Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:15:52 GMT

با آب شرب شهری استخر ویلا پر می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۷۸۱۸

با آب شرب شهری استخر ویلا پر می‌کنند!

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: در نقاطی از استان البرز مانند اشتهارد حتی آب شربی که بتوان آن را شیرین کرده و برای عرضه به کار برد هم وجود ندارد عنوان کرد: در اشتهارد  شاهد توسعه بخش مسکن و صنعت هستیم که این موارد مطابق طرح طرح آمایش سرزمینی نیست.

ذوالفقار مهدی زاده روز دوشنبه دوم تیر ماه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۰درصد آب شرب البرزی‌ها از طریق  ۵۲۰ حلقه چاه  تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تنها ۲۰درصد آب شرب مورد نیاز استان از آب‌های سطحی و سدها تامین می‌شود، ادامه داد: استفاده بیش از حد از منابع آب های زیر زمینی باعث شده طی یک دهه گذشته عمق چاه ها از میانگین ۱۵۰ متر به ۲۰۰‌تا ۳۰۰ متر رسیده برسد.

 وی ادامه داد: بدون شک آبی که  از چاه‌های عمیق برداشت می‌شود به مراتب حجم و کیفیت کمتری دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب  البرز با بیان اینکه منابع آبی استان رو به کاهش است و در حال حاضر ظرفیت‌های جدیدی برای برداشت آب نداریم، افزود: در کنار آن رشد جمعیتی در البرز را داریم؛ به گونه ای که بر اساس فروش انشعابات آب سالانه یکصد هزار نفر به جمعیت استان افزوده می‌شود و این مهم‌ سرانه مصرف آب را بالا می برد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب به ازای هر نفر در البرز ۲۱۰ لیتر در هر شبانه روز است، گفت: این در حالی است که استاندارد تدوین شده برای این مهم به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر و سرانه مصرف کشوری آن نیز ۱۹۰ لیتر در طول شبانه روز است.

مهدی زاده اشاره کرد: اختلاف حدود ۲۰ تا ۳۰ لیتری که میان سرانه مصرف آب توسط هر نفر در طول شبانه روز در البرز و سطح کشور وجود دارد، ناشی از مصرف آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها، باغ ویلاها یا پرکردن آب استخر ویلاها است‌ که خیلی از آنها درون‌شهری نیز هستند.

وی با این توضیح که در نقاطی از استان البرز مانند اشتهارد حتی آب شربی که بتوان آن را شیرین کرده و برای عرضه به کار برد هم وجود ندارد عنوان کرد: در اشتهارد  شاهد توسعه بخش مسکن و صنعت هستیم که این موارد مطابق طرح طرح آمایش سرزمینی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: در فرودین و اردیبهشت ماه سال جاری تا رقم حدود ۱۲درصد افزایش مصرف آب را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم،  در حال حاضر نیز حدود ۷ تا ۸درصد مصرف را در این قیاس با سال گذشته داریم.

به گفته مهدی زاده در فرودین و اردیبهشت ماه امسال هنوز کولرهای آبی نیز روشن نشده بود و بالا رفتن بخشی از مصرف آب به دلیل افزایش شستشوها و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا بوده است‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته صرفه جویی البرز سرانه مصرف مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: فضا‌های‌ورزشی به ۲ بخش روباز و پوشیده تقسیم می‌شود و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر مانند آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شود.

وی اضافه کرد: ارتقای سرانه فضای‌ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگان‌ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که مالکیت آن در اختیار این اداره باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: در طرح تفصیلی جدید این شهر، ۲ فضای بزرگ در محله تپه هما و بلور پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند در ارتقای شاخص فضای‌ورزشی این شهرستان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد نیز اظهار کرد: این سفر ۲ مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر ۲ طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

خوشبخت افزود: هم اکنون ۳ چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستا‌های آزاد، حاجی آلی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از ۷ هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستا‌های برده‌رشان واقع در بخش مرکزی و روستا‌های شهر خلیفان تامین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد همچنین اضافه کرد: اعتبار خرید چمن‌مصنوعی از محل سه درصد درآمد‌های نفتی و قرارداد‌های بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور