Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع «طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی» که صبح امروز (دوشنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر حسین عسگریان ابیانه، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، جمعی از مدیران ستادی وزارت علوم و خیرین آموزش عالی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ۳۰ میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست دکتر عسگریان ابیانه، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با تشکر از مشارکت حضوری و مجازی خیرین دانشگاهی در این نشست اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت صورت گرفته در ستاد خیرین طرح ۳۰،۳۰،۴۰ است که در آن صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه‌ها و ستاد خیرین به همکاری در پیشبرد پروژه‌های دانشگاهی می‌پردازند. در حال حاضر ۳۰ دانشگاه آمادگی خود را برای حضور در این طرح به صندوق رفاه اعلام کرده‌اند.

دکتر محمدتقی نظر پور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در ادامه نشست با تاکید بر اهمیت موضوع معماری در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: سوال مهمی که باید در بخش ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی از خود بپرسیم این است که چه خوابگاهی با چه معماری‌ای باید احداث شود. فضای معماری خوابگاه تاثیر زیادی روی سلامت دانشجو دارد.

وی درخصوص تعمیرات اساسی در خوابگاه‌ها اظهار داشت: تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها اگر با مداخله در معماری باشد، می‌تواند باعث افزایش سلامت دانشجوها شود. این موضوع مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته است؛ هم در زمینه احداث و هم در زمینه تعمیرات اساسی بایستی به مسئله معماری توجه کنیم چرا که همین نکات ظریف می‌تواند تاثیر بسیاری در نشاط و سلامت دانشجویان داشته باشد.

در ادامه نشست نیز محمدکافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تبعات دوران کرونا برای آموزش عالی کشور گفت: کرونا باعث شد بیش از پیش به کمبودها آگاه شویم. از جمله مهم‌ترین این کمبودها پایین بودن ظرفیت خوابگاه‌ها است و من فکر می‌کنم امروز به نهضت خوابگاه‌سازی در کشور نیاز داریم.

از جمله نکات مطرح شده در این نشست از سوی خیرین می‌توان به اهمیت بالای تسریع در انجام طرح‌ها برای خیرین، شفافیت در انجام طرح‌هایی که خیرین در آنها حضور دارند، شفاف‌سازی در منابع مادی اختصاص یافته، اهمیت بحث تعهد انجام کار بخش دولتی و احترام به خیرین، توجه به ایجاد زیست‌بوم مناسب دانشجویی در کنار خوابگاه ها و لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش اشاره کرد.

در پایان این نشست و پس از رایزنی‌های اعضای ستاد خیرین وزارت علوم، ۳۰ میلیارد تومان از سوی خیرین دانشگاهی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خوابگاهی و احداث خوابگاه‌های تامین شد که با کمک ۳۰ درصد آورده خیرین، ۴۰درصد صندوق رفاه و ۳۰درصد سهم دانشگاه‌ها در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها تامین گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، از جمله خیرینی که در این نشست حضور داشته و به بیان مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند می‌توان به دکتر مصلی نژاد، قلم چی، جمیلی، آریا، اسپرورین، ذوالفقاری و شاه حسینی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم خیرین آموزش عالی خوابگاه دانشجویی خوابگاه های دانشجویی خیرین دانشگاهی سوی خیرین صندوق رفاه خوابگاه ها ستاد خیرین وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی

از میان ۲۰ تن از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، پنج نفر اصفهانی فعال در این دانشگاه در میان پراستتنادترین استادان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارائه مقالات و تحقیقات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های استادان و دانشمندان فعال در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی است که ذیل همین فعالیت‌ها استناد به مقالات و پژوهش‌های برتر علمی روز جهان از سوی استادان بعنوان یک شاخص شناخته می‌شود.

شاخصی که در کشورهای توسعه یافته و مدرن به نسبت دیگر کشورها بالاترین درصدها را نشان می دهد و کشورهایی از جمله آمریکا، چین، انگلستان، آلمان و استرالیا در این بین سرآمد پراستنادترین‌ها هستند.

در کشورمان نیز دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۲۳ هزار عضو هیئت علمی وابسته و پیوسته فعالیت دارند، که با طرح ها و برنامه‌ریزی های مدیران این دانشگاه استادان در حمایت از اساتید فناور، زمینه ارتقا علمی و تحقیقاتی استادان، رشد ۹ برابری به نسبت چهاردهه اخیر رشد نشان می‌دهد.

استان اصفهان با داران بودن مراکز متعدد دانشگاهی، آموزشی و دانش بنیان از جمله مناطقی است که توانسته در بین پراستنادترین استادان جای گرفته و از میان ۲۰ استاد برتر پنج استاد پراستناد را به خود اختصاص دهد.

دکتر «داود طغرایی سمیرمی» از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اصفهان، با ۶۴۹ مقاله و ۲۳ هزار و ۷۶۲ استناد در میان همه استادان دانشگاه‌های آزاد کشور سرآمد است و در جایگاه اول این فهرست جای گرفته است.

دکتر مسعود افرند با ۲۲ هزار و ۴۳۵ استناد از دانشگاه نجف آباد، دکتر آرش کریمی پور با ۱۵ هزار و ۷۶۳ استناد از واحد دانشگاهی نجف آباد، دکتر علی‌رضا نظام زاده اژیه با ۱۲ هزار و ۶۹۱ استناد از دانشگاه شهرضا و دکتر حمیدرضا بخششی راد با شش هزار و ۷۵۶ استناد از دانشگاه آزاد نجف آباد چهار استاد دیگری هستند که نامشان در میان استادان پراستناد جای گرفته است.

سهم این پنج استاد در مجموع ۸۱ هزار و ۴۰۷ مورد استناد به مقالات آنها از سوی محققان و دانش پژوهان بوده است.

کد خبر 749594

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن