Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 ارایه بن تضمین، به شرکت‌های متخلف فعال در بخش ترانزیت صحت ندارد و گمرگ مانع فعالیت این شرکت‌ها می‌شود.

به گزارش تین نیوز، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل  و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی  با بیان این مطلب،  ادعای قاچاق کالا تحت پوشش ترانزیت، را تکذیب کرد.

 ابراهیم عطائی در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: بالاترین حجم قاچاق در قالب ترانزیت کالا که مربوط به قبل از دهه ۹۰ است زیر 5 درصد بوده که مستندات آن نیز در گمرکات کشور موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۹۳ به بعد با توجه به راه‌اندازی سیستم EPL و از همه مهمتر ارتباطی که گمرک با انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی جهت آموزش، تحقیق، تفحص و ارایه راهکارهای مبارزه با قاچاق برقرار کرد، حتی یک هزارم درصد از قاچاق هم مربوط به بخش ترانزیت نبوده است.

او عنوان کرد: ضمن این که اگر برای شرکتی پرونده قاچاق تشکیل شود مطمئنا موضوع در محاکم قضایی پیگیری و در صورت اثبات جرم (این موارد کمتر از یک هزارم درصد پرونده‌های قاچاق است) از فعالیت شرکت مذکور ممانعت می‌شود.

 این مقام صنفی تاکید کرد: بر این اساس به هیچ وجه ادعای ارایه بن تضمین به شرکت‌های متخلف صحت ندارد و گمرگ مانع فعالیت این شرکت‌ها می‌شود و ادامه فعالیت چنین شرکت‌هایی منوط به ارایه وثیقه نقدی است.

به گزارش تین نیوز، عطایی افزود: البته باید در نظر داشت اگر شرکتی در محاکم قضایی تبرئه شود، به یک شرکت عادی تبدیل شده و می‌تواند از بن تضمین استفاده کند.

وی با تاکید بر این که گمرک با شرکت‌های متخلف برخورد جدی می‌کند از گمرکات کشور به دلیل راه‌اندازی سیستم EPL که کار شرکت‌هایی را که به صورت سالم فعالیت می‌کنند، سهل‌تر کرده است، قدرداتی کرد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل  و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: معتقدم طرح ادعای قاچاق در پوشش ترانزیت، یک نوع خود تحریمی در شرایط فعلی تلقی می‌شود که پیکره ترانزیت به شدت نحیف شده است.

وی افزود: نشر این‌گونه موضوعات با اصل نظام و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری که در این چند سال ترانزیت را یک اولویت دانسته‌اند، مغایر است.

 این مقام صنفی خواستار ارایه مستندات مربوط به «انجام قاچاق ۱۰ میلیارد دلاری از طریق ترانزیت» از سوی مدعیان این موضوع شد و عنوان کرد: با توجه به موضوع تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، این‌گونه تهمت‌ها ضربه مهلکی به بخش ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی وارد خواهد کرد.

 عطایی ترانزیت را موضوعی فرا اقتصادی دانست که بر بخش‌های سیاسی، امنیت مرزها و ... نیز تاثیرگذار است و افزود: تضعیف ترانزیت علاوه بر ضربه به اقتصاد ملی، به معنی بیکاری چندین هزار راننده و مردم مرزنشین است که با تقویت ترانزیت به اشتغال دست یافته‌اند.

عطایی گفت: در صورت تقویت ترانزیت، این مقوله قطب اصلی اقتصاد کشور و حتی جایگزین فروش نفت خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترانزیت حمل و نقل بین المللی حمل و نقل بن تضمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت، اظهار داشت: این محموله قاچاق در راستای طرح مقابله با سوخت و فرآورده ‌ای نفتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی میدانی از نگهداری سوخت در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و اطلاع از قاچاق بودن این سوخت، افزود: ماموران با مرجع قضایی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند 35 هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 9 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کشف 19 لپ‌تاپ مسروقه توسط پلیس کاشان گفت: در پی وقوع  یک فقره سرقت 19 دستگاه لب‌تاپ از یک واحد صنفی، دستگیری عامل این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاکاوند تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدام‌های تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند و در عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی 19 دستگاه لپ‌تاپ مسروقه کشف شد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟