه ما فقط بحثی سیاسی است.

اخیرا، روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی با عنوان «گوترش ماموریت یونیفل را تعیین کرد: جاسوسی علیه مقاومت» به تفسیر اظهارات اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره تغییر شکل ماموریت نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در جنوب لبنان پرداخت.

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل بر اساس  قطعنامه ۴۲۵ و همچنین قطعنامه ۴۲۶ شورای امنیت که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به جنوب لبنان اعزام شدند تا ضمن تایید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، صلح را به منطقه بازگردانده و به لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

الاخبار با اشاره به شتاب گرفتن تلاش برای تغییر مأموریت‌های یونیفیل در جنوب لبنان گفت: «در تازه ترین اتفاق، دبیرکل سازمان ملل متحد در ازای معرفی فناوری‌های جدید برای نظارت بر تحرکات مقاومت، خواهان کاهش نیروهای یونیفل شده است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان سازمان ملل آمریکا حافظ تغییر مأموریت جنوب لبنان سازمان ملل بحثی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان کردستان بعدازظهر پنج شنبه در جمع فعالان سیاسی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه طبق قانون، خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری است.

سردار آزادی در ادامه با قدر دانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر مأموریت با پلیس همراهی، مشارکت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

کد خبر 6095181

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی