Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، انبوه سازان و بازار تهاتر ایرانیان با بیان اینکه سازندگان همواره به عنوان ثروتهای یک جامعه محسوب می شوند گفت: همواره این اراده در کشور وجود داشته که بتوانیم از ظرفیت و توان بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز و مسکن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: طبق تکلیفی که قانون اساسی برای ما تعیین کرده ساخت مسکن جز وظایف ذاتی وزارت راه و شهرسازی است و باید این وزارتخانه زمینه خانه دار شدن مردم را هموار و تسهیل کند.

 

اسلامی توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در این بخش روان و پا برجاست و ما سعی داریم که با اعتماد سازی که در بین سازندگان ایجاد می کنیم بتوانیم میزان تولید مسکن را در این بخش افزایش دهیم .

 

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه سعی داریم جریان تولید مسکن را در کشور پایدار کنیم گفت: دریک دوره زمانی مشخص سعی کردیم سیاست های این حوزه را تثبیت و تقویت کنیم و با تسهیل گری این بازار را به سمت تولید هدایت کنیم.

 

او گفت: در راستای سیاست های مسکن مهر سعی کرده ایم که با اجرای طرح اقدام ملی مسکن راه خدمت به مردم و مسکن دار کردن اقشار ضعیف را ادامه دهیم بنابراین برای ما اهمیت دارد که با همکاری تمامی دستگاه ها اعتماد، حرکت و یک روند پایدار مسکن را در کشور فراهم کنیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه باید همه ما بدانیم که شرایط اقتصاد کلان کشور با توجه به ایجاد نوسان در بازارهایی مانند طلا، ارز و سکه تغییر کرده است ، گفت: التهابی که هم اکنون در کشور ایجاد شده خارج از اختیار وزارت راه و شهر سازی است و ما تابع شرایطی هستیم که در حوزه اقتصادی کشور ایجاد شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی  گفت: ما با هجوم منابعی برای تامین سرمایه مواجه شدیم و حفظ سرمایه خود بخود در این شرایط وضعیت را دچار بحران می کند و مردم باید بدانند که در همین شرایط پر التهاب غفلت نکنند و از گرفتن تصمیمات هیجانی در این حوزه جلوگیری کنند.

 

او گفت: باید سعی کنیم با تسهیل گری، ساخت و ساز را تبدیل به یک جریان پایدار کنیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده در 4 تا 5 سال گذشته کف پروانه های صادره در کشور 300 هزار واحد مسکونی بوده و نیاز جامعه به بازار مسکن حدود 900 هزار پروانه ساختمانی است که از این میزان 200 هزار واحد مربوط به بخش روستایی و 700 هزار واحد هم مربوط به بخش شهری است.

 

وزیر راه و شهرسازی  گفت: نیاز کشور هم اکنون با توجه به آمارهای ارائه شده 400 هزار واحد مسکونی است که ما سعی کردیم در قالب طرح اقدام ملی مسکن این نیاز جامعه را تامین کنیم و علاوه بر تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در یک برنامه دوسالانه بتوانیم این واحدها را به بهره داری برسانیم.

 

او بیان کرد: امروز با همه سختی هایی که وجود داشته سعی کردیم موانع بر سر راه طرح اقدام ملی مسکن را برطرف کنیم وبا وجود آنکه کمبود منابع در این بخش وجود داشت این طرح ها را آغاز کردیم.

 

اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر در بسیاری از استان ها به اتمام رسیده و ما جشن اختتامیه این واحدها را گرفتیم گفت: طبق آمارهای ارائه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  320 واحد مسکن مهر به جز واحدهای شهرهای جدید تهران مشکل قضایی دارند و باید با همکاری دادستانی این واحدها تعیین و تکلیف شوند.

 

وزیر راه و شهرسازی  گفت: 200 هزار واحد مسکن مهر در کشور به متقاضیان تحویل داده شده و 120 هزار واحد مسکن مهر هم آماده بهره برداری است و ما امیدواریم در آبان ماه امسال بتوانیم پرونده مسکن مهر در کشور را ببندیم.

 

او یادآور شد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در کشور مشکل قضایی و حقوقی دارند که با همکاری دادستانی و کمک دستگاههای قضایی امیدواریم مشکلاتی که تعاونی ها ایجاد کرده اند را حل و  فصل کنیم.

 

اسلامی اظهار کرد: 70 تا 80 هزار واحد مسکن مهر در این زمینه بلاتکلیف هستند که امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات این واحدها هم برطرف شود.

 

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن از همین ماه در استان‌های مختلف بهره برداری می رسد گفت:   400 هزار واحد در کشور کلنگ زنی شده بود که تعدادی از متقاضیان در این زمینه ثبت نام کردند که پالایش آنها در حال انجام است و اراضی تعدادی از واجدان شرایط در شهرهای مختلف به ویژه در شهرهای کوچک مشخص شده و واگذاری به آنها را آغاز می کنیم.

 

او اظهار کرد: 400 هزار واحد مسکن ملی با نام و نشان در زمین های مرغوب تعیین و تکلیف شده و طبق تفاهم نامه هایی هم که با نیروهای مسلح، وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین آموزش و پرورش در حوزه مسکن منعقد شده هم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

اسلامی ادامه داد: برای پروژه هایی که تامین زمین آنها انجام شده سعی خواهیم کرد حرکت جهشی را انجام دهیم تا ساخت مسکن را در کشور تبدیل به یک جریان پایدار کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه توجه ویژه ای به صنعتی سازی در کشور شده است گفت: صنعتی سازی به معنای انبوه سازی نیست بلکه باید در ایران همانند کشورهای توسعه یافته و با استفاده از امکانات و مصالح صنعتی و همچنین واحدهای پیش ساخته بتوانیم در طول مدت 50 تا 90 روز یک واحد مسکونی را به بهره برداری برسانیم که در این زمینه با همکاری مهندسان ایرانی این طرح ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و با استفاده از نقشه های دقیق و مهندسان مشاور انتظار داریم این طرح ها در کشور کلید بخورد.

 

او افزود: انتظار داریم امروز با تفاهم نامه ای که برای ساخت 20 هزار واحد مسکن منعقد می شود بتوانیم از الگوهای صنعتی سازی استفاده کنیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه تولید و عرضه مسکن باید از یک روند متفاوتی برخوردار باشد گفت: بخش ساختمان نقش محرکی در ایجاد اشتغال کشور دارد و ما باید سرمایه های راکدی که در کشور خوابیده را وارد حوزه مسکن کنیم البته وزارت راه و شهرسازی سعی کرده با عرضه زمین ها مرغوب این انگیزه را در بین سازندگان مسکن فراهم کند.

 

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه در شورای عالی مسکن و همچنین و ستاد اقتصادی دولت مباحث مختلفی را برای بازار مسکن مطرح کرده ایم ، گفت: برای هموار سازی این مسیر سعی کردیم دو تا سه مانع اصلی در این زمینه برداشته شود که یکی از این موانع برداشته شده مربوط به سهم 25 درصدی صاحبان سهام در حوزه مسکن است که این 25 درصد بخشیده شده و از سوی دیگر برای صدور پروانه در بافت های فرسوده هم تخفیفاتی را برای سازندگان در نظر گرفته ایم.

 

او گفت: خوشبختانه شهرداری هیچ طلبی از دولت ندارد و این خود می تواند در حوزه صدور پروانه های ساختمانی موثر باشد.

 

 

 

اسلامی با بیان اینکه تا کنون چندین بار اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا انبوه سازی که دارای پروژه نیمه تمام و یا تمام شده دارد می تواند در قالب طرح اقدام ملی مسکن این واحدها را عرضه کند، گفت: وزارت راه و شهرسازی از این سازندگان و سرمایه گذاران پشتیبانی می کند تا تولید و عرضه مسکن از یک روند متفاوتی برخوردار شود.

 

او با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده از اواخر دهه 70 متوسط نوسازی بافتهای فرسوده در کشور پیشرفت 50 درصدی داشته و ما از اواخر سال 70 با حجم قابل ملاحظه ای از ملک های فرسوده و ریز دانه روبرو شده ایم .

 

وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: مردم باید برای نوسازی بافت های فرسوده خود انگیزه و اهتمام ویژه ای داشته باشند و ما با پیگیری هایی که تا به امروز داشته ایم توانسته ایم اقدامات موثری را انجام دهیم.

 

او توضیح داد : در سال 98 در سطح کشور 27 هزار نفر برای نوسازی بافت های فرسوده معرفی شده اند که از این تعداد 12 هزار نفر تاکنون تشکیل پرونده داده اند.

 

اسلامی افزود: زمین در بافت های فرسوده شهرها تامین کرده ایم به طوری که در استان تهران 45 هزار واحد فرسوده جهت نوسازی معرفی شده اند .

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای بافتهای تاریخی هم اقدامات جداگانه ای را انجام داده ایم و ملاحظات خاصی را برای این واحدها در نظر گرفته ایم.

 

او به منابع مالی بانکها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود هزار هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکها پرداخت شده که تنها 68 هزار میلیارد تومان از آنها مربوط به بخش مسکن و ساخت و ساز بوده که حدود 7 درصد از این تسهیلات را شامل می شود.

 

اسلامی گفت: با پیگیری های که صورت گرفت و مصوباتی که توسط بانک مرکزی ابلاغ شده بانکها باید 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن تخصیص دهند که اگر 50 درصد از این تسهیلات سال گذشته را حدود 500 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم باید 100 هزار میلیارد تومان از انها باید به بخش مسکن و ساختمان تخصیص یابد.

 

وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: باید از این میزان 50 هزار میلیارد تومان مربوط به مسکن باشد و 50 هزار میلیارد از آن هم به بخش ساختمان باشد.

 

او در پایان گفت: با منابعی که مردم و انبوه سازان وارد حوزه مسکن می کنند امیدواریم حرکتهای خوبی در بخش مسکن کشور اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن وزارت راه و شهرسازی هزار میلیارد تومان طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی آمارهای ارائه شده بافت های فرسوده هزار واحد مسکن واحد مسکن مهر مسکن مهر سعی کردیم حوزه مسکن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد

مجله آمریکایی «پولیتیکو» گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حرکت برای اعمال تحریم‌های شدید بر بخش پرسود گاز روسیه است که برای اولین بار از زمان حمله این کشور به اوکراین بیش از دو سال اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش الحره، این مجله به نقل از سه دیپلمات اتحادیه اروپا نوشت که کمیسیون اروپا در چارچوب چهاردهمین بسته تحریمی آماده می‌شود تا فروش مجدد گاز طبیعی مایع روسیه در بنادر اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

آنها گفتند که کمیسیون همچنین اعمال محدودیت بر ۳ پروژه جدید گاز طبیعی مایع روسیه را درخواست خواهد کرد.

اما به گفته این مجله، پیشنهاد‌های روی میز تنها بخش کوچکی از میلیارد‌ها دلاری را که مسکو سالانه از گاز طبیعی مایع دریافت می‌کند، در بر می‌گیرد.

به گفته کارشناسان و داده‌های تحلیل‌ شده توسط پولیتیکو، تحریم‌ها فقط به حدود یک چهارم سود روسیه از گاز طبیعی مایع، بالغ بر ۸ میلیارد یورو (۸.۶ میلیارد دلار) خواهد رسید.

این تحریم‌ها در بحبوحه هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای خفه کردن درآمد‌های سوخت فسیلی مسکو، اعمال می‌شود.

به نوشته این مجله، اگرچه اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ و نفت خام دریایی روسیه را ممنوع کرده است، اما بسیاری از خلاف‌ها و تاکتیک‌های فراری باعث شد که پول به سمت کرملین سرازیر شود.

به گفته پولیتیکو، اتحادیه اروپا پیشرفت کمی در مجازات بخش گاز طبیعی مایع داشته است، علیرغم کاهش واردات، که تنها ۵ درصد از مصرف گاز در اتحادیه اروپا را در سال گذشته تشکیل می‌داد، این بخش همچنان یک نقطه پرسود است که کرملین از آن استفاده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان