Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر، ده‌ها میلیون پوند گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش ارسال می‌کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، اسناد دولت انگلیس نشان می‌دهد این کشور از سال ۲۰۱۰ در حال ارسال تجهیزات سرکوب به کشورهایی نظیر عمان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، مصر و برونئی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، طی یک دهه گذشته ۳۴ میلیون پوند گاز اشک‌آور و تجهیزات «کنترل تجمعات» از سوی انگلیس به ۵۲ کشور جهان ارسال شده است.

از آنجا که ثبت میزان صادرات این تجهیزات از سوی تولیدکنندگان آن اجباری نیست، ارقام مربوطه می‌تواند بسیار فراتر از این باشد.

این در حالی است که طبق قوانین کنترل صادرات تسلیحات، چنین سلاح‌هایی نباید به کشورهایی فروخته شوند که احتمال «سرکوب داخلی» در آن‌ها وجود دارد.

یکی از موارد مشخص استفاده از تجهیزات سرکوب ساخت انگلیس، مقابله با معترضان مصری در سال ۲۰۱۱ است که در آن ۸۰۰ معترض کشته شدند.

انتشار این اسناد پس از آن صورت می‌گیرد که اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس، تعلیق فروش تجهیزات سرکوب به آمریکا در بحبوحه اعتراضات ضدنژادپرستی را خواستار شدند.

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژاد‌پرستی سازمان‌یافته در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفتند.  

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تجهیزات سرکوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

کد خبر 6096767 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد