Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار ایلام با اعلام خطر در پی رشد فزاینده مبتلایان به کرونا گفت: تمام همایش‌ها و گردهمایی‌های اداری لغو و تمهیدات لازم در شهرستان‌های مجاور با استان‌های دارای شرایط قرمز معمول شود. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز جلسه اضطراری ستاد استانی مبارزه با کرونا با هشدار نسبت به وضعیت کرونا در استان، تاکید کرد: آمار مبتلایان به کرونا در استان به شدت در حال افزایش است و این بسیار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی دیروز و امروز را بدترین روز کرونا در استان عنوان کرد و گفت: امروز در پی مبتلا شدن تعداد زیادی که یک رکورد بی سابقه از روند بیماری تاکنون در استان است نشست اضطراری برگزار کرده‌ایم و همین جا اعلام خطر می‌کنم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه ایلام مابین سه استان قرمز کرونا قرار دارد، اظهار داشت: برای شهرستان‌های همسایه سه استان مذکور به ویژه شهرستان‌های حوزه جنوب استان یک وضعیت خطرناک متصور است که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و تدابیر دستگاه‌های درگیر در کار است.

کرونا چگونه بر مشاغل ایرانی تاثیر گذاشت؟+ جدولکمترین تلفات روزانه کرونا در روسیه طی یک ماه اخیراصفهان| لزوم ورود جدی‌تر کمیسیون بهداشت به مسئله کرونا؛ فاصله‌گذاری‌ها جدی‌تر اجرا شود

وی ادامه داد: متاسفانه ارتباطات رفت و برگشت مابین شهرستان‌های مجاور با این استان‌ها زیاد و نگران کننده است و این یکی از عوامل مهم رشد شدید افزایش مبتلایان است.

استاندار ایلام در ادامه از عوامل دیگر افزایش جهشی رشد مبتلایان به کرونا در استان گفت و تصریح نمود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم‌ها مختلف جشن عروسی و عزا و ... مزید بر علت شده است به‌طوریکی گزارش شده است در یک مراسم مشابه در استان‌های مجاور 120 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند!

وی افزود: مراسم‌های و هجوم بی‌وقفه مردم به بازار و گردشگاه‌ها و تفریگاه‌ها فاجعه به بار می‌آورد و مردم به خاطر حفظ جان خود هم که شده است مراعات بکنند چرا که کار از توصیه گذشته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که ما خواستار ادامه روند زندگی و فعالیت مردم اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، افزود: اما این به منزله عادی سازی شرایط کرونا نیست، بنابراین مردم در مکان های عمومی و محل کار ضمن اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با عنوان این مطلب که ناچار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، تاکید کرد: اگر هشدارها را جدی نگیریم پاسخ پشیمان کننده‌ای از کرونا خواهیم گرفت.
 

استاندار ایلام در ادامه از سازمان صنعت معدن و تجارت استان و صنوف مختلف خواستار تولید ماسک با تایید بهداشت و درمان شد و گفت: لازم است تولید ماسک با قیمت ارزان و به وفور در دسترس مردم قرار گیرد.

وی افزود: همچنین ادارات تدابیری بیاندیشند تا ماسک و ضدعفونی در اختیار کارکنان و ارباب رجوع و افرادی که در ادارات حضور می‌یابند، قرار بدهند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن اینکه از ادارات خواست که از ورود کارمندان و افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند جلوگیری شود، افزود: البته مدیران بایست به افراد مشکوک به کرونا مرخصی بدهند و در جهت پیشگیری از بیماری از ورود آنها به اداره جلوگیری کنند.

وی خواستار لغو تمام همایش‌ها در ادارات شد و گفت: ادارات جلسات خود را بصورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند و از تجمعات اداری به هر شکلی حتی در تودیع و معارفه‌ها خودداری شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اعلام آمار مبتلایان به کرونا در استان شد و گفت: برای هوشیاری بیشتر و در جریان قرار گرفتن جدی بودن بحث کرونا نیازمند اعلام آمار مبتلایان هستیم.

وی خواستار اعلام عمومی مباحث کرونا و در جریان قرارگرفتن مردم در این خصوص شد و گفت: دستگاه‌های متولی چون صدا و سیما و رسانه‌ها مردم را در جریان روند ابتلا موارد پیشگیری و ... قرار بدهند و در این زمینه آگاهی بخشی کنند.

سلیمانی دشتکی در پایان تاکید کرد: مردم کاری نکنند که روند کنترل بیماری از دست برود، به خاطر حفظ جان خود هم که شده نسبت به قطع زنجیره انتقال کرونا در تجمع‌های حضور نیابند، مواظب افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای باشند، در محل کار و مکان‌های عمومی پروتکل‌های بهداشتی را حفظ کنند و حتما از ماسک استفاده نمایند، شهرستان‌های نزدیک به وضعیت قرمز به استان های مجاور که در وضعیت قرمز کرونا هستند سفر نکنند، افراد مبتلا به هیچ عنوان در جامعه و محل کار حضور نیابند.

در این نشست اعلام شد ادارات آب و فاضلاب، ارتباطات، تعاون کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، هلال احمر، شهرداری  بیمار کرونایی داشته‌اند.

انتهای پیام/180/ی

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی مبتلایان به کرونا استاندار ایلام کرونا در استان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان