Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:20:02 GMT

فعالیت ۲۶۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در قم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۴۶۹

فعالیت ۲۶۰۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در قم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاجی حسینی مسگر در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در آبفا قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های صرفه جویی در مصرف آب و برق در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب اظهار کرد: بیشترین مصرف آب در قم به بخش کشاورزی اختصاص دارد که با انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی قم به دنبال کاهش مصرف آب هستیم که در این راستا از روش‌های آبیاری نوین بهره برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم‌ترین رویداد در سال ۹۸ را موضوع جاری شدن سیلاب عنوان کرد و گفت: در این راستا جلساتی با هدف مدیریت وضعیت ایجاد شده و بالا بردن ایمنی استان در مقابل سیل برگزار شد که در نتیجه اقدامات صورت گرفته کاهش چشم گیر خطرات احتمالی را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با تأکید بر اینکه سال گذشته تمام بخش‌های استان درگیر این مسئله شدند، گفت: مشکلات متعددی در جاری شدن سیلاب مؤثر هستند که به تغییر اقلیم الگوهای بارش می‌شود اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سه فاکتور مؤثر در سیلاب شامل مدت، شدت و حوضه بارش تغییرات فاحشی را در چند سال گذشته داشته است، عنوان کرد: همین مسئله موجب شده است که شاهد بارش‌هایی بی سابقه در سطح کشور و استان باشیم و این موضوع موجب وقوع روان آب‌ها شده است.

حاجی حسینی مسگر از دیگر مسائلی که موجب روان شدن سیلاب می‌شود را سازه‌های تقاطعی بر روی مسیل‌ها و رودخانه‌های استان دانست و بیان کرد: این سازه‌ها به صورت نادرست ایجاد شده و باید اصلاح شود تا ظرفیت آب گذری روخانه ها در محل این تقاطع‌ها اصلاح شود.

وی با اشاره به دیگر موارد مؤثر در وقوع سیلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دخل و تصرفات در بستر رودخانه‌ها از دیگر موارد مؤثر در وقوع سیلاب است.

تدوین برنامه سازگاری با کم آبی در قم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در سال گذشته برای سازگاری با کم آبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان از دیگر اقداماتی است در سال ۹۸ صورت گرفت که با همکاری بین دستگاه‌های ذی ربط این سند سال گذشته نهایی شد و اواخر سال گذشته جلسات کارشناسی آن در تهران برگزار شد و جلسه ملی آن نیز شکل گرفت و طرح به صورت رسمی ارائه شد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین نقش را در حوزه سازگاری با کم آبی دارد، عنوان کرد: بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی که استفاده می‌شود و مازاد است می‌توانیم کاهش دهیم و از مصرف کم کنیم.

حاجی حسینی مسگر به اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و حفاظت و بهره برداری از منابع آبی اشاره و بیان کرد: رفع تصرفات، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، کنترل کیفیت و جلوگیری از آلودگی منابع و… از جمله اقدامات در سال ۹۸ در این حوزه بوده است.

راه اندازی دو واحد برق آبی در قم

وی راه اندازی دو واحد برق آبی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را در قم از اقدامات شاخص کم نظیر در کشور دانست و عنوان کرد: با این برنامه ۸ مگاوات تولید برق به ظرفیت کشور اضافه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم محقق شدن استفاده از ظرفیت‌های گردشگری آبی در سد ۱۵ خرداد امسال را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شرایطی که در تأمین آب داشتیم، رهاسازی آب از سد ساوه صورت گرفت و بسیاری از اراضی از این امکان بهره مند شدند.

۸۵ درصد منابع آب استان قم متکی به سرشاخه‌های دز است

حاجی حسینی مسگر با تأکید بر اینکه ۸۵ درصد منابع آب استان متکی به سرشاخه‌های دز است، بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب برای استان تأمین شد که بخشی برای شهرهای خارج از استان بوده است.

وی با عنوان اینکه ۲ هزار و۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قم داریم، گفت: حدود ۵ درصد برداشت از آب‌های زیرزمینی توسط این چاه‌ها صورت می‌گیرد و سالانه کمتر از ۲۰۰ حلقه چاه پر می‌شود.

کد خبر 4955734

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آب چاه غیرمجاز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام بیرجند آتش سوزی استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی مواد مخدر مجلس شورای اسلامی سازگاری با کم آبی سال گذشته استان قم منابع آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور آیت الله عبدالحسین معزی با اشاره به اقدامات این استان گفت: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

به گفته او در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • ۲۶۰۰ نفر در سیل گرفتار شدند/ امدادرسانی ادامه دارد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد