Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:53:15 GMT

راه‌اندازی ۱۵ کانال مجازی تبلیغات دینی در دهاقان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۳۰۲

راه‌اندازی ۱۵ کانال مجازی تبلیغات دینی در دهاقان

حجت الاسلام مرتضی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: عمده فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در هر شهرستان، تبلیغ در راستای معرفی صحیح از دین است.

وی با بیان اینکه از فعالیت این نهاد در شهرستان حدود یک دهه می‌گذرد، اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان دهاقان شامل ۱۴ روستا است و با مشارکت خیرین، دهیاری‌ها و شورای اسلامی ۹ روستا دارای خانه عالم شده و با احتساب پنج خانه عالم شهری، در مجموع ۱۵ خانه عالم در شهرستان دهاقان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه در اکثر روستاهای شهرستان، روحانی مستقر شده است، تاکید کرد: در تعدادی از روستاها به دلیل جمعیت کم و نبود خانه عالم، امکان استقرار روحانی و مبلغ دینی میسر نیست اما در ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم به تمامی مناطق شهرستان روحانی اعزام می‌شود.

وی بیان داشت: در شهرستان دهاقان حدود ۴۰ مبلغ اعم از روحانیون بومی، طرح هجرت و مستقل و ۱۵ مبلغه در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه ثبت هیئات مذهبی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد، گفت: تا کنون ۶۰ هیئات مذهبی در شهرستان دهاقان به ثبت رسیده است و تعدادی از هیئات نیز در شرف ثبت هستند.

ثبت نام ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ثبت و سازماندهی مداحان نیز از وظایف سازمان است، اظهار داشت: تا به حال ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی ثبت و بر اساس معیارها و آزمون‌ها درجه بندی شده‌اند که در راستای ارتقای سطح این مداحان در طول سال دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

سعیدی با بیان‌اینکه بخشی از فعالیت‌های قرآنی توسط این سازمان انجام می‌شود، اظهار داشت :۳ مؤسسه قرآنی شهری و چهار خانه قرآن روستایی در دهاقان در حال فعالیت هستند و هرساله با توجه به گزارش عملکرد، حمایت‌هایی نیز شامل آنها می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان ادامه داد: گفتمان‌های دینی نیز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و مشارکت مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس سهمیه ابلاغی در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی بیان داشت: تبلیغات دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی از طریق فضای مجازی وبا تشکیل ۱۵ کانال و گروه در شبکه‌های پیام رسان ادامه یافت که بر اساس بررسی‌های انجام شده کیفیت تبلیغ از شیوه حضوری نیز بالاتر بود.

سعیدی همچنین بیان داشت: تعدادی از روحانیون نیز آموزش غسل و تدفین بیماران کرونایی را فرا گرفته بودند که خوشبختانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان گزارش نشده است.

اهدای بسته‌های معیشتی به روحانیون و مداحان نیازمند در دوران کرونا

وی در پایان تشریح کرد: با توجه به اینکه روحانیون و مداحان در پی شیوع این ویروس دچار آسیب مالی شده بودند، با همکاری بنیاد علوی و خیرین بسته‌های معیشتی و کارت‌های هدیه به تعدادی از این افراد اهدا شد.

کد خبر 4955572

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مداحان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام بیرجند آتش سوزی سازمان تبلیغات اسلامی مواد مخدر مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر ملت ایران را مردمی دیندار دانست و مطرح کرد: ما نباید با مشاهده بعضی از مثال‌های کوچک این تحلیل دقیق که مردم ایران دیندار هستند را فراموش کنیم.

وی افزود: هر جا که بستر حضور مؤمنانه مردم در اجتماع فراهم شد، مؤمنان حضور پیدا کردند و عدم حضور مردم در جامعه به معنی بی دینی آنها نیست. شاهد مثال‌های به روز و تظاهر دینداری مردم در دوره حاضر بسیارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز متذکر شد: نباید مرعوب تبرج مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود شویم بلکه جامعه باید با مانورهای ایمانی متعدد و تکثیر و یادآوری دائم آنها، دینداری مردم را به آنان تذکر بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق اظهار کرد: ماه رمضان امسال مجموعه رسانه و بعضی از عملیات‌هایی که انجام شد این حقیقت را ثابت کرد که مردم نسبت به برنامه‌های دینی استقبال خوبی دارند.

وی افزود: استقبال از برنامه محفل، برنامه‌های سحرگاهی، زندگی پس از زندگی و بعضی از مانورهایی که در استادیوم آزادی و محافل قرآنی کوچک و بزرگ در جای جای کشور برگزار شد دیگر جلوه‌های دینداری بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: در طول دهه گذشته، راهپیمایی اربعین تا راهپیمایی جاماندگان و مراسم ده کیلومتری ها و جشن فرشته‌ها نمونه‌ای از این دینداری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با بیان اینکه هر جا بستر حضور را با یک عملیات خلاقانه ایجاد کردیم مردم مانور دینداری را نشان دادند، عنوان کرد: مشکل جدی این است که هنوز طراحی این برنامه‌ها به قوت عالی خود نرسیده است.

کد خبر 6096710

دیگر خبرها

  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی